Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC eller Mac?

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der stod et sted at en office pakke koster over 4000kr det er så ikke rigtig

En office pro licens med outlook koster ca 1800kr. og den skulle dække de fleste behov.

En ting jeg ser som et proplem er når Mac går i stykker.
Og det gør de, selv 14 dage efter vi har solgt en Macbook hopper en tast af. 

Apple support er ikke ret nemme og snakke med.

Der bliver også snakket om lette bærbare, nu har Ultrabooks jo været fremme længe.

SSD er ikke noget nyt på pc fronten 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jørgensen:

Der stod et sted at en office pakke koster over 4000kr det er så ikke rigtig

En office pro licens med outlook koster ca 1800kr. og den skulle dække de fleste behov.

En ting jeg ser som et proplem er når Mac går i stykker.
Og det gør de, selv 14 dage efter vi har solgt en Macbook hopper en tast af. 

Apple support er ikke ret nemme og snakke med.

Der bliver også snakket om lette bærbare, nu har Ultrabooks jo været fremme længe.

SSD er ikke noget nyt på pc fronten 

jeg kan ikke huske sådan en model her har været længe oppe at køre den rammer meget hvad en Mac står for http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/628624/ASUS-Zenbook-Prime-UX32VDR4002V.html men klart et godt valg sådan en computer eller en Mac computer men når de nærmer sig hinanden mere og mere ja så må det også være lidt med en religions sag for jeg har ikke hørt om en Mac bruger har prøvet de nyeste Ultrabooks  i samme pris klasse som deres mac computer koster

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Mikael christiansen:

Lucas - Hosting4Real:

Mikael christiansen:

Lucas - Hosting4Real:

Mikael christiansen:

Lucas - Hosting4Real:

Jacob Ipsen:

Nu i har startet religions krigen , skal vi så ikke starte med at slå fast at der er ikke noget der hedder PS vs mac
da en mac også er en PC(personal Computer)

så det i spørger til er Windows vs iOS

iOS har en del fordele i den måde den allokerer de rescourser den har på. og det er super praktisk hvis man skal redigerer tind der kræver dette.
dvs grafiker , film folk osv...
og jo for hr og fru jensen(og de lette iværksætterer der ikke har brug for de vilde Programmer til at lave deres arbejde) der er en iOS også fin.

Dog kommer der nogle helt naturlige bergænsninger når vi begynder at snakke tilgængelighed af applikationer.
arbejder man meget med Windows udviklign skal man s.flg ikke kører iOS lige som at apple har sørget for at skal man lave noget til iOS skal man kører iOS

windows i den form den er i dag er lysår fra nogle af de skramme billeder der bliver hevet op af hatten, har arbejdet med Windows i mange afskygninger i mange år og har de sidste 4 år ingen problemer haft, af den natur man snakke om her hvor udstyr crasher (uden at der har være noget at give skylden)

Men når vi nu er der så tænk over dette når du sammenliner

Hvad bruger jeg mit udstyr til.
Hvad er mine fremtidige behov.
hvad sammenliner jeg med.


sammenlin en Mac med ios , hvor apple har taget prisen for at alt er ok, og os kun passer til det ene sty HW som den nu kører på, intet andet er supportet.

Kontra den billige aser maskine som kører windows som kan kører på hvad som helst du smide den efter, men altid får skylden når hw er blevet for billigt og der ikke lige var råd til at lave driverne ordenligt.

Noget helt andet er skal du op og kærer med Windows server i et profesionelt setup, så fungerer Windows nu engang en del bedere sammen med deres egne servere. :)


jeg er stor tilhænger af at man skal købe udstyr efter brug alt andet er for dyrt !

/Jacob

Du mener vel OS X istedet for iOS? :P Fordi iOS er det der er på ipod, iphone, ipad etc.

Og det er så ikke helt sandt at du ikke kan køre på andet hardware end det de bygger med :)

må jeg spørge hvad hardware den så køre med vis det i ikke er samme som der i en bærbar computer hvad jeg kan læse mig til er det samme i bærbar computer processer og det hele  det hele er hvordan det er sammensat de samme ting i en bærbar computer

Det han mener - er at en computer leveret fra apple supporter kun det hardware der nu kan blive leveret til mac. Men man kan da nemt skifte til andet harddisk mærke, andre ram, anden processor.

Og hvis man nu har fx. en mac pro, så findes der mange kext til de forskellige grafikkort :)

MAC er en pc ifølge her  http://da.wikipedia.org/wiki/Personlig_computer#PC-arkitekturer_eller_kendte_modeller

Så det vil sige vis jeg heller vil have windows dele så kan skifte ud med det , da Mac PC computer kan  man ikke finde ud og desuden ikke vandtæte stærke nok så skifter alt over i en vandtæt Pc fujitsu bærbar computer

vis kunne lave den sådan at man kombineret at få det gode holdbar andre modeller PC og lette styre de computer over i Mac PC

Mikael,

Jeg kan ikke rigtig se hvor du vil hen med det svar der? Jeg har aldrig sagt at Mac ikke er en PC..

For at svare, jeg syntes da hellers min mac klarede en kop kaffe helt perfekt :D

jeg ved godt du aldrig har sagt Mac ikke er PCer med tråden er Mac vs PC , derved kan man reelt sige vis tager tråden hvad den siger Mac er ikke en PC eller man kan også sige vis tager tråden bogstavlig  Mac er en PC at man sammenligner 2 Mac computer hvilken er bedste af dem

okay jeg ved ikke om der findes holdbar Mac PC  , der kan holde til regnvejr og den bliver adskille gange røget ned på gulvet , da jeg bruger min computer over alt , kunne det være godt at vide om de også kan holde til lidt af hvert  , men de er så spinkel de Mac PCer synes jeg

Der findes meget få windows computere, der kan holde til væsker, ikke særlig mange vandtætte systemer jeg har set endnu ihvertfald.

