Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøj, moms og kunne trække fra

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at dette har der været 1000 indlæg om men jeg læste nederste skrift på tax.dk

Og jeg kan ikke lade være med at se det som fuldt ud lovligt momstræk

-Selvfølgelig må jeg trække mit arbejdstøj fra som håndværker

-Hvis jeg så køber en trøje og kaster firma logo på eks. brystet kan den også trækkes fra da jeg i en meget stor del af min tid repræsentere mit eget firma, telefonen er altid tændt, jeg har konstant nye ideer vedr. min virksomhed og derved er det vel i orden at jeg synliggør mit firma ved mig selv i mit tøj. Jeg er godt klar over at bryllupsuniformen ikke kan trækkes fra men hvis jeg en dag skal ned og handle så er det jo reklametøj og kan derved have en værdi i at fremme virksomhedens vækst.

-Og ja så står der jo med stor tydelighed at mit sportstøj godt må trækkes fra da vi i min virksomhed godt kan lide at medarbejdere og ledelse får dyrket den dagligemotion i følleskab med andre.

HVORFOR SIGER ALLE SÅ AT MAN IKKE MÅ???????

J.1.1.14 Personaleudgifter

Ud fra synspunktet om, at personalerelaterede udgifter normalt er fradragsberettigede driftsudgifter, fordi personalet er nødvendigt for virksomhedens leverancer, kan købsmomsen heraf fradrages i momstilsvaret.

Beklædning Derfor kan købsmoms af arbejdstøj og uniformer, der tilhører virksomheden, og som anvendes af personalet, når det arbejder for virksomheden, fradrages. Det samme gælder momsaf arbejdstøj til ejerens eget brug, forudsat at virksomheden stiller tilsvarende arbejdstøj til personalets rådighed uden at kræve betaling for det. Hvis virksomheden ikke har ansatte, kan momsen trækkes fra, hvis det er sædvanligt inden for den pågældende branche, at der stilles arbejdstøj til personalets rådighed.

Det samme gælder civilbeklædning såsom benklæder, skjorter, slips og pullovers, der tilhører virksomheden, og som medarbejderne altid skal have på, når de repræsenterer virksomheden, idet det betragtes som en slags uniform. Det er dog en betingelse for fradrag, at tøjet, evt. kun den del af tøjet, der er synligt, er forsynet med firmaets navn eller logo, og at det er forbudt de ansatte at bruge tøjet uden for arbejdstid. Medarbejderen skal være pålagt at levere tøjet tilbage til virksomheden, når ansættelsen ophører. De nævnte betingelser søger at sikre, at tøjet udelukkende anvendes til brug for virksomheden og ikke privat.

Også købsmoms af sportsbeklædning, som virksomheden udleverer til sit eget personale til låns, medens det er ansat i virksomheden, kan normalt fradrages.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

har du personale og stiller krav om at de skal ha det på når de repræsenterer virksomheden - og er de med tydeligt synligt logo og ikke må bruges uden for arbejdstid, så er den jo OK, men det du skriver om, at du jo tænker firma hele tiden og jo er firmaet, og dermed vil bruge det som dagligt tøj får du vrøvl med. Du må selv gøre helt som helt som personalet og det vil være forbudt at bruge uden for arbejdstiden og du har pligt til at sørge for det ikke sker

Du vil ikke kunne overbevise skat om at du altid er på arbejde som chef

Du skal også forstå, at det er ARBEJDSTØJ der normalt lægges vægt på - ikke dit normale pæne tøj hvis ikke det er helt samme og ex en uniform for samtlige i samme stilling og der er andre - jævnfør startvækst som har lidt om det:

Beklædning

Skattevæsenet anser i udgangspunktet beklædningsudgifter som private udgifter, og der skal en hel del til, for at skattevæsenet anerkender udgifter til beklædning som driftsudgifter. Forudsætningen er, at der utvivlsomt er tale om arbejdsbeklædning, der ikke bliver benyttet privat, f.eks. lægens kittel, fiskerens overlevelsesdragt eller smedens svejseforklæde. Almindeligt "pænt tøj" til arbejdsbrug kan ikke medregnes som driftsudgift.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

istedet for at trække det fra som firmatøj, kan du istedet trække det fra som reklameudgift (der er nok en der er lidt mere inde i paragrafferne end mig der kan forklare helt præcist hvordan)

Er ihvertfald det SKAT selv fortæller på deres iværksætter møder

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

silversand:

istedet for at trække det fra som firmatøj, kan du istedet trække det fra som reklameudgift (der er nok en der er lidt mere inde i paragrafferne end mig der kan forklare helt præcist hvordan)

Er ihvertfald det SKAT selv fortæller på deres iværksætter møder

Den vil jeg da godt høre mere om, hvis vi taler om uniform eller arbejdstøj som tidl. nævnt, kan jeg ikke se hvordan reklameudgifter kommer ind i billedet til firmatøjet og ændrer noget som helst? Ved nogen hvad det dog kan være der refereres til??

