Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at jailbrake?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

Det er ikke ulovligt at jailbreake (er jeg 99% sikker på), men det er ulovligt at hente gratis spil og apps ved at have gjort det, da det er hacking... (I hvert fald hvad jeg har hørt fra mine it-kloge bekendtskaber)

Dine såkaldte "it-kloge" bekendtskaber er ikke så "it-kloge" alligevel. Der er intet ulovligt i at hente gratis spil og apps ned til en jailbreaket telefon. Der er intet hacking idet.

Naturligvis er det ulovligt at benytte crackede programmer.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:56

Niels Henriksen:

Dine såkaldte "it-kloge" bekendtskaber er ikke så "it-kloge" alligevel. Der er intet ulovligt i at hente gratis spil og apps ned til en jailbreaket telefon. Der er intet hacking idet.

Er du helt sikker på det?
Selv om noget er gratis, er der jo stadig en der har ophavsretten til "værket" og vedkommende kan vel godt udstikke regler for distributionen af samme? 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:01

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:03

Jesper Hansen:

Niels Henriksen:

Er du helt sikker på det?
Selv om noget er gratis, er der jo stadig en der har ophavsretten til "værket" og vedkommende kan vel godt udstikke regler for distributionen af samme? 

Der er ikke blevet snakket om at der evt. er udstukket regler fra ophavsret-ejer om hvilke platforme det må installeres på. Så ja jeg er helt sikker. Naturligvis hvis en programmør har frabedt sig om at de bliver installeret på en jailbreaket så skal man respektere dette.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 15:38

Niels Henriksen:

Simon Hansen:

Det er ikke ulovligt at jailbreake (er jeg 99% sikker på), men det er ulovligt at hente gratis spil og apps ved at have gjort det, da det er hacking... (I hvert fald hvad jeg har hørt fra mine it-kloge bekendtskaber)

Med gratis, mente jeg crackede...

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:57

jailbreak i sig selv er ikke ulovligt, men efter du har jailbreaket  , kan du installere en app, der gøre at man kan hente cracked apps gratis, som er ulovligt. Så det er der problemet ligger.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)