Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 13 ud af 13 (123 indlæg)
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Torben Rudgaard:

Hej Michael. Det er en super complex ting at forklare her, men de professionelle drenge gør det sådan her (nogenlunde).

Der findes virksomheder hvis job er udelukkende at stå som ejer af land og så formidle lease til den som ejer lease.

Hej Torben.

Kender godt det system. Det bruger vi selv når vi skal lease jord ud til vores klienter. Når vi køber jorden på vores klienters vegne så køber vi det i min kones navn og leaser ud til vores klienter "på ubestemt tid", men leasen skal dog fornyes hver 30. år....

I vores kontrakt med køberne har vi ingen 99 års begrænsning, så leasetagerne og deres arvinger kan altså "eje" jorden i 120 år, 150 år, 180 år osv hvis det skulle være.....så jeg må indrømme jeg også ligesom Michael og Robert står lidt uforstående overfor dine 99 år?? Det kunne lige så godt være 999 år, for reelt er der ingen begrænsninger da min søn også arver min kones forpligtelser ligesom hans søn arver hans forpligtelser.

Derimod kan jeg sagtens se problemer hvis folk leaser af et selskab. Hvad sker der hvis selskabet går konkurs og må lukke? Thai Limited Company er jo netop hvad navnet siger et selskab med begrænset ansvar, som begrænser sig til selskabets registrerede kapital, som typisk er 1 til 2 mio THB. Og jeg kunne ikke selv finde på at købe jord til f.eks. 10 mio THB og overlade i et firmas varetægt som leaser det ud til mig i 99 år. For hvad sker der hvis firmaet 2 år efter smider håndklædet i ringen? Så står du med jord som firmaet ikke ængere er ansvarlig for og du kan højst få en erstatning på 2 mio THB. Også folkene bag firmaet kan kun gøres ansvarlige for 2 mio THB....

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nordentoft:

Jamen jeg vidste hvor fjollet mit spørgsmål er, efter jeg trykkede "Send". Desuden er jeg tilbøjelig til at give dig ret, da det virker som et virkeligt godt arrangement. Jeg vil tilmelde mig senere på dagen og sætte depositummet ind til jer. Jeg antager jeg kan finde bankoplysninger på hjemmesiden?

Johhny, der findes ikke fjollede spørgsmål, kun fjollede svar Geeked

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg vidste hvor fjollet mit spørgsmål er, efter jeg trykkede "Send". Desuden er jeg tilbøjelig til at give dig ret, da det virker som et virkeligt godt arrangement. Jeg vil tilmelde mig senere på dagen og sætte depositummet ind til jer. Jeg antager jeg kan finde bankoplysninger på hjemmesiden?

Johhny, der findes ikke fjollede spørgsmål, kun fjollede svar

Jeg er enig. Men der sidder altid en frisk fyr oppe foran ved læreren og forstyrrer spørgelysten med sin irritation over os andre der er travlt optaget med at lære noget...Wink

Side 13 ud af 13 (123 indlæg)