Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meebox Reseller.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi har fået et ordenligt los i bagi, og er blevet bedt af et par Aminoer og kunder om at få sat skub i nogle ordenlige webhotel reseller-pakker, der sparker ligeså meget bagdel som vi normalt er kendt for. Så det måtte vi jo gøre! :-)

Vores Reseller har indtil videre været en slags side-hobby, og vi har aldrig rigtig givet det en indsats. Men det gør vi nu! Derfor er det mig en stor fornøjelse at kunne præsentere relanceringen af vores Meebox Reseller. Et fantastisk tilbud til iværksættere og virksomheder der arbejder med kunder med behov for hosting. I kan nemlig nu tilbyde jeres kunder hosting i et fuldt managed miljø, hvilket betyder at I kan fokusere på jeres forretning og det I er gode til, så passer vi på serverne og jeres kunders webhoteller. 

Det er en rigtig smart løsning til alle, som gerne vil tjene en årlig tilbagevendende sum penge på deres kunder, i stedet for måske blot en éngangshandel. Derudover tilbyder det mulighed for nem adgang til vedligeholde af alle ens kunders websites, mail, databaser mm., hvilket er specielt godt egnet webbureauer og selvstændige webdesignere/webudviklere/webmastere.

Kvalitetsmæssigt er det tilsvarende eller højere kvalitet end de billige webhoteller vi normalt sælger. Vi vil senere introducere pakker som også tilsvarer vores professionelle webhoteller. Der medfølger naturligvis kontrolpanel, FTP, filemanager, MySQL, phpMyAdmin, Mail, Webmail og alt hvad man forventer af et webhotel. Webhoteller kører PHP og serverne kører CloudLinux. Der er naturligvis et admin-interface og mulighed for brug af et omfattende API til både kundernes kontrolpanel og admin-interface.

Vi er naturligvis - som altid - meget fleksible og vil gerne forsøge så vidt muligt at tilpasse pakkerne til jeres specifikke behov. Der bliver naturligvis massere af plads til vækst, og vi vil være jeres sparringspartner hele vejen igennem. Skulle vores standard-pakker ikke være tilstrækkelige, så sammensætter vi i fællesskab med jer en pakke der er skræddersyet til jeres behov.

Alle spørgsmål er velkomne. 

Reseller pakker og priser kan downloades her.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt! Yes

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel B. Nielsen:

Fedt! Yes

Jo tak, smid mig en mail på pt snabel A meebox.net, hvis det er noget du kan bruge. :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg ser på de økonomiske aspekt skal jeg lige prøve at være lidt med her, jeres billigste pakke for en reseller:

Kroner inkl. oprettelse: 5.235,00

Jeres pris direkte til slutkunde, for jeres billigste løsning:

Kroner inkl. oprettelse: 169,00

På reseller-løsningen kan man sælge op til 50 webhoteller, hvis man tager jeres salgspris på 169 x 50 giver det kr. 8.450,00 i sig selv lyder det jo attraktivt, men realistisk se ville vi måske have svært ved at sælge 50 webhoteller - et realistisk tal ville måske være 25 på et år, så snupper vi lige det regnestykke:

169 i årlig betalig * 25 kunder = 4.225,-

Et andet aspekt er, at hvis man skulle sælge samtlige 50 webhoteller til sine kunder, hvor meget belastning er der så på "ens" server?

Jeg er klar over, at man jo i realiteten bare kunne tage mere end de 169,- pr. år., men hosting er et presset marked. Og jeg vil mene det er svært, at sælge en løsning til mere, end hvad I tager for den. For vores vedkommende kunne vi ligge prisen ind i en samlet løsning - så er det knap så gennemsigtigt for kunden, men den måde vil vi helst ikke arbejde på.

En helt anden ting, på de større løsninger bruges "Overselling Tilladt" - jeg er klar over det sker hos snart alle, der driver hosting - dog ville jeg nok ikke markedsføre den slags i et åbent forum, hvor slutbrugere kan få direkte adgang til de informationer. "Overselling" kan kun få en negativ klang, og hvis jeg forstår det rigtigt, så sælger man f.eks. 5 GB til en kunde, men ved de kun bruger 2 GB.

Bevæger mig sig ikke på kanten af god markedsføringsskik? Og er det i det hele taget en sympatisk måde, at sælge noget til sine kunder på?



Med venlig hilsen

Thomas

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må desværre også tilslutte mig at det lyder umiddelbart en smule dyrt. Jeg ved godt at i ikke er lige så store som de amerikanske firmaer, men hos HostGator som eksempel starter deres resellerpakker ved omkring 100kr per måned. Den har så "kun" 50gb, men kompenserer så ved at tilbyde 500gb data i stedet for jeres 200gb. Og oprettelsen er vidst nok inkluderet i den første hundredelas man køber med, og man er vidst heller ikke bundet for et år.

