Åh ja, Jørgen, det er en mulighed 
Og nej, intet er skudsikkert i Thailand, som vi alle ved, men der er allerede skabt præcedens for 30+30 år, så vi mangler bare de sidte 30 år, og den tror jeg på kommer, men som du siger, intet er skudsikkert.
Og netop det at du kommer ind på dette med "skudsikkert" gør også at jeg ikke fatter at folk stadig vrimler til deres "smarte" advokater som "smart" sætter et selskab op der "smart" omgår Thai loven....således at deres "smarte" klienter nok så "smart" kan "eje" jord og lejlighed i deres navn, selvom det i henhold til lovens bogstav er og bliver forbudt uanset hvad "smarte" advokater siger.
Mit motto i Thailand har altid været at følge lovens bogstav, og hvis jeg er i tvivl, så bare sige "nej tak"...for når dagen er omme, så er alle de "smarte" advokater travlt beskæftiget med at redde deres egen røv, og hvem bliver så taberne? Ikke Thai advokaterne ihvertfald! Men nogen skal jo betale gildet, så der er kun os faranger tilbage!
Jeg tror som sagt tidligere heller ikke at Thailand er så tåbelige at de cracker down på de illegale firmaer der er sat op for at "eje i sit eget navn"....men jeg tager ikke selv nogen chancer, det kan jeg roligt sige dig. Alt hvad der ejes af fast ejendom i Thailand står i min kones navn. Så hvis vi en dag blvier skilt så får jeg trods alt halvdelen. Men hvis Thailand slår ned på illegale selskaber så ville jeg ikke få ret meget, jeg ville få 180 dage til at sælge al jord og ejendom, hvoreftere det bliver beslaglagt af staten. Og når pludselig 1000vis af faranger vil sælge deres ejendom så bliver markedet belastet og investorerne ved de bare skal vente 179 dage og så købe det til spotpris og jeg taber vel 90% af min investering. Så er det trods alt bedre at give min kone de 50% 
Det er altså ikke for at skræmme folk fra at investere i Thailand, men man skal sgu også bruge sin sunde fornuft og ikke tro på alt hvad advokaterne siger, for langt de fleste har mere end travlt med at mele deres egne kager, og her er investorerne ofte blot glasuren.
Jeg finder det skræmmende at selv højt respekterede advokater lurer faranger til at investere via et illegalt selskab, bare fordi "det er accepteret at bryde loven så længe det giver kassen"!