Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj, moms og kunne trække fra

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker bare underligt, at noget tøj kan fradrages og andet ikke.... Jeg underviser i sundhedsfaglige fag og har hverken kedeldragt eller kittel på, men sorte praktiske bukser, sorte t-shirts, sort fleeche trøjer og vind-ogvandtæt jakker, da meget af undervisningen foregår udenfor i alt slags vejr.... 

Jeg har egen virksomhed uden ansatte, og kan ikke fatte, hvorfor mit tøj i kan fradrages, hvis der er logo på. Ved godt at det tøj jeg har nævnt kan bruges privat, men kan da ikke passe, at jeg er nødt til at undervise i mureroveralls for at kunne fradrage... Økonomien i tøjet er af ikke uvæsentlig størrelse, da det skal være en god kvalitet for at klare det danske vejr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RescueLife:

Det virker bare underligt, at noget tøj kan fradrages og andet ikke.... Jeg underviser i sundhedsfaglige fag og har hverken kedeldragt eller kittel på, men sorte praktiske bukser, sorte t-shirts, sort fleeche trøjer og vind-ogvandtæt jakker, da meget af undervisningen foregår udenfor i alt slags vejr.... 

Jeg har egen virksomhed uden ansatte, og kan ikke fatte, hvorfor mit tøj i kan fradrages, hvis der er logo på. Ved godt at det tøj jeg har nævnt kan bruges privat, men kan da ikke passe, at jeg er nødt til at undervise i mureroveralls for at kunne fradrage... Økonomien i tøjet er af ikke uvæsentlig størrelse, da det skal være en god kvalitet for at klare det danske vejr

Du kunne heller ikke fratrække hvis du havde mureoverals på for det var ikke en sikkerhedsnødvendighed

Hvorfor tror du, at du skal ha betalt det tøj du har på når du arbejder, men eleven hos Mærsk ikke kan fratrække sit jakkesæt - Det er vel fordi man ikke kan trække sit tøj fra uden der er meget specielle årsager?? Hvad er det næste du vil trække fra - Uret (godt at vide hvad klokken er når man underviser) - Maden ? (det giver sult at undervise)  - Du kan trække fra helt som alle andre og ikke spor mere, bare fordi du har virksomhed

Sørgeligt at mange starter virksomhed og har hovedfokus på fradrag. Hvorfor skal pædagogen ikke kunne fratrække det tøj børnene klatrer på hver dag - og man kunne blive ved. Mange selvstændige har hovedfokus på at få fradrag  - men tag og læg fokus på indtjening og vær ikke så formærmet rent ud sagt - (sorry)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

He he ja så blev det da sagt lige ud af posen :-) Det er ikke noget med at været fornærmet eller kun tænke på fradrag men simpelthen afklaring om regler ift opstart af virksomhed.... 

men du må da undskylde, at man vil prøve at sætte sig lidt ind i regler for opstart, aflønning, regnskab og drift af virksomhed, når nu man har kastet sig ud i det.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

RescueLife:
men du må da undskylde, at man vil prøve at sætte sig lidt ind i regler for opstart
Det behøver du ikke undskylde, men det var jo forklaret ca 10 gange i tråden. Man får ikke fradrag for at gå med tøj på, uanset man er ansat eller selvstændig, og selvstændige skal naturligvis tage de fradrag de kan få, men må ikke bygge alt på sådan noget som almindeligt tøj eller en ny cykel eller en par ekstra computere - fokus: FIRMAETS DRIFT OG INDTJENING Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Alletiders og mange tak for svaret :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os lige sætte tingene på spidsen.

Lina Rafn fik i første omgang medhold men sagen blev anket af ministeriet  som vandt sagen ved domstolene. Man ankede dommen fordi det var principielt og for at få fastslået at der er særdeles restriktive grænser for at kunne fratrække tøj.

Man har sagt ja til at bedemænd kan fratrække arbejdstøj fordi det næppe er specielt sjovt at bruge tøj som har været anvendt i forbindelse med døde mennesker til andet end dette formål. Derudover kan arbejdstøj fratrækkes hvis det udsættes for mere slitage end normalt eller hvis der er tale om specialsko o.l.

Tøj med logo kan fratrækkes hvis det er synligt og ikke fremstår som alternativ til privat tøj beklædning, herunder almindeligt tøj i arbejdstiden. Men bruges det også privat kan det ikke fratrækkes. Det sidste kan jeg undre mig over ud fra en betragtning om at det må være i virksomhedens interesse at synliggøre sig men det ændrer ikke ved at reglerne er som de er

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne ApS:
Tøj med logo kan fratrækkes hvis det er synligt og ikke fremstår som alternativ til privat tøj beklædning, herunder almindeligt tøj i arbejdstiden. Men bruges det også privat kan det ikke fratrækkes. Det sidste kan jeg undre mig over ud fra en betragtning om at det må være i virksomhedens interesse at synliggøre sig men det ændrer ikke ved at reglerne er som de er

Den kunne jo faktisk opfattes lidt skævt for trådstarter, som jo kan sige, at med det store logo er det ikke et alternativ til privat tøj og han bruger det ikke privat heller. 

Det vil ikke være nok til fradrag - tøjet skal være så specielt og nødvendigt at det slet ikke er egnet og kan bruges privat - og her er forskel mellem et firma med ansatte og en selvstændig virksomhed. Hvis et firma med ansatte  - giver de ansatte specielt tøj de SKAL ha på i arbejdstiden og sikrer at de ikke bruger det privat og samme gælder for lederen, så kan de trække omkostningen med alt jeg ved.

En personligvirksomheds ejer kan ikke på samme vis købe logo tøj og sige til sig selv han skal bruge det i arbejdstiden og ikke uden for. En forskels behandling som nok udspringer i, at man i selskabet med ansatte kan stille krav til kontrollen på ledelsen og mangel på incitament til misbrug, hvilket man ikke på samme måde kan til til personlige ejer af personligt CVR

vg

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Også en stor forskel på en dragt til optræden og en T-shirts med logo på som giver reklame i alle de timer som denne bæres. Og kan trækkes fra uden tvivl. 

Du må købe tøj med logo og dele det ud på gaden hvis du har lyst til det bare det er reklame og det er det jo i form at reklame tryk på tøjet

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan vel sige at tøjet er til hans hær af hvide krigere som spreder hans budskab i gader og stræder 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op  du svarer på en tråd fra 2013 - velkommen tilbage til 

Thomas Reberholt:
Også en stor forskel på en dragt til optræden og en T-shirts med logo på som giver reklame i alle de timer som denne bæres. Og kan trækkes fra uden tvivl. 
det er simpelthen faktuelt forkert du og skidt hvis nogen der lever af at sælge  logotøj - så rådgiver galt, bare for at få lukket et salg..

Logotøj kan give fradrag hvis det er til personale og bestemte regler følges (krav om brug og tage af i fritid) hvis ikke vi taler rent arbejdstøj, mure uniform, skorstensfejer

Der er ikke fradrag for at købe det til ejer selv uden ansatte - hvis ikke der er en begrundelse - så som mureuniformen - ikke reklame >T shit til alene-ejer

OM du må dele ud på gaden - ja det må du hvis du kan overbevise skat om du dermed får øget dit overskud - og det er det skarpe med - eller kunne alt jo trækkes fra

Tænk at svare på noget fra 2013

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)