Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring af hovedmenu, går det ud over SEO

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Ramskov:
Men vi er enige om at jeg ikke bevæger mig længere væk fra en "naturlig" linkprofil ved at lave en topmenu med få menupunkter, men som så hver især har flere underpunkter ik ik ik ik?????

Jo, bare brug dropdown.

Sitemaps er stærke - især hvis du selv laver dem. Se Rosenstands sitemap.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 18:51

Jakob Bank:
Sitemaps er stærke - især hvis du selv laver dem. Se Rosenstands sitemap.

Tusind tak for den reminder:) Det var på todo listen, men ikke gjort som så meget andet.

Jeg kan godt lide xmaps sitemap rent funktionelt, men det er ikke kønt, og det er ikke lige så nemt at putte ekstra forklarende  tekst ifb søgeordene.

Jeg går ud fra at måden Thomas har gjort det på bare er lige som at lave en liste med links i en artikel og så skrive lidt ud for hver.

Jeg har gjort lidt det samme med min faq.

Autogenererede sitemaps er måske i virkeligtheden bare for de dovne:)? 

Hvis ikke det er fordi jeg synes det er så hyggeligt at pille ved min hjemmeside og dns rankings, ville jeg bare have betalt mig fra det her, men så længe det går ok, og jeg bliver klogere hver gang jeg gør noget så er det tiden værd.

Jeg har foriøvrigt læst (blandt andet her på amino) at det kun er det første link til en given side på en given side, der tæller. Så min tanke er om der egentligt er nogen ide i at have et sitemap til ære for google, hvis alt der skal indekseres alligevel findes via dropdownmenuerne og intern linkbuilding imellem undersiderne.

Håber i nyder søndagen.

Rasmus

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 12:59

Et lille ekstra spørgsmål som jeg burde have taget med fra starten af tråden er:

Hvis jeg omdøber et topmenupunkt som hedder massage, som dækker over siderne med relevans til massage, til at hedde "behandlinger" istedet for. Hvor meget vil i vurdere at det har at sige. 

Jeg finder selvfølgelig ud af det når jeg laver min menu om, men hvis der er nogen der ved allerede nu at de betyder rigtigt meget hvad et menupunkt hedder, så vil jeg tage det med i mine overvejelser når jeg ændrer min menustruktur.

Vh Rasmus

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 13:26

Det vil have en positiv effekt, da du gerne vil ranke på "massage" på forsiden og ikke på en underside.

Du skal bare huske at redirecte den gamle url, hvis ikke det sker automatisk.

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 13:35

Jakob Bank:
Det vil have en positiv effekt, da du gerne vil ranke på "massage" på forsiden og ikke på en underside.

Jeg går ud fra at det du mener er at det vil have en positiv effekt IKKE at omdøbe navnet på menupunktet. 

Og når du mener at jeg gerne vil ranke på massage på forsiden og ikke en underside, så mener du vel at jeg gerne vil ranke godt med massage på min side http://www.god-krop.dk/massage.html ikke? Eller er det godt at ranke med sin forside på de mere brede søgeord som massage, wellness, massør osv?

Jeg copypaster lige min grovskitse af topmenupunkter med de punkter der skal være i dropdownmenuerne.

Forslag til topmenu:

Home- dækket ind af logoet god-krop, hvis du mener det er ok

massage- sportsmassage, wellnessmassage, graviditetsmassage, firmamassage, event massage

wellness- wellnessmassage, ansigtsmassage, japansk lifting, fodmassage, håndmassage

info- priser, booking, klinik, behandlere, køb gavekort, åbningstider, blog, massage-kursus, møn, akupunktur, massage-copenhagen,

Der er lidt mange punkter under info!

Til gengæld er der kun 3 toppunkter sådan her. Måske kunne der så være plads til en bookingknap eller andet, eller ekstra menupunkter, fx jvf nedenstående.

Ville det være en ide at have et menupunkt der simpelthen hedder behandlinger så folk nemt får en samlet oversigt over alt de kan vælge imellem.
Der vil være en lignende oversigt i artiklen priser, men så skal folk først finde frem til priser.

Der vil selfølgelig nok også være punkter der skal gå igen flere steder, fx wellnessmassage som bør være både under wellness og massage.

Hvis du har en anden ide til hvordan jeg kunne sætte det op er det bare super.

Big Smile Jakob, du siger bare til når du vil ind forbi Livia eller Mette og have løsnet lidt op for nakke og skuldre, og det samme gælder dig jonas hvis du kommer på banen igen:)

Vh Rasmus

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)