Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at jailbrake?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger vel det hele. Er det lovligt at jailbrake, f.eks en iphone. Hvis det er, kan man så bygge en lille forretning op over det? Altså at jailbrake andres iphone

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 18:37

Der er ingen love der siger det er ulovligt, mener jeg ikke, men jeg ved i hvert fald at Apple ikke vil reparere din iPhone på garanti, hvis du har jailbreaket den

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 18:40

Det er ikke ulovligt at jailbreake (er jeg 99% sikker på), men det er ulovligt at hente gratis spil og apps ved at have gjort det, da det er hacking... (I hvert fald hvad jeg har hørt fra mine it-kloge bekendtskaber)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:41

Hvis du jailbreaker med hensigt til at drive forretning, så mener jeg du bryder opretshavsloven. Der er en sag(USA) hvor det er lovligt at jailbreake sin egen telefon - da du har købt telefonen og derfor må gøre hvad du vil med præcist denne specifikke genstand. 

Når du tilgengæld gør det som en forretning - så bevæger du dig på kanten omkring dette, da den telefon du modificere ikke er din (og du har derfor ikke rettighederne til det eksemplar du arbejder med), og den hensigt som man har med sin eventuelle "lovovertrædelse" påvirker den straf man risikerer at modtage. Og husk at Apple ikke ligefrem er kendt for at holde igen med at lægge sag an mod alt og alle for at beskytte deres fantastiske one-of-a-kind produkter Wink

/Niels

Tilmeldt 23. Aug 12
Skrevet kl. 18:44

ja, apple er ret hidsige til at sagsøge folk... Det burde man nok lade være med så.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 18:44

Nej, men Niels, hvis du så "fralægger dig alt ansvar" via kontrakt, er problemet vel løst hmm?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 18:48

@Simon Nej.

Hvis jeg hyrer en lejemorder til at slå min svigermor (har ingen!) ihjel, så er han heller ikke straffri selv om vi har en kontrakt, hvor han fralægger sig ethvert ansvar Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 19:01

Simon Hansen:
Nej, men Niels, hvis du så "fralægger dig alt ansvar" via kontrakt, er problemet vel løst hmm?

Du kan ikke fraskrive dig ansvar, for en lovovertrædelse du laver. Men hvis vi vi antager at man måtte "forsøge".

Som forretningsdrivende (overfor private kunder) er du den professionelle, og det er din pligt at kende loven. Du kan ikke forpligte din kunde (særligt meget), når denne handler som alm. (bonus pater) privat person/kunde. - Altså hvad man antager at en normal kunde burde vide og kunne kapere.

Det handler ikke om den efterfølgende mulighed for reperation. Det er retten til udvikling/arbejde som er udført for at kunne fremføre produktet.

Hvis du forsøger at pålægger kunden den erstatning som Apple kræver som følge af en overtrædelse, så forsøger du at forpligte din kunde på en crazy sindsyg måde.

/Niels

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 20:29

Jesper Hansen:

@Simon Nej.

Hvis jeg hyrer en lejemorder til at slå min svigermor (har ingen!) ihjel, så er han heller ikke straffri selv om vi har en kontrakt, hvor han fralægger sig ethvert ansvar Stick out tongue

Mente, at hvis man "fralægger sig ansvaret", er det jo teknisk set kunden selv, der har jailbreaket telefonen = så er det vel ikke ulovligt? Men er sikkert et smuthul, der er fundet en løsning på...

Tilmeldt 23. Aug 12
Skrevet kl. 20:47

Hvad så med at købe en bunke iphone's, jailbrake dem, og derefter sælge dem igen?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)