Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt haves, og penge ikke nødvendigt....!!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
De fleste investorer der går ind i den slags projekter, så tidligt, vil kræve en forholdsvis stor andel for pengene. Selvom du føler dig helt sikker i din sag, så er der så tidligt i et projekt mange store risici. Den første er, at det kan koste mange gange mere, og tage meget længere tid, at færddiggøre det påtænkte produkt end man havde regnet med. Den næste er om konceptet, når det er færdigudviklet, faktisk holder og kan afsættes i det forventede omfang. Igen, når det ikke har været afprøvet (f.eks. på et mindre test-marked) forinden, så er der reelt en større risiko for om det virker, som forventet.

Det er på ingen måde for at tage modet fra dig, men blot for at være lidt realistisk.

Men, med den rette investor - en der måske ikke bare komer med penge, men måske også med nogle andre brugbare kompetencer eller netværk/forbindelser, kan alligevel sagtens være en god ide. Den helt rigtige mand, eller investeringsselskab, kan øge sandsynligheden rigtig mange gange for, at din virksomhed bliver mange gange mere værd - og således er det, sammen med den risiko der reelt set er, også rimeligt at en sådan invester får en pæn bid af kagen. 

Det du skal fokusere på er ikke kun hvor meget eller lidt du selv har tilbage af kagen - men hvor stor kagen er eller sandsynligvis vil blive.

Heller lidt af noget stort, end meget af noget lort, som en klog mand sagde engang :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:23
Hej Spender!

Nåeee, det er her et spørgsmål om at du skal finde investorer er det ikke ? Så du har bolden ik´ !

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:34

Hej Mikkel deMib

jo men jeg kan sagtens følge dine tanker, - men faktum er, at det absolut ikke vil koste mere end aps selskabet koster, altså en max grænse på 125.-150.000,-  de eneste variabler der kan være, er advokatens timeløn, størrelsen på serveren osv.. - dvs... det er en ting, der bare skal rendes igang, og så kører den af sig selv, hvis den vel og mærke holder i retten..

jeg kan udemærket følge dig, og har haft de samme tanker, eller ihvertfald nogle af dem. :-)

jeg slåsser meget med om man skal åbne for andre i selskabet, professionel input er jo absolut velkomment, men det kan man også købe sig til efterfølgende, - jeg mener, vi kan jo selv, og har en helt klar ide om det færdige resultat.

jeg lægger alle input sammen, og håber jeg kan finde et facit tilsidst.. he he...

mange tak til alle der gider bruge deres dyrebare tid på mig.. god weekend til jer

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:55
> jo men jeg kan sagtens følge dine tanker, - men faktum er, at det absolut ikke vil koste mere end aps selskabet koster, altså en max grænse på 125.-150.000,- 

Det du ikke må overse i regnestykket er jo, at du gerne vil have investoren ind for at kunne frikøbe udvikleren og dig, så det kan færddiggøres hurtigere. Det er også en god ide. Ingen problemer med det. Men lad os så sige at du vurderer at det tager 6 måneder at lave, på fuld tid, og I skal have 30k hver, så bliver det 360.000. Lad os så antage at det er det beløb investoren smider og får X procent for det. Når de 6 måneder er gået kan problemet så være, at produktet slet ikke er færdigt - og så bliver investoren nødt til at smide flere penge, ellers er det hele jo tabt.

Og når produktet så er klar, er det jo heller ikke sikkert at afsætningen går så smærtefrit eller hrutigt som forventet. Går det lidt langsommere, eller er der særlige forhindringer på vejen som skal fjernes, så koster det igen ekstra penge - penge investoren er nødt til at smide, for ikke at tabe det hele.

Der er intet galt i risici, og det er investorer som sådan heller ikke bange for. Men det nytter ikke noget at være uærlig om de risici der faktisk er. Man skal blot forholde sig til dem og så ud fra dette finde en rimelig fordleing af tingene.

Hvis du skal have en investor ind, synes jeg som sagt hellere du skal se på hvilken værdi det bringer, end hvor mange andele han så skal have. Hvis den rette investor nu kan 2- eller 3-doble chancerne for success, så er det vel også rimeligt at han får halvdelen.

Med hensyn til om man skal købe andre ekspertiser ind senere, eller om man skal tilknytte dem tidligt, så er jeg personligt tilhænger af, at man konstruerer sit selskab på en måde, så de vigtigste ekspertiser er dækket godt ind enten i ledelsen, bestyrelsen, et advisory board eller hos centralt ledende medarbejdere.

