Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mister jeg fradrag

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg står og skal til og registrer min hobbyvirksomhed, men har bare et spørgesmål, da jeg har et fast job ved siden af,  mister jeg så mine fradrag fra mit faste job, vis jeg opretter virksomhed. håber i kan hjælpe mig med det

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:24

Altså der er ikke fradrag for en hobbyvirksomhed, så der må være noget du blander sammen :).

Hvilke fradrag har du for et fast job ? burde du ikke have indtægter ??

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 19:33

Dit fradrag fortsætter uændret, med mindre at du ændre i forskudsregistreringen.
Overskuddet af virksomheden skal du skrive på den udvide selvangivelse
.

vh
Henrik

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:34

Det ser for mig ikke ud som om du er ved at starte en hobbyvirksomhed (se definitionen på dette), men at du vil starte en virksomhed ved siden af dit faste job?

Hvis jeg har ret i det, kører dit, job, din løn og dine fradrag videre som hidtil. Det overskud, du måtte have af din virksomhed, skal du betale B-skat af.

Fra Roskilde
Tilmeldt 15. Sep 12
Indlæg ialt: 56
Fra  AS Polering & Rengøring Skrevet kl. 19:36

tak for jeres svar, men prøver lige og forklare det igen, fik ikke forklaret mig ordentligt, lige nu har jeg et fast arbejde, og har så en hobbyvirksomhed ved siden af, men nu vil jeg så momsregistrer min hobbyvirksomhed i cvr. og så vil jeg bare vide når jeg gøre det, mister jeg så min fradrag på mit faste job som jeg har i forvejen, eller beholder jeg min fradrag som normalt, men skal bare betale moms og b skat af virksomheden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14

Jep du beholder dine fradrag og indtægten fra dit cvr lægges oven i din indtægt bare, men du skal jo kunne føre regnskab i henhold til bogføringsloven så enten skal du sætte dig ind i det, eller du skal finde en billig bogholder der kan køre det for dig
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:16

Går ud fra du tænker på beskæftigelsesfradrag og evt. befordringsfradrag.

At du driver en personlig virksomhed ved siden af dit normale arbejde, som lønmodtager har ingen betydning for disse. 

Det du dog skal bemærke og passe på med er hvordan du driver din virksomhed i forhold til erhvervsmæssig drift og dine hobbyer.

En hobbyvirksomhed i skattemæssigt henseende giver ikke mulighed for momsfradrag, ej heller mulighed for, at fratrække evt. skattemæssige underskud!

Hvorvidt det decideret er en hobbyvirksomhed du driver, i den skattemæssige forstand, skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har kendskab til dig, din virksomhed eller andre forhold. 

Du skal naturligvis være velkommen til og sende mig en privat besked, hvis du hellere vil tage den privat ;)

- Mvh Christian.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm...

Hobbyvirksomhed er skatteretligt, når SKAT afgører, at der er tale om en hobbyvirksomhed - Indtil da er det en ganske almindelig virksomhed som alle andre.

Trådstarters virksomhed er ikke en hobbyvirksomhed i skattemæssig henseende, men der imod en "hobbyvirksomhed" eller rettere en bibeskæftigelse i alle andre henseender.

Et hurtigt link til SKAT om hobbyvirksomhed, så er det heller ikke sværere

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=137937&vId=205203&search=hobbyvirksomhed*

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

Jeg tror mange begår den fejl at tro, at fordi de har fast arbejde, og så driver virksomhed ved siden af, så er det en hobby virksomhed. Man ser mange herinde der bruger den betegnelse, men Tonnys link er godt at ha in mente, for hobby virksomhed er ret specielt, og det som der umiddelbart beskrives her, lyder ikke som andet end en almindelig virksomhed

Om en alm virksomhed så samtidigt er ens hobby - hurra for det - men det gør det ikke til en hobbyvirksomhedBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:14

Jeg tror mange begår den fejl at tro, at fordi de har fast arbejde, og så driver virksomhed ved siden af, så er det en hobby virksomhed. Man ser mange herinde der bruger den betegnelse, men Tonnys link er godt at ha in mente, for hobby virksomhed er ret specielt, og det som der umiddelbart beskrives her, lyder ikke som andet end en almindelig virksomhed

Om en alm virksomhed så samtidigt er ens hobby - hurra for det - men det gør det ikke til en hobbyvirksomhedBig Smile

Super godt link, Tonny.

Mange iværksættere starter deres virksomheder ved siden af jobbet, som en hobby og mange har også mindre virksomheder ved siden af jobbet. Jeg synes nu, at det passer utroligt godt ind at nævne faldgrubben for trådstarter (og evt. andre interesserede).

Personligt tror jeg vi kommer til og se en hel del flere, som bliver taget i SKAT's nye IT kontroller med henblik på forespørgsler i forhold til afklaring omkring både lønmodtager forhold/selvstændig og anvendelse af evt. VSO mv., samt afgrænsning af virksomhed/hobby drift.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)