Hos internet udbydere bruger man det også i stor stil, du finder ikke en udbyder der regner med at samtlige af deres brugere maxer deres linier ud konstant, så i realiteten har de ikke kapacitet til hvis samtlige gjorde det...
tilgengæld holder det prisen nede på et fornuftigt leje hvor alle kan være med, så reelt er det ikke en dårlig ting, sålænge det bliver overvåget, og man udvider i takt med forhøjet forbrug... |
Patrick - Meebox:meget op at de som minimum for det de har betalt for - og gerne meget mere end det! Hvordan vores resellere vælger at drive forretning blander vi også ikke i, så længe de overholder vores betingelser. Jeg vil ikke mene at vi opfordre til ulovligheder. Jeg vil mene at vi oplyser om produktets indhold og kunnen. Overselling er jo en reel, og alligevel vigtig, funktion. Vi kunne dog godt forbyde overselling - men så ville det ikke være attraktivt for særlig mange.
Når man direkte skriver i et salgsmateriale at "overselling" er tilladt, så har man jo også sagt; Du kan godt sælge kunden en vare, som han reelt ikke får. Og når du så samtidig siger, at det ikke ville være attraktivt at forhandle, med mindre "overselling" var muligt, så er det vist mere end en opfordring. Du opfordrer direkte til det, men fortæller også, du ikke vil blande dig i, hvad dine forhandlere gør. God markedsføringsskik? Det kan vist diskuteres.
Patrick - Meebox:Jeg indrømmer dog gerne, at hvis alle kunder på vores billige webhoteller i morgen valgte at bruge 100% af deres tilgængelige diskplads, så ville serveren ikke have helt nok storage til det
Med det siger du jo også, at i egentlig ikke har den kapacitet, som jeres kunder reelt har betalt for. Så "overselling" er ikke kun et forhandlerproblem, det sker også hos jer.
Patrick - Meebox:Men vores webhoteller ville simpelthen ikke være attraktive hvis ikke de kostede det samme, men kun havde 1/10 af indholdet. Og det er præcis det samme man kan forvente hos alle lavpris-udbydere - og endda alt for mange ikke-lavpris-udbydere.
Patrick - Meebox:Men der er jo i virkligheden mange ting hvor "overselling"-strategien, eller det at man ikke forventer at alle kunder gør brug af noget samtidig, gør sig gældende. Også uden for hosting-branchen. Ja, selv i fly-branchen kan overselling forekomme. :-)
At ham foran kører over for rødt, er jo ikke direkte en opfordring til du også skal gøre det.
Det reelle er vel, at konkurrencen er benhård og i føler, at i er nødt til, at sælge en ydelse kunden ikke reelt får, hvis i vil være konkurrencedygtige.