Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sport-/massør uddannelse, søger råd fra andre?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg går med tanken om at blive massør eller rette tage en sportsmassør uddannelse på weekend-/aftenhold og har besluttet at gøre det nu inden jeg påbegynder HD. Så jeg både kan arbejde med sport og tilbyde almindelig massage i min fritid muligvis deltid og selvstændig med det senere, men nu er mit problem opstået i, at jeg ikke kan finde hoved eller hale i de mange forskellige tilbud, priser og om de er eksamineret af en læge eller fysioterapeut.

Priserne går fra 8.000-4/50.000,- og har fundet frem til 20.000,- er den gennemsnitlige pris i Kbh. Vil muligvis udvide min kompetancer med Sportsskadeterapeut, Sportsakupunktør, Sportszoneterapeut og Sportsernæringskonsulent.

Har fundet: http://sportseducation.dk/c_massage.php de tilbyder, alt hvad jeg har brugt for, men man bliver eksamineret af Statsautoriseret Fysioterapeut og ikke læge som man de har gjort tidligere og har undersøgt andre steder. Har fundet frem til, at mange af de også er gået over til Statsautoriseret Fysioterapeut frem for læge, men gør det en stor forskel?

Antallet af lektioner ligger på alt fa 140-260 lektioner som sportsmassør, men hvis man så vil tage Sportsskadeterapeut varier priserne fra 5-20.000,- og lektioner fra 40-200 lektioner?

Nogle der har erfaring med lign. eller kan finde hoved eller hale i det? Eller skal jeg bare vælge hvad jeg føler er troværdigt?

Mvh Lasse

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 21:22

Slet ingen? :)

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Bodycure Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Jeg er selv uddannet hos Sportseducation. Både Massør og akupunktør, her et 1/2 år efter ekamen lever jeg næsten af det. Du lærer en meget meget grundig og god massage, hos et top professionelt team. Nu skal jeg ikke sidde og sælge sportseducation til dig, men svare lidt på dine spørgsmål.

1 - lægeeksamineret, det eneste lægen gør er at rette dine skriftlige opgaver, kan godt se det ser godt ud på papiret, men i virkeligheden kunne det være hvem som helst som havde de rette svar.

2. Længden af uddannelsen. Det du skal gøre op med dig selv er om det er vigtigt at blive RAB-certificeret og momsfritaget. Det kan du ikke umiddelbart med Sportseducation. Det er antallet af lektioner der tæller - men ikke indholdet (groft sagt). Du kan derfor bruge 200 lektioner på én skole og lære det samme på 100 lektioner på en anden.

Sportseducation forventer du læser hjemmefra træner og øver, det er meget komprimeret og intensive lektioner, men der er stadig tid til sjov. Det hele er skruet sammen i flotte kompendier og bøget som du får gratis. Ud fra min erfaring har sportseducation været det hele værd

Håber du blev klogere og velkommen i branchen

mvh

Katrine

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 10:59

Ok, lyder helt fint! :) Tager ind og ser på det i dag! :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det afhænger udelukkende af, hvad du vil bruge uddannelsen til.

Hvis du vil noget mere ambitiøst med din uddannelse, så sigt mod at blive RAB_certificeret. Evt. kontakt Rasmus fra god-krop.dk, han er en erfaren herre i branchen og kan givetvis hjælpe dig i den rigtige retning.

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Bodycure Skrevet kl. 10:16

sjovt nok er Rasmus fra God-krop selv uddannet hos sportseducation ;-)

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:52

Lasse Lykke:

Nogle der har erfaring med lign. eller kan finde hoved eller hale i det? Eller skal jeg bare vælge hvad jeg føler er troværdigt?

Hej Lasse Jeg kan godt forstå dine overvejelser.

Som der bliver nævnt i et af svarende skal du først og fremmest gøre op med dig selv, hvad du vil kunne bagefter og hvad du skal bruge det til.

Jeg har haft mange massører inde til jobsamtale, og kvaliteten har været meget svingende. Jeg vil sige at der absolut ikke har været nogen sammenhæng imellem uddannelse og deres evner eller hvilken skole de har gået på..  Gid det bare havde været så vel. Men det handler utroligt meget om dit talent og kropsforståelse og bevidsthed.  

Jeg er selv uddannet fra sportseducation, men har været nødt til at supplere det med flere længere kurser da det dels ikkevar nok til at leve op til statens krav for momsfritagelse/RAB men også fordi at det er meget begrænset hvad du lærer på de ca 160 lektioner.

Det positive jeg fik ud af det (og som jeg tror du vil få ud af de fleste andre massage skoler der tilbyder en uddannelse til ca 20-25000kr er at du får en god basisviden inden for anatomi og fysiologi samt du får en god grundrutine.  Det kan sagtens være nok til at få dig startet og nok til at give dig den nødvendige selvtillid til at komme igang.

Det du selv skal have er engagement når du masserer.  Hvis du virkeligt gør dit bedste når du masserer skal det nok blive godt og dine klienter vil kunne mærke det. Hvis du bare står og kører en rutine af for at tjene lidt lommepenge snyder du både dig selv om dem du skal hjælpe.

Mit råd til dig kunne være at du finder den skole der appelerer bedst til dig og har tilrettelagt undervisningen på en sådan måde at det hænger godt sammen for dig.  Du vil kunne være færdig med et kursus til sommer hvis du starter omkring nytår.

Jeg vil meget gerne svare mere præcist og hjælpe dig så godt jeg kan. Det eneste du skal gøre er bare at skrive en mail til mig eller ringe til mig. Jeg har brækket min fod  så jeg har god tid til at svare dig.

Du kan se mine kontaktoplysninger via følgende link og samtid læse et ældre indlæg omkring valg af massageuddannelse (ikke super velskrevet men med et par gode pointer) http://www.god-krop.dk/Blog/massage-kursus.html                                                                                            

Håber du kan bruge noget af det. I sidste ende handler det bare om at kaste sig ud i det. Kan godt forstå du er blevet lidt forvirret over "junglen".

Jeg er i klinikken omkring den 6 oktober, så der er du selvfølgelig også meget velkommen til at komme forbi til en snak.

Pøj pøj med det.

Vh Rasmus

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 11:59

Bodycure:

Det er korrekt, og siden hen har jeg taget yderligere ca 800 lektioner andre steder. Måske endda mere:)

Udover disskussionen om længde, indhold og kvalitet af de forskellige uddannelser, så bør alle behandlere uanset om det er massører, læger, fysser osv. aldrig stope med at lære nyt, udvikle osv. 

Det gælder vel egentligt alle fag:)

Vh Rasmus

Ps. Btw frøken, så er det ikke længere et krav hos mig at du er momsfritaget. Jeg er begyndt at ansætte så nu er det kun dine evner der tæller:) Du er stadig velkommen til at vise hvad du kan.

Tilmeldt 16. Sep 12
Indlæg ialt: 69
Fra  Borlund massage & kostvejlednng Skrevet kl. 15:48
Jeg synes du skal vælge Lasota akademi i Kbh. Det er en lægeeksamineret massøruddannelse og et meget seriøst sted. Det tager ca.6 mdr. Jeg er selv uddannet der og var meget tilfreds..

Tilbyder forskellige former for massage, både fysiurgisk og wellness - Borlund Massage

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:45

Bodycure:

Det er beklageligt, at du opfatter mit indlæg som negativt rettet mod Sportseducation. Det er ikke tiltænkt.

Som nævnt mener jeg, at man skal stræbe efter RAB-status, hvis man vil arbejde i branchen.

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)