Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mit eget blad: Har brug for hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer.

Jeg har længe ville starte mit eget blad/magasin - der skal kunne displaye bylivet i København. Nu har jeg endelig fået tiden til at gøre det, og fået bygget min egen forretningsplan omkring bladet. Men dog, så står jeg på bar bund uden det store grafiske viden. Jeg har sat mig selv til at lære et par programmer fra bunden, så jeg har i det mindste lidt viden omkring at designe Covers og diverse sider til bladet.

Jeg søger så hjælp der kan sætte mig igang. Er det normalt at der er kun én mand til at gøre det hele i starten, og hvad skal jeg tage vare for.

:)

Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nogen der kan hjælpe?

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:51

Det bliver noget af en opgave at skulle gøre det hele selv. Du skal planlægge tema, skrive tekster, layoute, redigere, læse korrektur (svært hvis det er dine egne tekster osv.), trykke osv. Det vil nok være en god idé at alliere sig med nogle mennesker, der kan noget af det ovenstående. Et magasin laver man ikke bare sådan lige. Slet ikke, hvis det skal være god kvalitet. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:55

Hvis du ikke har viden om den grafiske side af sagen, har du altså et problem.
Det bliver simpelt hen ikke godt nok, selvom du lærer at bruge programmet.
Der ligger langt mere faglighed i det grafiske end at kunne trykke på de rigtige taster.

Du må igennem dit budget en gang til og afsætte midler til en freelance grafiker.

Jeg tror ikke, det er så almindleigt at lave et blad helt alene, men det er ikke umuligt.
Jeg gør det selv hver eneste måned, og i over 6 år har jeg ikke lavet underskud på ét eneste nummer.

Det vigtigste, du skal sikre dig er, at du får pengene ind fra dine annoncører.
Her kan du bare ikke sikre dig godt nok.
Du skal også afsætte et passende beløb til tab på debitorer - der vil blive tab - det undgår du ikke, så du er nødt til at have råd til det i dit budget.

Sørg for at få gode indkøbsaftaler på både tryk og distribution - men pas på med at vælge de billigste til tryk - vælg i stedet nogen, som du kan have lange relationer med.

Kontakt mig, hvis du gerne vil have et kritisk blik på din forretningsplan - i al fortrolighed.Og bare rolig - jeg skal ikke ud og konkurrere med dig i København.

Venlig hilsen

Hans

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Papir er et døende medie ... så med mindre dit magasin skal udkomme til iPad så ville jeg nok tage en ekstra innovations runde på ideen inden jeg gik i felten :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:24

Mikkel Mikjær Christensen:

Papir er et døende medie ... 

Sådan en gang fordrukkent sludder.

Papir er et medie, der - præcis som apps - skal bruges med omtanke - men døende er det ikke.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)