Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brødnid? Alt for billige tekster.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Så groft sagt, så skal du finde din målgruppe. Vil du kæmpe om de kunder, som kun går efter prisen, eller vil du dække dem, som er et niveau over? Vil du dække dem niveauet over, så kæmper du ik om discount gruppen, og der er dermed ingen, som stjæler dine kunder :) 

Helt enig - der er markeder for begge segmenter. Så hvis man går efter segmentet, der ikke tilhører "discount-gruppen", så må det være det marked man kæmper i.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 02:58

Jesper Nerløe:
Men i øvrigt er det slet ikke sikkert, at du har gavn af den målgruppe, der forventer det hele til under halv pris. Lad de andre hive dem i land, mens du tiltrækker dem, der gerne vil betale mere for at få mere.

Det er et fint råd, som jeg også til dels følger.
Jeg har bare opdaget, at jeg ofte kan flytte kunder fra det ene produkt til det andet.
Når jeg i min "rigtige" butik får en kunde, der ikke kan betale for "rigtigt" tekstarbejde, er det da fint at kunne tilbyde en "discountløsning". På den måde holder jeg også kontakt med kunden indtil han får råd til at få lavet tingene ordentligt.
Og jeg oplever faktisk også, at forespørgsler på billig tekst munder ud i at folk køber "rigtig tekst", når jeg forklarer dem, at den opgave de stiller ikke egner sig til at blive løst af mit billige hold.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 03:01

Henrik Koudahl:
Et godt salgsargument for dig ville netop være at kunne sandsynliggøre at dine tekster konverterer bedre.

Tak for tippet. Det ryger lige ned i udviklingsblenderen.

Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 03:06

Fashion-Seller:
Nu var det ik fordi, at jeg synes du skulle hænge nogen ud. Demib fortalte mig bare en gang for længe siden, at det var god skik at linke til sider, når man tog et citat. Jeg kan ikke huske hans præcise formulering, men siden dengang har jeg altid linket, når jeg tog citater...

Han har helt ret.
Jeg plejer også at linke til mine kilder, når det er sagligt.

Venlig hilsen
Hans

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 03:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hans Stokholm Kjer:
Og jeg oplever faktisk også, at forespørgsler på billig tekst munder ud i at folk køber "rigtig tekst", når jeg forklarer dem, at den opgave de stiller ikke egner sig til at blive løst af mit billige hold.

Hvad er problemet egentlig? I stedet burde det have været dine konkurrenter, der følte et behov for at oprette denne tråd (under overskriften: "Brødnid? Alt for dyre tekster."), når du snupper "deres" kunder ;o)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 03:09

Jesper Nerløe:

Hans Stokholm Kjer:

Hvad er problemet egentlig? I stedet burde det have været dine konkurrenter, der følte et behov for at oprette denne tråd (under overskriften: "Brødnid? Alt for dyre tekster."), når du snupper "deres" kunder ;o)

Hehe. Fin pointe. De er nok bare ikke gamle og sure endnu :-)

Hans

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Hans

Et ganske glimrende indspark! Jeg kan hviske dig i øret, at det er sådan i mange brancher - ikke mindst i min. Så sent som i dag havde jeg en fyr i telefonen, som jeg kender sporadisk fra tidligere. Han ejer sammen med en anden en virksomhed i et voldsomt voksende marked. Da de gik i luften for et års tid siden, fik de lavet en i øvrigt særdeles flot hjemmeside - og ganske velbygget rent teknisk.

De fik nogle tilbud på SEO fra forskellige udbydere inkl. mig selv - sagde hunden. De valgte et billigt tilbud, for de var jo nystartede (det var deres argument). Og det gik faktisk forrygende - de landede på en flot 1. plads i Google på det absolut vigtigste søgeord i marts i år. Og det var med en omgang overraskende billig SEO, der reelt bestod af link building.

Så blev det april, og med april kom Penguin Update. Over natten røg de fra deres 1. plads og om på side 14 - og endnu længere bagud på en masse andre væsentlige søgninger.

I desperation tog de kontakt til den næst billigste udbyder fra da de fik tilbud hjem oprindeligt, og de mente nu nok, at de sagtens kunne fikse den lille sag. Det har de så arbejdet med i tre måneder nu - og de har skam også skabt resultater i form af endnu dårligere placeringer.