Jeg siger ikke at man direkte kan sammenligne priser, da konkurrencen naturligvis er meget højere i USA, men jeg synes stadig at prisen er høj. Men når det nu er sagt, er det da et godt koncept at få indført i dk.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nice :-)

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:

Hvis jeg ser på de økonomiske aspekt skal jeg lige prøve at være lidt med her, jeres billigste pakke for en reseller:

Kroner inkl. oprettelse: 5.235,00

Jeres pris direkte til slutkunde, for jeres billigste løsning:

Kroner inkl. oprettelse: 169,00

På reseller-løsningen kan man sælge op til 50 webhoteller, hvis man tager jeres salgspris på 169 x 50 giver det kr. 8.450,00 i sig selv lyder det jo attraktivt, men realistisk se ville vi måske have svært ved at sælge 50 webhoteller - et realistisk tal ville måske være 25 på et år, så snupper vi lige det regnestykke:

169 i årlig betalig * 25 kunder = 4.225,-

Et andet aspekt er, at hvis man skulle sælge samtlige 50 webhoteller til sine kunder, hvor meget belastning er der så på "ens" server?

Jeg er klar over, at man jo i realiteten bare kunne tage mere end de 169,- pr. år., men hosting er et presset marked. Og jeg vil mene det er svært, at sælge en løsning til mere, end hvad I tager for den. For vores vedkommende kunne vi ligge prisen ind i en samlet løsning - så er det knap så gennemsigtigt for kunden, men den måde vil vi helst ikke arbejde på.

Hej Thomas,

Tak for en lidt hård, men trods alt god og brugbar kritik.

De tanker vi har gjort os, og som også er dem vi har fået gode tilbagemeldinger omkring internt er, at hvis man blot har brug for at hoste en lille håndfuld sites (5, 10 måske 15 sites), så er det bedre at benytte sig at vores affiliate-system og henvise sine kunder til at købe et webhotel direkte hos os. Det er i vores optik overkill og for meget administration at få sig en reseller-løsning, med så en lille volumen. Så er det bedre helt at overlade det til os, så og få en 20% provision årligt.

Reseller er netop til en større volumen. Man har mulighed for at matche vores priser, eller man kan sætte dem højere. Og så vurdere vi, at det ikke er nødvendigt for et webbureau eller en webudvikler at argumentere særlig meget for hvorfor de kan tillade sig at tage mere end markedet generelt. Og kunderne vil typisk have tillid til dem, som de i forvejen sammenarbejde med - og det er de villige til at betale mere for.

Det er jo meget varierende hvor meget belastningen er på serveren da det afhænger af de enkelte websites forbrug. Men vi begrænser deres forbrug med CloudLinux, så et site ikke får serveren på overarbejde. Og derudover så overvåger vi nøje vores servere, og sørger selvfølgelig for ikke at proppe 20-25 resellere på én server - for det er dømt til at gå galt.

Men når alt det så er sagt, så kan jeg godt følge dig i at den laveste pakke måske er sat for højt. Men som jeg også skriver, vi vil gerne forsøge at imødekomme alles behov. Hvis der er et stort behov for mindre reseller-pakker, og vi kan få det til at løbe rundt, så laver vi i sidste ende bare en lille reseller-pakke også. :-)

Thomas:
 

En helt anden ting, på de større løsninger bruges "Overselling Tilladt" - jeg er klar over det sker hos snart alle, der driver hosting - dog ville jeg nok ikke markedsføre den slags i et åbent forum, hvor slutbrugere kan få direkte adgang til de informationer. "Overselling" kan kun få en negativ klang, og hvis jeg forstår det rigtigt, så sælger man f.eks. 5 GB til en kunde, men ved de kun bruger 2 GB.

Bevæger mig sig ikke på kanten af god markedsføringsskik? Og er det i det hele taget en sympatisk måde, at sælge noget til sine kunder på?

Din beskrivelse af overselling er fuldstændig korrekt. Vi er fuldt ud åbne om hvad vi tilbyder og ikke tilbyder. Og "overselling" er det der bliver spurgt allermest til mht. reseller-løsningerne, og derfor giver det netop mening at fremhæve. Jeg er meget uenig i at det er dårlig markedsføringsskik og usympatisk. Det er jo netop dårlig markedsføringsskik hvis man ikke er ærlig omkring det. Er det ikke rigtigt? :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er en hård hund, det beklager jeg :) Men jeg smed blot lidt tal ind i Excel, for at se om der var værdi i det for os - det var der så desværre ikke med den prissætning.

Patrick - Meebox:
Din beskrivelse af overselling er fuldstændig korrekt. Vi er fuldt ud åbne om hvad vi tilbyder og ikke tilbyder. Og "overselling" er det der bliver spurgt allermest til mht. reseller-løsningerne, og derfor giver det netop mening at fremhæve. Jeg er meget uenig i at det er dårlig markedsføringsskik og usympatisk. Det er jo netop dårlig markedsføringsskik hvis man ikke er ærlig omkring det. Er det ikke rigtigt? :-)


Det er jo lidt af en "gråzone" at bevæge sig i. En formulering af god markedsføringsskik er bl.a.: At markedsføring skal være sandfærdig. Hvis man som udgangspunkt ikke får, det man betaler for (det dine forhandlere markedsfører), så er markedsføringen ikke sandfærdig. At du så spiller med åbne kort og i princippet beder folk om at lave "Overselling" - det kan man måske sige bevæger sig etisk på kanten. Da i egentlig fortæller jeres forhandlere, at de skal bryde købeloven.