Og jeg syntes Mac'en føles mere 'stabil' og robust, grundet af den er lavet af alu, og ikke en bunke plastik.. Problemet ved mac'en er, det er ikke så nemt lige at skifte en plastik del ;) Men jeg syntes tværtimod den er spinkel. Jeg bruger også min Mac over alt. Men jeg kaster dog ikke rundt med den. Men hvis den får en bule tænker jeg.. nåååeh ja.. det er jo en brugsgenstand.

jeg kaster nu heller ikke med dem men sidder nu engang i toget en gang imellem og derved skal computer kunne holde til lidt af hvert en bærbar der har støddæmper inden i kabinet derved bedre kan klare falde tror ikke de tynde har der er for lidt plads ,

jeg tror der er bedre plads i de flere af de modeller der afvisende mod vand i kabinet ,

du kan tænke jo en tynd høj vægt går lette i stykker end en tyk let model da den kan sprede mere stødet ud derved er de tynde mere sårbare og det skal man tænke over når køber disse computer de kan bare ikke holde til det samme , at samme presse mere gør dem mere sårbar som beskriver at disse modeller er mere presset samme

at de er lavet af alu gør dem ikke mere sikker for PC har inden i spredt mere vægten og derved er spredning langt vigtigere end det er rundt om er stærkere end visse computer prøv smide din Tynde Mac på gulvet 1½ meter oppe og så prøv det med tyk bærbar der har spredt vægten gæt hvilken der knækker lettest over det er selvfølgelige den tynde Mac computer da den har spredt vægten mindre

man kan læse rundt omkring Mac er mindre holdbar http://www.channelworld.dk/art/180970/danskerne-elsker-macbooks-med-elendig-holdbarhed men det overrasker sikkert ikke dig man skal jo passe mere på når det er den er den tynde størrelse

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg planer om at skifte udstyr til nytår. (5 arbejdspladser, så der skal både være server og maskiner)

Det er primært kontormaskiner, men der kommer tit tegninger fra kunderne som bruger corelDraw. Er det et problem for mac.

For som jeg læser tråden, er det mest driftssikre mac, og samtidig er det billigere i længden, da opdateringer ikke er så kostbare.

De fleste problemer jeg oplever med PC er vores netværk, og der kunne det være godt med lidt indput om hvor godt Mac klare sig, når det er netværk og ikke bare en enkelt maskine

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Gjersvik:
Mudderkastere vil naturligvis blive irettesat her, og mudder vil blive slettet :)

Godt at høre! Er selv linux bruger, både på desktop og server, og har været det i en del år efterhånden, det er ofte sjovt at sidde på sidelinjen og blive underholdt med mac fans der sviner windows fans og omvendt ;)

I mit felt (software udvikler, mest web) er der heldigvis ikke megen tvang hvad angår styresystem. Og de få ting der ikke kan køre i ens pågældende styresystem kan køres i en virtuel maskine.

MS Office => Google Docs (og libreoffice til de få word dokumenter man modtager indimellem)

MS Outlook => Webmail/IMAP

Photoshop => GIMP til småting og så ellers en virtuel maskine med Photoshop

IE => Kan køre gennem WINE og ellers på en virtuel maskine de få gange der er brug for IE.

Og så kan man svare "Windows/OSX? Det bruger jeg ikke, spørg en anden" når folk hele tiden kommer rendende og spørger om hjælp til deres computere ;-)

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Min holdning er simpel... brug det værktøj der løser opgaven bedst.
I stedet for at vælge en virksomhedspolitik... var det så ikke nemmere at vælge en politik der hedder:
"I kan købe/vælge for max antal kr. - Der er support indtil hardware og dele af operativ systemet. (Så fremt vi kender det)"

Det ville jeg nok vælge. For jeg har både mac, linux og windows maskiner og jeg bruger den ting der løser den pågældende opgave bedst. :-) 

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Nov 09
Indlæg ialt: 117
Fra  Smartstrøm.dk Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at rette noget.

PC = personal computer, betegnelsen dækker også over mac.

Det skulle hedde, Windows VS Mac

Windows har ikke patent på PC betegnelsen.

rettelse: det er vidst blevet nævnt :-)

Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JEG er til PC

Jeg er ikke særlig nørdet vedr. Computerverden - men sidder og arbejder på det hver eneste dag.

Min familie har inden for det sidste år alle 3 skiftet til MAC ( nok fordi min bror's kone gjorde det ;)  )     JEG fatter bare ikke det system !!!!! jeg kan sagtens se det er er meget innovativt, og har mange lækre detaljer - og det VIL hjælpe at blive indstrueret grundigt i MAC systemet, helt sikkert... MEN

MEN hvad gør en der har svært ved at læse, - han staver sig igennem ordene...  Computer for mig er alene et værktøj til arbejde med ( office, 3D CAD, CAD CAM ) og når noget ikke er som det skal være, så skal jeg sætte mig ind i det.  HER kan jeg på Windovs baseret PC verden altid (i værste fald ) 'stave mig igennem' og få broblemet løst, sågar downloade programmer installere dem rigtig og få opgaven løst !!!

Familiens MAC helvede, kan jeg ikke engang få til at skrive et docs ud... Har siddet i timer for at sætte mig ind i det UDEEN LØSNING - TOTAL ÆV.

Som sagt, jeg er faktisk , trods mening, facineret af MAC systemets innovative tankegange m.v.   Men ser det som en lukket verden hvor du skal gøre som de vil...

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)