Nogle af de projekter jeg roder mede for tiden indgår der f.eks. såkaldte "advisory boards" bestående af folk med særlige ekspertiser, som bestyrelsen eller ledelsen kan trække på. Folk der ikke udfører egenligt arbejde - men som kan give strategisk sparring. Det er guld værd, at have sådanne folk på sin side. Jeg er selv på vej ind i et par enkelte sådanne advisory boards - bl.a. i en større, og meget spændende Amerikansk virksomhed, og nogle af de nye projekter jeg selv har igang er ligeledes ved at blive etableret med advisory boards.

Advisory board medlemmerne får så, naturligvis, en andel af selskabet, der står i rimeligt mål med deres værdi.

Helt generelt tror jeg ikke man skal være så bange for at dele - dele med folk som kan øge chancerne for at ens ideer bliver til noget. Og gerne noget større end man selv kunne have drevet det til.

Vi skal som iværksættere pase på vi ikke sætter os over i et hjørne og tror vi kan gøre det hele selv. Jeg har selv været lidt sådan. Men man får mere ud af at teame up med nogle gode kræfter. Vel er jeg dygtig, synes jeg selv, men der er mange folk som er meget dygtigere end mig til en hel masse ting :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Dato: 29-06-2007 23:33:57 Forfatter: Spender

Hej Mikkel deMib

jo men jeg kan sagtens følge dine tanker, - men faktum er, at det absolut ikke vil koste mere end aps selskabet koster, altså en max grænse på 125.-150.000,-  de eneste variabler der kan være, er advokatens timeløn, størrelsen på serveren osv.. - dvs... det er en ting, der bare skal rendes igang, og så kører den af sig selv, hvis den vel og mærke holder i retten..

Husk lige at tage højde for denne her paragraf. I kan evt. starte med et I/S og omdanne til ApS senere, så kommer i ud over den.

Kapitaltab

§ 52. Efter reglerne i § 28 skal selskabets øverste ledelsesorgan senest 6 måneder efter, at selskabet har tabt halvdelen af sin

anpartskapital, redegøre for selskabets økonomiske stilling over for anpartshaverne og om fornødent stille forslag om

foranstaltninger, der bør træffes, herunder selskabets opløsning.

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 01:12

hej Casper Hornstrup

måske jeg ikke forklarede det godtnok, de 125 til aps, er afsat, der er advokat, der er hardware, der er et par småting, - de 125 har vi, og det er ingen problem.. det eneste problem er tiden...

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 01:17

hej Mikkel deMib

jeg kan udemærket sagtens følge dig, vi er nogle forskellige der arbejder sammen, og jeg har den her i baghovedet med de 51%, for at bevare kontrollen, så man ikke pludselig bliver smidt på porten. - de andre er også med, men så er der tilsidst ikke meget tilbage at gi væk af..

derfor tænker jeg også mere end 51%, for at undgå at låse sig helt fast...

jeg skal gerne gi væk, og har gjort det så rigeligt, - men jeg vil have den afgørende kontrol med selskabet.

overser jeg noget? - husk lige på at jeg er amatør.. lool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28
Dato: 30-06-2007 01:12:03 Forfatter: Spender

hej Casper Hornstrup

måske jeg ikke forklarede det godtnok, de 125 til aps, er afsat, der er advokat, der er hardware, der er et par småting, - de 125 har vi, og det er ingen problem.. det eneste problem er tiden...

Jo, det gjorde du, men hvis i bruger dem, så har i dem jo ikke mere. Hvis i bruger 62.500 kr. af de 125.000 kr. så skal i indenfor ca. 6 mdr. genetablere de 125.000 kr. Hvis i ikke gør dette, så kan E&S finde på at tvangsopløse selskabet. Det betyder at hvis i ikke når en høj nok omsætning til at fuldføre en genetablering indenfor perioden, så må i selv poste flere penge i projektet for at komme videre.

Tilmeldt 31. Jan 07
Skrevet kl. 14:20

hej igen Casper Hornstrup

altså det du mener er at der til alle tider skal være aktiver i selskabet, for minimum 125.000? ellers risikerer man tvangopløsning?

er det ikke korrekt forstået?

det er jeg slet ikke nervøs for, man kan omvendt sige, at er der ikke det i aktiver, og er det ikke også som minimum indestående i banken,

så er noget gået helt galt, - som jeg ser det, så har vi omsætning fra dag 1, og efter dag 2, skulle vi gerne kunne tjene vores dagsløn,

måske lidt naivt, men som før nævnt, enten virker vores plan, eller også gør den ikke, så der er 2 muligheder, enten kan vi, eller også kan vi ik.

der er ingen mellemvej, det bliver succes, eller tvangsopløsning, loool...

men tak for hjælpen, jeg skal have sat mig mere ind i hvad et aps indebærer..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)