Hej Frederik Jeg har en massørskole i Horesens og Odense. Jysk fysiologisk massage institut har ekststeret siden 1995, og vi har en hjemmeside: www.bliv-massør.nu
se dig godt for, tag evt. ud at besøge de forskellige steder, find ud af om de er godkendt af branche forening- nogle af mine massører har taget de to af stederne og der kommer ikke noget godt ud af det. syntes du skal kigge lidt mere og du er velkommen også hos os. Vælg et sted hvor der er undervisning på skolen (ikke e-leaning) og sørg for du kan blive RAB godkendt fra skolen
held og lykke med venlig hilsen Piann Kolling |
Sport-/massør uddannelse, søger råd fra andre?
Bor desværre i københavn så jeres skole er lidt fra langt væk for mig. Mvh Frederik |
Hej Frederik Generalt syntes jeg det er godt at høre du har lyst til faget, se dig godt for- lige et par råd tag ud og se skolen Sørg for der er undervisning på skolen At skolen kan videre uddanne dig til RAB censor og undervisere på højt fagligt niveau. Følg din mave fornemmelse, men gå uden om skoler der ikke er i BFM brancheforeningen for massører
vmh Piann Kolling |
Hej igen Hvis det er i københavn- vil jeg anbefale Gunna Højgaards massageskole, hun er også en af os der virkelig brænder for faget- god vind mvh Piann |
Det var lige ved at jeg var ved at kaste en enkelt stjene der for første gang, men besindede mig. Synes dog virkeligt du for fyret nogle mærkelige ting af som savner lidt yddybning. At skrive der ikke kommer noge godt ud af tage massøruddannelse på de to skoler du nævner i dit tidligere svar er en forfærdeligt usaglig ting at sige, især når der i denne tråd er kommet mere kompetente svar end det du har givet fra nogen der rent faktisk har haft gode oplevelser med nævnte skole, og jeg er da meget nysgerrig efter had det er i min forretning og de mennesker jeg har hjulpet igennem tidens løb du ikke mener der er noget godt ved. For det andet er det lige gyldigt med RAB hvis du ikke vil have en RAB. Kommer helt an på hvad dit mål er med massageuddannelsen. For det tredje må du da uddybe hvorfor man skal gå uden om skoler der ikke er BFM! Synes sgu det er nogle vilde postulater når der er nogle drenge der spørger om hjælp til at finde rundt i massagejunglen. Virker lidt usagligt på mig! Kan du ikke gøre det lidt bedre Piann? Du kan hjælpe med at uddybe.! Jeg er selv medlem af BFM, og har ikke nogen interesse i andet end at være med til at sprede et godt indtryk af den forening:) Vh Rasmus |
grunden til jeg ikke uddyber, er at jeg syntes de selv skal undersøge skolerne. Vil helst ikke anbefale nogen af dem- men klar er der en der er mere faglig end de andre. Ved godt svaret var kort- mellem to behandlinger derfor. håber de ringer hvis de har brug for mere eller kontakter foreningen.
|
må jeg spørge hvad den retsag går ud på? jeg tænker på at tage den via atwork.dk men er det noget skidt? |
Hej Birthe. Retsagen er en gammel affære og så vidt jeg ved var det bare noget konkurrencehalløj omkring koncepter der lignede hinanden lidt for meget. København vrimler med udbydere af massageuddannelser og kurser, så der er nok nogen der engang imellem føler sig lidt presset. Jeg kan fortælle dig at jeg har en massør ansat som er en af de dygtigste jeg har haft. Hun er uddannet hos Atwork. Så at en person er uddannet et sted der har fået dårlig omtale betyder intet hvis undervisningen personen modtager er relevant, samt personen har flair for massage. Det sidste er det aller vigtigste. Jeg har dog valgt at videreuddanne min massør. Dels så hun kan blive momsfritaget, men også fordi at en massøruddannelse på ca 160 lektioner har sine begrænsninger. Som jeg har nævnt tidligere mener jeg at forskellige mennesker vil få vidt forskellige oplevelser ud af forskellige kurser i massage. Jeg har haft rigtigt mange til jobsamtale fra fx Atwork og Sportseducation, og det har været de færreste der var dygtige nok til at få job hos mig. Men som tidligere nævnt, så startede jeg selv med uddannelse hos sportseducation og min massør hos Atwork, så det afhænger meget af dig selv, og de krav, forventninger og dine forudsætninger, hvor meget du får ud af en given uddannelse. Du er mere end velkommen til a tringe til mig på 26530956 eller sende en sms, så vil jeg gerne hjælpe hvis jeg kan. Du er selvfølgeligt også velkommen til at læse lidt mere om hvad der er værd at have i tankerne når du vælger massage uddannelse her. God weekend fra Rasmus |