Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 12 ud af 13 (123 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars

Kender du Filippinerne.dk? Jeg har selv boet i Manila i 2 år, og har brugt dette site meget.. Du er altid velkommen til at kontakte mig..
Mvh
Jacob
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit forige svar skulle rettes imod Larslander2, som i starten af tråden spørg om det erdet samme issue på Filippinerne..
Mvh
Jacob..
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nordentoft:

Jørgen Linnet:
Hej Troels
Der er ingen der siger at du skal lukke dig inde på Camp´en i 2 uger. Du er velkommen til at tage ud på egen hånd og undersøge markedet, men camp´en er lavet for at deltagerne kan netværke og sparre med hinanden, mens man arbejder på sit projekt og får tilført ny viden og inspiration fra foredragsholderne.
Som jeg lige ser det, så er det vel perfekt at komme til foredrag med danskere, som er storinvestorer i Thailand og så tage ud og undersøge markedet lidt på egen hånd og så drøfte det hele med de andre deltagere, når man kommer tilbage til resortet. Der kommer jo også andre vanvittig spændende foredragsholdere, som man måske kan lære lidt af og du får individuel businesscoaching etc. Det bliver vel ikke mere perfekt? Ha ha! Wink 

Du har overbevist mig. Får jeg depositummet tilbage hvis noget uventet dukker op?

Hej Johnny
Hvis der ikke er nok tilmeldte, hvilket jeg tvivler på ifht interessen, så får du selvfølgelig dit depositum tilbage, men ellers er en tilmelding en tilmelding. Vi har nemlig allerede en hel del penge ude at svømme, idet vi bl.a. har lejet et helt resort (i højsæsonen), før vi overhovedet offentliggjorde BizzCamp. Hvis man kunne tilmelde sig og så bare 1 måned efter afmelde sin plads, hvor vi så måske i mellemtiden har sagt nej til andre interesserede, så ville det jo være lidt skidt for os, så nej, vi kan desværre ikke tilbyde tilbagebetaling, hvis noget andet kommer i vejen. Depositum´et kan end ikke dække det vi har ude at svømme nu pr deltager :o)

Vi ved at der bl.a. her på Amino er rigtig mange der drømmer om at flytte til Thailand og bo og arbejde og vi ved at der nok er endnu flere, der drømmer om at blive rige og økonomisk uafhængige og vi mener selv, at vi her har skruet et arrangement sammen, som i hvert fald for denne gruppe, er vanvittig interessant. Herudover er den den individuelle businesscoaching fra en af DK´s bedste coaches og alle de andre mere iværksætterprægede foredrag. Alt dette er langt fra gratis at sætte op, men vi er bare så forbandet vild med hele tanken omkring dette projekt, at vi har valgt at satse en del herpå :o)

Så Johnny, der kan vel dårligt komme noget vigtigere op, end at deltage på BizzCamp? Ha ha! Wink 

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Linnet:
Hej Johnny
Hvis der ikke er nok tilmeldte, hvilket jeg tvivler på ifht interessen, så får du selvfølgelig dit depositum tilbage, men ellers er en tilmelding en tilmelding. Vi har nemlig allerede en hel del penge ude at svømme, idet vi bl.a. har lejet et helt resort (i højsæsonen), før vi overhovedet offentliggjorde BizzCamp. Hvis man kunne tilmelde sig og så bare 1 måned efter afmelde sin plads, hvor vi så måske i mellemtiden har sagt nej til andre interesserede, så ville det jo være lidt skidt for os, så nej, vi kan desværre ikke tilbyde tilbagebetaling, hvis noget andet kommer i vejen. Depositum´et kan end ikke dække det vi har ude at svømme nu pr deltager :o)

Vi ved at der bl.a. her på Amino er rigtig mange der drømmer om at flytte til Thailand og bo og arbejde og vi ved at der nok er endnu flere, der drømmer om at blive rige og økonomisk uafhængige og vi mener selv, at vi her har skruet et arrangement sammen, som i hvert fald for denne gruppe, er vanvittig interessant. Herudover er den den individuelle businesscoaching fra en af DK´s bedste coaches og alle de andre mere iværksætterprægede foredrag. Alt dette er langt fra gratis at sætte op, men vi er bare så forbandet vild med hele tanken omkring dette projekt, at vi har valgt at satse en del herpå :o)

Så Johnny, der kan vel dårligt komme noget vigtigere op, end at deltage på BizzCamp? Ha ha! Wink 

Jamen jeg vidste hvor fjollet mit spørgsmål er, efter jeg trykkede "Send". Desuden er jeg tilbøjelig til at give dig ret, da det virker som et virkeligt godt arrangement. Jeg vil tilmelde mig senere på dagen og sætte depositummet ind til jer. Jeg antager jeg kan finde bankoplysninger på hjemmesiden?

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Michael. Det er en super complex ting at forklare her, men de professionelle drenge gør det sådan her (nogenlunde).

Der findes virksomheder hvis job er udelukkende at stå som ejer af land og så formidle lease til den som ejer lease.

