Så kom jeg ind på en uddannelse jeg kan bruge som iværksætter, og så fik jeg at vide optagelsen var en fejl. Jeg fik et brev fra SDU syddansk universitet i Kolding og Designskolen Kolding at jeg var optaget på kandidat uddannelsen i Designledelse. Jeg møder op, og dagen går fint, så kommer der en lære og siger at jeg skal ringe til et telefon nummer, det er studiesekretæren, hun siger at optaget var en fejl så jeg er ikke optaget alligevel. Jeg har lige sagt til to partnere at jeg ikke kan nå et virksomheds opstarter projekt fordi jeg skal starte i skole. Så nu har jeg faktisk mistet muligheden for det og pengene der fulgte med, pga. skolen jeg så ikke var optaget på alligevel. Nu vil jeg spørge, hvordan kan de lave sådan en fejl, der er jo kordineret tilmelding man tilmelder og så sender skolen brevet. Har jeg rettigheder, fordi det er jo optag bevis på skrift. Kan jeg søge erstatning? Hilsen Lisbeth |
fejl optaget på kandidat uddannelse, sendt hjem igen, rettigheder?
- 1
Hvad var grunden til at de mener at du er fejloptaget? |
Ej, det kan sku ikke passe! Det må du fandme kunne få en erstatning for! |
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Hej Folmand, Jeg tror ikke jeg må møde op, ved du hvad jeg skal gøre for at få erstatning? Hilsen Lisbeth |
Forelæsninger på uni er åbne for alle - studerende har bare førsteret, som jeg husker det :-) Men fortsæt med at deltage i undervisningen, indtil der kommer en afklaring. |
Nu er jeg ikke jurist, men det er heldigvis sådan i danmark at man kun kan få erstatning svarende til evt. bevislig indtjening man kunne have haft (f.eks. arbeje). Og der gælder "Jeg måtte sige nej til et forretningseventyr på 400 mill. kroner" heldigvis ikke. Ingen sagde jo til dig at du SKULLE starte. Sats hellere på at få pladsen eller at der er en der stopper så du kan hoppe ind, og drop alt det med erstatning. Det sker utroligt ofte at der er nogen der ikke dukker op eller stopper efter 1 uge så der ville jeg ligge min energi :-) Held og lykke! |
Tak for alle svarrene, Proseduren er at jeg skal klage til skolen og så tager det noget tid inden jeg kan få klagen behandlet. Jeg kan ikke bare møde op, da jeg ligesom fik at vide jeg ikke var optaget, og der er også gruppe arbejde. Har man da ret til det? Nå, men da jeg jo alligevel vil være kommet så meget bagefter, er der ikke noget at gøre. Hilsen Lisbeth |