Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsmarkedet i Thailand

Side 11 ud af 13 (123 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian Skyum

Du må gerne sende mere info ( om salg) til mig på info@tursiden.dk , da jeg muligvis har interesseret køber.

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:
Som sagt skal alle lejeaftaler på flere end tre år tinglyses på "landkontoret", så det er stedet, men jeg mener blot ikke, at man kan tinglyse mere end 30 år

 

Hmm - Gad vide om det er en total "and" så, med de 99 års leasing...   Dvs. der så ikke kan være tillid til Torbens udtalelser. Gad vide hvor han har det fra..?

Men tager så en intern mailkontakt med Kristian istedet...

mvh. Michael

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Skyum:

Hej

Jeg har haft mit paradise resort www.coco-palace.com til salg i flere år pga krisen. Priserne herude er stabile, men mange ejendoms mæglere er lukket, fordi for mange er afventende. Vi har invasion af russere og jeg får sandsynligvis fulde huse denne sæson, men de bygger også fortsat meget.

Det er svært at danne sig et sandt indtryk - selv for os, der bor her, da både ejendomsmæglere og aviser er fulde af løgn og køber træk plaster propaganda.

Held og lykke.

Hej Brian. Jeg kan godt huske dig fra min tid i Phuket. Der havde jeg dit resort til salg også. Jeg vil kontakte dig igen i næste uge, så kan jeg forsøge at hjælpe dig med et salg.

Ha en god weekend Smile

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Nå - ja verden er ikke så stor endda.

Jeg takker og bukker.

Hvis du er fra KHanom, kender du vel også min bedste ven i Thailand - en svejtser ved navn George Delle Pietra. Han er læge og bor ved standen og havde et kuldsejlet project - The Source.

Ligeså god weekend

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Enig, verden er slet ikke så stor som man egentligt går og tror, for jeg kender udmærket også godt George.

Desværre er han rejse hjem til Schweiz, men ved dog ikke om det er permanent, men det tror jeg faktisk.

Vi snakkes ved i næste uge, så må vi se at få dit resort solgt Wink

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Der er sandsynlighed for, at din kones hus ikke bliver medregnet i bodelingen, hvis I bliver skilt, da udlændinge ikke må eje jord - heller ikke via fx et fællesbo.

Jeg er ret sikker på, at du har skrevet under på det, hvis I købte, efter I var blevet gift, og hvis landkontoret er blevet oplyst om, at din kone er gift (med en udlænding) - manglende oplysning eller misforståelser ændrer umiddelbart ikke på dette.

Hvis hun købte, før I blev gift, så er det automatisk hendes særeje.

Der er derimod sandsynlighed for, at du kan blive boende, hvis din kone dør før dig, da, "lovens bogstav" eller ej, som du kalder det, landkontoret ofte vil lade en enkemand blive boende.

Hilsen, Robert

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Linnet:
Hej Troels
Der er ingen der siger at du skal lukke dig inde på Camp´en i 2 uger. Du er velkommen til at tage ud på egen hånd og undersøge markedet, men camp´en er lavet for at deltagerne kan netværke og sparre med hinanden, mens man arbejder på sit projekt og får tilført ny viden og inspiration fra foredragsholderne.
Som jeg lige ser det, så er det vel perfekt at komme til foredrag med danskere, som er storinvestorer i Thailand og så tage ud og undersøge markedet lidt på egen hånd og så drøfte det hele med de andre deltagere, når man kommer tilbage til resortet. Der kommer jo også andre vanvittig spændende foredragsholdere, som man måske kan lære lidt af og du får individuel businesscoaching etc. Det bliver vel ikke mere perfekt? Ha ha! Wink 

Du har overbevist mig. Får jeg depositummet tilbage hvis noget uventet dukker op?

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Troels, og specielt i et land som Danmark hvor man blir straffet vildt hvis man er gældsfri.  Ka godt huske dengang jeg betalte lejlighed og bil ud, og blev hakket med 68% skat hver måned, så er det ikke ret sjovt at gå på arbejde længere.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Torben;

Ser virkelig frem til et svar på denne løsning... Hvor kan jeg finde mere om det...!!!

Torben Rudgaard:

Torben Rudgaard:

En af måderne jeg bruger er via et BOI selvskab hvor du blir godkendt af Thailands Board of Investments til at bruge jorden commerielt. Der kan du også få tilladelse til at bygge huse og lejligheder på jorden.

Der findes også 99 års lease options hvor du ejer jorden i 99 år og hvis du sælger så kan køber forny og ejer 99 år også.

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen,

Så er slåfejlen lavet tre gange, og det tror jeg næppe er sandsynligt.

Der er som sagt præcedens for fornyelse efter 30 år - det har jeg fra et af thailands ældste advokatfirmaer. Men igen, det er en civilretlig sag imellem hver tinglysning.

Hilsen, Robert

Jørgen Linnet:
Mon ikke at Torben bare kom til at skrive 9 i stedet for 0, altså 90 år - uanset hvad, er der nok ingen der skudsikkert kan sige at det er muligt at lease jord i 90 år, da det jo aldrig nogensinde er afprøvet i Thailand, så mon ikke bare, at vi skal parkere den der. Man kan lease i 30 år og derefter er der ingen der skudsikkert kan sige, hvad der sker - og slet ikke i Thailand :o)

Side 11 ud af 13 (123 indlæg)