Lad os sige at du køber et hus på et stykke jord, så giver du jorden som huset står på til virksomhed XXX - de skriver så under på at du har kontrollen 100% over jorden og at du kan udstede 30 års lease til hvem som helst du vil, og hvis du skriftligt beordrer dem til at udstede 30 års lease til f.eks. mig eller til din kone eller dine børn osv. så SKAL de udstede det inden der er gået 3 dage, hver dag de går over denne grændse skal de betale dig 100,000 baht med 1% pr. dag med renters rente (eller en lignende MEGET motiverene straf hehe). Så hvis de beslutter at prøve på at snyde dig, så blir det vildt dyrt for dem for hver dag der går, og da du naturligvis ikke vil skrive under på jorden blir solgt til andre, så ka de ik gøre en skid andet end at betale dig 100,000 baht pr. dag.

Disse virksomheder har kun til formål at formidle leases, og mange af dem har kørt i mange år uden at lave problemer. Så faktisk er det kun dig eller din familie der ka udstede 30 års lease på den jord du ejer - virksomhed XXX står som ejer men du har 100% kontrol over det. Dette er ikke bare 100% lovligt, det er også anbefalet af den thailandske regering at man gør det på denne måde, og hvis nogen prøver at snyde dig i sådan et setup så er straffen meget hård!

Problemet er - hvordan faen forklarer du dette til en evt. kunde der skal købe dit hus?  De løber jo skrigende væk inden du får forklaret færdig.

Håber det gir dig en ide om hvordan det virker.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Torben Rudgaard:
Der findes masser af måder hvorpå du kan eje jord 100% i dit eget navn

Godt svar, men hvori består så flere måder...!

Torben Rudgaard:
Problemet er - hvordan faen forklarer du dette til en evt. kunde der skal købe dit hus?

 - kigger helt sikkert nærmere på dit oplæg.Geeked

Oplægget lyder som en mulighed, men det har så alligevel absolut intet med 99 års leasing at gøre som du nævner, men blot 30 års leasing som de andre nævner, med ret til forlængelse...

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nordentoft:

Jamen jeg vidste hvor fjollet mit spørgsmål er, efter jeg trykkede "Send". Desuden er jeg tilbøjelig til at give dig ret, da det virker som et virkeligt godt arrangement. Jeg vil tilmelde mig senere på dagen og sætte depositummet ind til jer. Jeg antager jeg kan finde bankoplysninger på hjemmesiden?

Hej Johhny
Nej, det er skam ikke fjollet at spørge om :o)
Mange tak for din positive tilkendegivelse og ligeså mange tak for din tilmelding til BizzCamp. Du modtager en mail fra os om lidt Wink 

Dbh fra Jørgen 

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, prøv lige at kontakte Morten først:  morten@angelheart.asia

Han ved langt mere om det end mig, og han ka også sende dig videre til Jens som ejer et af de land/lease firmaer der.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er den samme Jens, som vi snakker om. Der er vist kun en dansk Jens inden for dette område i Thailand. Så burde han være interessant for denne BizzCamp. Jeg tror, at han er en klassiker inden for dansk købmandsskab.

Hilsen, Robert

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Kronberg:

Hej Kristian,

Der er sandsynlighed for, at din kones hus ikke bliver medregnet i bodelingen, hvis I bliver skilt, da udlændinge ikke må eje jord - heller ikke via fx et fællesbo.

Jeg er ret sikker på, at du har skrevet under på det, hvis I købte, efter I var blevet gift, og hvis landkontoret er blevet oplyst om, at din kone er gift (med en udlænding) - manglende oplysning eller misforståelser ændrer umiddelbart ikke på dette.

Hvis hun købte, før I blev gift, så er det automatisk hendes særeje.

Der er derimod sandsynlighed for, at du kan blive boende, hvis din kone dør før dig, da, "lovens bogstav" eller ej, som du kalder det, landkontoret ofte vil lade en enkemand blive boende.

Hilsen, Robert

Hej Robert.

Du har ret Robert, hvis vi kun taler om ren jord, så har jeg underskrevet en erklæring på land office at de penge der er brugt til køb af jord er 100% min kones egne penge og at jeg ikke kan eller vil gøre krav på jorden.

Ved skilsmisse bliver jorden derfor ikke indregnet i bodelingen, med mindre min kone har en samvittighed Big Smile

Men snakker vi om hus og jord hvor huset jo ligger på den jord min kone ejer, så kan jeg jo nemt og uden problemer eje huset i mit navn mens konen ejer jorden. Men det gør jeg nu ikke, men det er en helt anden historie.

Jeg vil dog klart anbefale alle mænd at stå som ejer af huset så kan konen stå som ejer af jorden. (Nogle vil så sige, "og så kan du lease jorden af din kone"...men GLEM det. For kontrakter mellem mand og kone er totalt ubrugelige! Konen kan så let som at klø sig bag øret ophæve den kontrakt op til 1 år efter skilsmissen!)

Når blot du står som ejer af huset, så kan du kræve 50% af vurderingsprisen ved skilsmisse! Og det uanset om din kone har en samvittighed eller ej Wink

Side 12 ud af 13 (123 indlæg)