Jeg vil nu påstå, at hvis man som kunde køber en vare eller ydelse og reelt ikke får, hvad man har betalt for. Så er der noget galt, jeg vil anbefale at se nærmere på "Mangelbegrebet", det tydeligt fortæller: At salgsgenstanden skal leve op til det, der er aftalt både med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber. Ved "Overselling" opfyldes det næppe.

Det er naturligvis jeres valg, hvordan i vil sælge og markedsføre jeres produkter. Og set fra jeres side, er det naturligvis irriterende, når jeres konkurrenter formentlig gør det samme. Men det er næppe en undskyldning, for selv at gøre det samme.

Med venlig hilsen

Thomas

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu diskussionen er i gang tænkte jeg på om i også bruger overselling til jeres almindelige kunder (alm. eller pro.)?

Og om disse resellere der indirekte bliver opfordret til overselling kommer til at ligge på samme servere som os andre?

Fra København
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Jeg er en hård hund, det beklager jeg :) Men jeg smed blot lidt tal ind i Excel, for at se om der var værdi i det for os - det var der så desværre ikke med den prissætning.

Patrick - Meebox:
Din beskrivelse af overselling er fuldstændig korrekt. Vi er fuldt ud åbne om hvad vi tilbyder og ikke tilbyder. Og "overselling" er det der bliver spurgt allermest til mht. reseller-løsningerne, og derfor giver det netop mening at fremhæve. Jeg er meget uenig i at det er dårlig markedsføringsskik og usympatisk. Det er jo netop dårlig markedsføringsskik hvis man ikke er ærlig omkring det. Er det ikke rigtigt? :-)


Det er jo lidt af en "gråzone" at bevæge sig i. En formulering af god markedsføringsskik er bl.a.: At markedsføring skal være sandfærdig. Hvis man som udgangspunkt ikke får, det man betaler for (det dine forhandlere markedsfører), så er markedsføringen ikke sandfærdig. At du så spiller med åbne kort og i princippet beder folk om at lave "Overselling" - det kan man måske sige bevæger sig etisk på kanten. Da i egentlig fortæller jeres forhandlere, at de skal bryde købeloven.

Jeg vil nu påstå, at hvis man som kunde køber en vare eller ydelse og reelt ikke får, hvad man har betalt for. Så er der noget galt, jeg vil anbefale at se nærmere på "Mangelbegrebet", det tydeligt fortæller: At salgsgenstanden skal leve op til det, der er aftalt både med hensyn til art, mængde, kvalitet og andre egenskaber. Ved "Overselling" opfyldes det næppe.

Det er naturligvis jeres valg, hvordan i vil sælge og markedsføre jeres produkter. Og set fra jeres side, er det naturligvis irriterende, når jeres konkurrenter formentlig gør det samme. Men det er næppe en undskyldning, for selv at gøre det samme.

Med venlig hilsen

Thomas

Du må meget gerne sende mig en mail med de udregninger. Jeg kunne godt tænke mig at få indsigt i hvad der er succeskriterierne for "en god deal" for sådan nogle som dig/jer.

Jeg synes overselling er i orden, hvis man kan håndtere det og er ærlig omkring det. Jeg ved bare at vi er ærlige om hvad vi sælger kunden, og går meget op at de som minimum for det de har betalt for - og gerne meget mere end det! Hvordan vores resellere vælger at drive forretning blander vi også ikke i, så længe de overholder vores betingelser. Jeg vil ikke mene at vi opfordre til ulovligheder. Jeg vil mene at vi oplyser om produktets indhold og kunnen. Overselling er jo en reel, og alligevel vigtig, funktion. Vi kunne dog godt forbyde overselling - men så ville det ikke være attraktivt for særlig mange. 

Jeg indrømmer dog gerne, at hvis alle kunder på vores billige webhoteller i morgen valgte at bruge 100% af deres tilgængelige diskplads, så ville serveren ikke have helt nok storage til det. Skype-TongueOut Det ville dog ikke være noget vi ikke kunne løse eller håndtere. Men vores webhoteller ville simpelthen ikke være attraktive hvis ikke de kostede det samme, men kun havde 1/10 af indholdet. Og det er præcis det samme man kan forvente hos alle lavpris-udbydere - og endda alt for mange ikke-lavpris-udbydere.

Men der er jo i virkligheden mange ting hvor "overselling"-strategien, eller det at man ikke forventer at alle kunder gør brug af noget samtidig, gør sig gældende. Også uden for hosting-branchen. Ja, selv i fly-branchen kan overselling forekomme. :-)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)