Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meebox Reseller.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Nivå
Tilmeldt 17. May 12
Indlæg ialt: 33
Fra  GaZoo.dk Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hos internet udbydere bruger man det også i stor stil,

du finder ikke en udbyder der regner med at samtlige af deres brugere maxer deres linier ud konstant, så i realiteten har de ikke kapacitet til hvis samtlige gjorde det...

 

tilgengæld holder det prisen nede på et fornuftigt leje hvor alle kan være med, så reelt er det ikke en dårlig ting, sålænge det bliver overvåget, og man udvider i takt med forhøjet forbrug...

GaZoo.dk -- Fritidsjobs til alle!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:
meget op at de som minimum for det de har betalt for - og gerne meget mere end det! Hvordan vores resellere vælger at drive forretning blander vi også ikke i, så længe de overholder vores betingelser. Jeg vil ikke mene at vi opfordre til ulovligheder. Jeg vil mene at vi oplyser om produktets indhold og kunnen. Overselling er jo en reel, og alligevel vigtig, funktion. Vi kunne dog godt forbyde overselling - men så ville det ikke være attraktivt for særlig mange. 


Når man direkte skriver i et salgsmateriale at "overselling" er tilladt, så har man jo også sagt; Du kan godt sælge kunden en vare, som han reelt ikke får. Og når du så samtidig siger, at det ikke ville være attraktivt at forhandle, med mindre "overselling" var muligt, så er det vist mere end en opfordring. Du opfordrer direkte til det, men fortæller også, du ikke vil blande dig i, hvad dine forhandlere gør. God markedsføringsskik? Det kan vist diskuteres.

Patrick - Meebox:
Jeg indrømmer dog gerne, at hvis alle kunder på vores billige webhoteller i morgen valgte at bruge 100% af deres tilgængelige diskplads, så ville serveren ikke have helt nok storage til det


Med det siger du jo også, at i egentlig ikke har den kapacitet, som jeres kunder reelt har betalt for. Så "overselling" er ikke kun et forhandlerproblem, det sker også hos jer.

Patrick - Meebox:
Men vores webhoteller ville simpelthen ikke være attraktive hvis ikke de kostede det samme, men kun havde 1/10 af indholdet. Og det er præcis det samme man kan forvente hos alle lavpris-udbydere - og endda alt for mange ikke-lavpris-udbydere.


Patrick - Meebox:
Men der er jo i virkligheden mange ting hvor "overselling"-strategien, eller det at man ikke forventer at alle kunder gør brug af noget samtidig, gør sig gældende. Også uden for hosting-branchen. Ja, selv i fly-branchen kan overselling forekomme. :-)


At ham foran kører over for rødt, er jo ikke direkte en opfordring til du også skal gøre det.

Det reelle er vel, at konkurrencen er benhård og i føler, at i er nødt til, at sælge en ydelse kunden ikke reelt får, hvis i vil være konkurrencedygtige.


Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Mogenshøj:

Nu diskussionen er i gang tænkte jeg på om i også bruger overselling til jeres almindelige kunder (alm. eller pro.)?

Og om disse resellere der indirekte bliver opfordret til overselling kommer til at ligge på samme servere som os andre?

Alm., ja - Pro, nej.

Og nej, reseller kommer på deres egen servere, da det kræver en lidt anden opsætning, og gør at vi bedre kan styre kvaliteten. :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
169 i årlig betalig * 25 kunder = 4.225,-

Et andet aspekt er, at hvis man skulle sælge samtlige 50 webhoteller til sine kunder, hvor meget belastning er der så på "ens" server?

Lyder lidt dyrt. Vi bruger primært unoeuro og webhosting.dk, priserne hos unoeuro er ret faste da de har få produkter, hos webhosting.dk kan man strikke det sammen som man har lyst til. Umiddelbart ville jeg være betænkelig med at have alle vore kunder på en server, hvis denne går ned, hvilket kan ske, er alle kunder nede på en gang. Så hellere være spredt ud over flere servere som hos webhosting.dk hvor hvis en server skrider i svinget, og er sandsynligvis bedre fra et performancebaseret synspunkt. I tilfælde af en server er nede eller skal oprgaderes er det kun en lille procentdel af vore kunder der er nede og ikke alle. Derudover betaler vi omkring det du nævner for et webhotel med alle php og mysql versioner der er på markedet og et utal af andre muligheder man ikke umiddelbart kan få hos f.eks meebox som f.eks store postkasser. Mange af vore kunder har behov for meget store postkasser fordi de gemmer alt online efterhånden. Vi bestiller adhoc som vi har behov for (1 år forud) men skal ikke købe en eller anden 50 stks pakkeløsning. Unoeuro er det samme, dog med færre muligheder hvis det skal være php/mysql.

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick - Meebox:
Og nej, reseller kommer på deres egen servere, da det kræver en lidt anden opsætning, og gør at vi bedre kan styre kvaliteten. :-)

 

er perfekt nok, men er det korrekt at alle de domains som en kunde opretter kommer således på samme server?

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas, jeg tror vi skal til at runde af...

Overselling er en funktion som enten er til eller ej. Og det spørger kunderne om, og derfor oplyser vi om det. Vi blander os aldrig i hvad vores kunder bruger deres produkt til, så længe de overholder vores betingelser - hvilket indebærer at de ikke laver noget kriminelt.

Jeg siger intet sted at vi ikke har kapacitet til det - for det har vi. Jeg siger: Vi sætter ikke en 10 TB disk i en server, når der kun er behov for 1 TB.

Konkurrencen ER benhård. Men det er forkert at sige at vi sælger en ydelse kunden ikke får. Hvis du køber et webhotel med 10 GB Plads og 20 GB Trafik, så får du også de 10 GB Plads og 20 GB Trafik, uanset om du bruger 1% eller 100.

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren, jeg kommer ikke til at besvare dine spørgsmål. For du spiller altid samme melodi, og jeg ved godt hvordan det ender.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt i endelig udbyder det! :) Dog for dyrt, specielt taget i betragning af man skal betale et år forud! :) Jeg plejer at tage 100,- per år for at hoste f.eks. Wordpress sider og smider dem bare på mit webhotel giver meget bedre :) Havde ikke forventet at det kunne gøres til den pris, men noget i overkanten efter min mening ;)

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Patrick - Meebox:
Søren, jeg kommer ikke til at besvare dine spørgsmål.

 

Politiker det bliver du aldrig med den holding :-)

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)