Hej aminoer Jeg er i tvivl omkring reglerne for kosmetik (mærkevarer) import fra England. Jeg har fundet en wholesaler, som har eksisteret i 30 år. Hvad skal jeg være opmærksom på? kan jeg ikke stole på at de overholder alle reglerne? Jeg har læst et indlæg om illegalle parallelimporterede varer fra USA.. det forstår jeg ikke.. hvis varerne fra USA er 100 % ægte, hvorfor er det farligt at videresælge dem? må man ikke importere kosmetik fra USA, fra wholesaler/grossister? er så forvirret |
Hej Honning82
Jeg er importør af et kendt amerikansk kosmetik mærke, og det funker fint (undtaget den del hvor postdanmark er med ind over, det er for sindsygt) Kosmetik har 0% told afgift, så du skal kun betale import moms, og det gebyr som postdanmark har for at fortolde din forsendelse. (pt 160kr) Hvis jeg står og mangler nogle få varer til kunder, kan jeg finde på at bruge en engelsk grossist af det mærke jeg sælger, og det er noget nemmere og hurtigere, men også noget dyrere. Jeg ved slet ikke om du kunne bruge mit svar...
Du skriver også lidt om du kan stole på sælger. Jeg har været importør af kosmetik og hudpleje i 3 år nu, og har ikke oplevet at blive snydt endnu. Jeg ser det sådan at, nettet er stort, men heller ikke større end, man kan smadre sin forretning ret hurtigt, ved at behandle sine kunder dårligt.