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Man kan begynde her

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2061774&vId=205780&search=arbejdst%F8j*

Så har man styr på de skattemæssige aspekter omkring arbejdstøj m.v.

Her er der 2 betingelser, som skal være opfyldt:

  • Der skal være tale om specielbeklædning, der ikke er egnet til privat brug
  • Lønmodtageren skal på grund af den specielle arbejdsbeklædning have udgifter til tøj, der er større end almindelige udgifter på områder, hvor der bliver brugt almindeligt tøj i arbejdstiden.

Tonny

Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Super fedt at i gider at komme med feedback.

Altså der er jo ikke noget problem i at trække arbejdstøj fra som håndværker. sådan er det. Men det som jeg studser over det er at jeg kan trække alt min sportsbeklædning og som der også bliver sagt at hvis mit hverdagstøj er med logo så er det joi en reklamesag og i øvrigt repræsentere jeg mit firma dagligt også efter 8-16. Hvor går grænsen for sportsbeklædning???

Jeg har også fremlagt dette hos min revisor og hun måtte indrømme at selvom hun altid kategorisk havde sagt nej til emnet kunne hun nok ikke afvise at man godt må/kan gøre det.

Altså som sportsbeklædning firmafodbold. man sætter jo kun selv grænsen og tænk på alle det reklametøj/tasker og andet udstyr man kan få.

Jeg er helt indforstået med at der skal være logo på tøjet og at andet ville være at snyde, men reelt set så er et reklameprodukt lavet for at kunne ses og derved bliver det jo brugt i alle døgnets 24 timer

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare huske afgrænsningen, som firma ejer. Der er en klar afgrænsning på hvorvidt du stiller det til rådighed alene for dig eller for alle ansatte, jf. Tonys link ovenfor.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Andersen:

Hej Alle sammen

Super fedt at i gider at komme med feedback.

Altså der er jo ikke noget problem i at trække arbejdstøj fra som håndværker. sådan er det. Men det som jeg studser over det er at jeg kan trække alt min sportsbeklædning og som der også bliver sagt at hvis mit hverdagstøj er med logo så er det joi en reklamesag og i øvrigt repræsentere jeg mit firma dagligt også efter 8-16. Hvor går grænsen for sportsbeklædning???

Jeg har også fremlagt dette hos min revisor og hun måtte indrømme at selvom hun altid kategorisk havde sagt nej til emnet kunne hun nok ikke afvise at man godt må/kan gøre det.

Altså som sportsbeklædning firmafodbold. man sætter jo kun selv grænsen og tænk på alle det reklametøj/tasker og andet udstyr man kan få.

Jeg er helt indforstået med at der skal være logo på tøjet og at andet ville være at snyde, men reelt set så er et reklameprodukt lavet for at kunne ses og derved bliver det jo brugt i alle døgnets 24 timer

Hej Rune

Det virker som om, at du ikke har læst SKAT's vejledning/bestemmelser på området!

Din generalisering omkring arbejdstøj m.v. er ikke korrekt.

Derudover skal du nok også være opmærksom på, at logo og navn på tøj ikke altid er nok til et fradrag, idet du nødvendigvis også skal kunne påvise, at denne såkaldte reklame også har en vis effekt, især hvis der er tale om tøj der i udseende og anvendelse ikke afviger væsentligt fra almindeligt tøj.

Tøjudgifter er som udgangspunkt private udgifter, hvorfor denne post altid vil have SKAT's interesse...

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdstøj er langt fra altid fradragsberettiget og tøj med logo, gir du alle medarbejdere det samme, eller er du bare dig selv? (i så fald drop det og koncentrer på forretningen vil være mit råd)
Uanset hvad er det langt fra alt tøj med logo der bare er fradragsberettiget, men du har jo faktisk fået klare links, så det er jo meget op til dig
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk nu, at Lina Rafn fra Infernal ikke kunne trække sine kostumer, fra selvom det var veldokumenteret, at hun brugte dem, når hun optrådte med Infernal. For der var også en potentiel mulighed for, at hun kunne bruge dem til normal festbrug.

Er godt klar over, at der ikke er logo på hendes kostumer, men når man tænker på det økonomiske omfang i forhold til normalt arbejdstøj...

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)