Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sport-/massør uddannelse, søger råd fra andre?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Bodycure Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg opfattede det bestemt ikke som negativt - det var bare en kommentar :-)

Der kan være mange meninger om RAB - jeg sigter selv efter det på et tidspunkt, lige nu bruger jeg dog min tid på at massere så meget som muligt og få erfaringer med det :-) Men alle der gerne VIL arbejde i branchen skal i hvert fald gøre op med sig selv om de vil være det....... Personlig har jeg ingen kunder der spørger mig om jeg er det, tror ikke det er vigtigt for potientielle klienter, det mere kvaliteten og om andre har gode erfaringer hos en massør - men det er bare min mening. Jeg har selv 2 virksomhedsaftaler, på Roskilde og Køge sýgehus, jeg massere læger, sygeplejersker og andet sundhedspersonale.....de er godt tilfredse med min massage :-)

Held og lykke med karrieren Lasse :-)

Rasmus - du ser da også alt ;-) Sender dig en besked på FB

Hav det godt derude

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:18

Hej 

Jeg tager lige fat i denne her tråd igen da jeg er lidt forvirrede over, at der er så mange som tilbyder den her uddanneles.

Er der nogen der kan sige hvad man skal holde sig fra eller anbefale nogle har selv set på.

www.atwork.dk

www.sporteducation.dk

www.lasota.dk

Håber i kan hjælpe mig med at finde den rette udbyder

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Borlund massage & kostvejlednng Skrevet kl. 18:48
Jeg kender kun www.lasota.dk, hvor jeg har min massør uddannelse fra og jeg synes det er en god seriøs skole...

Tilbyder forskellige former for massage, både fysiurgisk og wellness - Borlund Massage

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 21:01

Er der andre som har noget erfaring med sportsmassør uddannelse...

Tilmeldt 31. Jul 12
Fra  Bodycure Skrevet kl. 09:29

ja, jeg er som skrevet længere oppe, uddannet hos Sportseducation. Har været glad for det og mener jeg har fået en meget profesionel uddannelse af en mand som selv behandlet de professionelle cykelryttere, fodboldspillere mv. Du må ud til nogle åbne huse og "mærke efter"

mvh

Katrine

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:30

Frederik Wind Andersen:

Hej 

Jeg tager lige fat i denne her tråd igen da jeg er lidt forvirrede over, at der er så mange som tilbyder den her uddanneles.

Er der nogen der kan sige hvad man skal holde sig fra eller anbefale nogle har selv set på.

www.atwork.dk

www.sporteducation.dk

www.lasota.dk

Håber i kan hjælpe mig med at finde den rette udbyder

Nu må folk ikke tage mig på mit ord, men som jeg ser det :)

Så virker sporteducation.dk som et sted hvor de er rettet lidt mere mod sport end de andre.

Der har også været en retsag mellem atwork.dk & sportseducation.dk, men den ligger jeg ikke meget i. Har læst den ;) 

Tilmeldt 31. Jul 12
Fra  Bodycure Skrevet kl. 11:06

Hos sportseducation lærer du at lave fysiurgisk massage/deep tissue/swedish massage/sportsmassage - kært barn har mange navne. En skade er en skade Lasse, lige meget om du er faldet på gaden eller kommet til skade i fodbold....så det vil jeg bestemt ikke give dig ret i - at det kun er til sportsfolk.....jeg har tilgengæld kunder som har søgt på google efter en sportsmassør, selvom de ikke havde en sportsskade....men fordi de ved at sportsmassage er godt.....anyways....det jo bare mine "farvede" synspunkter

Retsagen er nu alvorlig nok.....og hvad jeg kender til den, en ret usmagelige sag fra at works side.....

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 11:09

Well guys i gør det ikke nemmere for mig Smile

Der bliver snakket meget om det der RAB point og momsfritagelse 

er det noget man kan opnå med alle udbyder..... Er det overhovedet vigtigt

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:42

Frederik Wind Andersen:

Er der nogen der kan sige hvad man skal holde sig fra eller anbefale nogle

Hej Frederik.

Du får faktisk nogle knivskarpe råd tidligere i denne tråd;)  Jeg kan fortælle dig at der er plusser og minusser ved alle uddannelserne/kurserne, men er du dygtig og engageret vil du få rigtigt meget ud af det uanset hvad du vælger, lige som med det meste andet her i livet.  Jeg har haft folk inde forbi fra både atwork og sportseducation, same same. Nogle er gode andre er dårlige. Du kan også være heldig at få en sindsygt dygtig underviser på din skole imens du er der, og dem der går på nogle af de andre hold er måske mindre heldige med en anden underviser.

Jeg var heldig at have en helt fantastisk dygtig fysioterapeut som jeg fik rigtigt meget ud af at blive undervist af.  Men jeg kan også fortælle at det ikke var alle der endte med at blive dygtige massører af den grund.

At tro det bare handler om at finde den helt rigtige skole og så bliver alt godt er lidt lige som når folk gerne vil finde den helt rigtige slankekur som gør det nemt at tabe sig, but guess what. Det der virker for andre er ikke altid det der virker for dig.

Derfor som skrevet tidligere i tråden, find ud af hvad du vil bruge din massøruddannelse til, og find den uddannelse der stemmer bedst overens med dine mål, som appelerer mest til dig, og som har en undervisng tilrettelagt så det er nemt for dig at følge den.  Så er jeg helt sikker på at du nok skal kunne fyre den af:)

Jeg kan nævne at jeg har haft en til at hjælpe mig i kort tid som var uddannet på en skole i lyngby.  Det var en 660 lektioners uddannelse som tog 1 år og kosede 60000 eller mere. Hun virkede meget kompetent rent vidensmæssigt.  Skolen hed muligvis skolen for kropsbehandlinger, skal nok prøve at finde navnet.

Lasse og frederik, mit umiddelbare gæt for jer to vil være at i skal finde en af de massage-uddannelser/kurser der får jer igang hurtigst. Evt. et 160 lektioners kursus hos den skole der lige passer for jer. Evt vælg en skole der virker som om den er god til at hjælpe sine elever efterfølgende med kontakter, arbejde, efteruddannelse osv.  Ellers må jeg sgu sætte en weekend af til jer og lave en god pris til jer, så i kan få et grundkursus i massage og finde ud hvad i skal være opmærksomme på når i vælger uddannelse! 

Jeg kan se jeg har fået mails fra jer begge så dem svarer jeg selvfølgelig også på om lidt.

Kast jer ud i det.  Tjener i mindre en 50000kr inden for en periode af tolv måneder behøver i ikke at bekymre jer det mindste om hvorvidt i er momsfritagede eller ej, da det er hvad i må tjene uden at være momsede alligevel.

Tænk også på hvis i overvejer at købe en af de mere dyre uddannelser, at hvis i kan få regningen bidt over, så kan i nemmere trække noget af det fra. Det er nemlig sådan at man ikke kan trække den første uddannelse fra som er den der er etablerende for jeres virksomhed, men når i først er registrerede som massører så kan i trække videreuddannelse fra.

Håber i kunne bruge det lidt. Beklager jeg ikke bare siger ja og nej til forskellige skoler, men skolerne har travlt nok med ikke at samarbejde, til gængæld er de ofte dygtige til at bagtale hinanden, så det overlader jeg bare til dem:)

Vi snakkes.

Rasmus.  

Tilmeldt 11. Nov 11
Skrevet kl. 12:04

Tusinde tak for dit svar Rasmus, det hjalp i hvert fald mig....

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)