I dag ringede fyren så til mig og bad om hjælp. En hurtig linkprofil viste, at sitet havde under fem reelle indgående links med relevans og af kvalitet. Resten var fra udenlandske sites - Asien, USA, England m.fl. Og de fleste af disse sites var uden relevans, havde ingen eller 0 i PR. Rigtig mange af linkene er site-wide, i footere osv. Altså ikke helt godt - sagt på jysk.

Faktisk ser det så slemt ud, at det sikkert ender med, at de må skifte domæne, for der er tilsyneladende ikke mulighed for at nedtage ret mange (om nogen) af de opbyggede links.

Vi talte lidt om det, og fyren sagde til mig: "Når du nu skal lave et tilbud, så skal du altså ikke være for dyr". Jeg tænkte, at jeg lige så godt kunne sige tingene, som de er, så jeg svarede ham: "Nu har du altså prøvet to, der gav dig en lav pris målt i tal - og hvordan synes du selv, det gik? Nu får du en billig pris målt i effekt - er det ikke bedre?"

Han grinede og sagde: "Send du bare det tilbud der skal til for at gøre det her godt igen".

Moralen i det her, Hans: Tag det roligt og vent. De af dine potentielle kunder, der ikke brækker nakken på at købe billigt skrammel, kommer til dig før eller siden ;-) Og uanset din faglige stolthed, der byder dig at passe på din branche og alle de rare mennesker her, kan du ikke redde hele verden. Nogle vil ikke reddes - og resten ender hos dig til sidst alligevel.

Og nu vil jeg i seng :-)

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:28

Thomas Rosenstand:
Moralen i det her, Hans: Tag det roligt og vent. De af dine potentielle kunder, der ikke brækker nakken på at købe billigt skrammel, kommer til dig før eller siden ;-) Og uanset din faglige stolthed, der byder dig at passe på din branche og alle de rare mennesker her, kan du ikke redde hele verden. Nogle vil ikke reddes - og resten ender hos dig til sidst alligevel.

Tak for historien, Thomas.

Jeg har faktisk selv på et tidspunkt overvejet at organisere nogle af de meget billige SEO-folk i et system, som kunne supplere mit billige tekstkoncept. Så kunne man jo tilbyde hele pakken. Men jeg har afholdt mig fra det, fordi jeg ikke er i stand til at holde øje med kvaliteten - i hvert fald har jeg ikke tid til at lære SEO på den gode måde, når jeg også skal passe alle mine andre projekter. Og jeg vil under ingen omstændigheder risikere at være med til at ødelægge folks virksomheder ved at levere elendigheder.

Venlig hilsen

Hans

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 09:48

Tja. Sådan er det i mange brancher.

Grunden, til at det er sådan i tekstforfatterbranchen, er, at alle tænker, at de sagtens kan skrive. Selvom de måske laver nogle banale skrivefejl. Men igen, det kan da være, at de bliver bedre til at stave ved at skrive en masse, hvis de har fokus på, at de laver fejl.

Når vi snakker om de billige tekster, er der ikke de store overvejelser bag ordene, som der ville være, hvis vi snakker tekstforfatning. Mange er tilfredse med de billige artikler, fordi de skal bruge dem til diverse affiliate marketing sider.

Med hensyn til dine punkter har jeg følgende holdning.

1. En køber bør kigge mere på erfaring end uddannelse. Jeg kender masser med flotte uddannelser, som staver ad helvedes til.

2. Jeg kender folk i webbureaubranchen, som også vil have, at kunderne bliver bedre til at give et godt oplæg. Jeg er fan af det. Men (og det er et stort men) kunder ved ikke altid, hvad de vil have, og det er grunden til, at de kontakter en tekstfortatter. De vil have tekst, der virker, og det er op til tekstforfatteren at levere det.

3. Enig.

4. God idé.

5. Det er også en god idé. Der er nok bare mange, der kun kender en tekstforfatter, som de har købt noget af.

6. Meget enig.

7. Meget enig. Plus man skal heller ikke spare penge på korrektur, fordi det er ikke korrektur, at man får en til at læse teksten igennem.

8. God idé.

9. Det er også en god idé. Dog vil jeg give det råd, at hvis din tekstforfatter ikke spørger ind til din målgruppe, så skal du ikke benytte personen. Det er useriøst. Det skal siges, at ofte kan en tekstforfatter godt gætte din målgruppe, og det kan være grunden til, at tekstforfatteren ikke spørger dig.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 12:36

-

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)