Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye regler for skiltning på gulpladebiler

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Jeg ville ikke spare på oplysningerne, hvis jeg stod og skulle dekorere en gulpladebil, og jeg ville ikke bruge krudt på at køre en sag, hvis jeg blev taget i manglende skiltning.

Men du ville vel gerne have mere nøjagtige oplysninger før du kastede dig ud i projektet?

Synes der er fint at nok at der skrives om det her, og at trådstarter straks ser en mulig indtjening (or reklamerer for det) men jeg forventer stadig at SKAT henvender sig direkte til erhversdrivende med deres krav, incl. minimumsmål osv.

Geeked

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
jeg forventer stadig at SKAT henvender sig direkte til erhversdrivende med deres krav, incl. minimumsmål osv.

Nu er det virksomhedernes eget ansvar at være inde i reglerne. Måske sender SKAT en skrivelse ud, men jeg tror ikke vi kan kræve et sødt lille brev med deres underskrift før vi som erhvervsdrivende begynder at sætte oplysningerne på bilen.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan have ret Brian, men jeg har endnu ikke set deres krav om str. og placering!

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Synes der er fint at nok at der skrives om det her, og at trådstarter straks ser en mulig indtjening (or reklamerer for det) men jeg forventer stadig at SKAT henvender sig direkte til erhversdrivende med deres krav, incl. minimumsmål osv.

Jeg havde fået læst forbi reklamen. 
Jeg har nu ikke noget problem med, at trådstarter tilbyder at løse problemet.

Hvis jeg havde en gulpladebil, ville jeg nu også blive temmelig overrasket, hvis den første henvendelse om problemet kostede fem kilo.

Hans 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hartmann: For mig lyder som en nem mulighed for at tjekke ejerskabet fra Skats side. Så måske bliver størrelse ikke så afgørende.

Venligst

Brian Phillip

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved hvad man skal når man har papegøjeplader og bilen er registreret til at køre privat også

Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på skat´s hjemmeside, der står kun 4 linjer

Og hvad magnetskilte er de godkendt til det ?

Fra Ørbæk
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 107
Fra  Foliekniven.dk Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, selvfølgelig reklamerer jeg lidt. Det villa da være dumt andet, når det nu er det jeg laver. :O)
-Men jeg blev ærligt talt lidt chockeret da jeg så bøde størrelserne.
De mener det seriøst.. 

Jeg har fået en lang tekst fra regnskabsmail.dk der fortæller om de nye regler.
Det er ganske vist kun sendt i hørring, men der forventes ingen ændringer.
Loven træder stadig i kraft 1. januar 2013. Det er altså om under 4 måneder..

 

Her er et lille uddrag:

Skiltning på gulpladebiler

Bekendtgørelsen der specificerer de nye regler om skiltning på gulpladebiler er sendt i høring. Bekendtgørelsen ændrer bekendtgørelse om registrering af køretøjer m.v.

Der skal på vare- og lastbiler med en tilladt totalvægt på ikke over 4 tons, der er registreret til udelukkende erhvervsmæssig brug, oplyses CVR-nummer og navn på den registrerede ejer af køretøjet (virksomhedens navn). Er der en registreret bruger af køretøjet, oplyses i stedet denne virksomheds CVR-nummer og navn. I stedet for virksomhedens navn kan anføres virksomhedens logo, hvis dette logo entydigt identificerer virksomheden. Hvis en registreret ejer af et køretøj tilslutter køretøjet til en vognmandscentral eller lignende, er det CVR-nr. og virksomhedsnavn for den registrerede ejer af køretøjet, der skal oplyses, mens vognmandscentralens navn, logo, reklamer mv. derudover kan fremgå på køretøjet efter privat aftale mellem den registrerede ejer af køretøjet og vognmandscentralen. Hvis et køretøj er leaset, er det CVR-nr. og virksomhedsnavn eller -logo for leasingtageren, der leaser køretøjet til udelukkende erhvervsmæssig brug, der skal oplyses.

Oplysningerne

1) skal være synlige og letlæselige,

2) skal være i en farve, der klart afviger fra farven på køretøjet,

3) skal stå på venstre og højre side af køretøjet med mindst 5 cm høje bogstaver og tal,  

4) må ikke anføres på skilte eller lignende, der kan tages af og sættes på køretøjet, og

5) kan trykkes på selvklæbende plastfolie, som fastgøres på køretøjet.

Reglerne træder i kraft den 1. januar 2013. Manglende skiltning kan give bøde.

-og mht. bødestørrelserne:

Det foreslås, at overtrædelse af bestemmelsen medfører en ordensbøde. En »ordensbøde« er en bøde, hvor bødestørrelsen er fastlagt på forhånd. Der er tale om mindre bøder. »Colalovgivningen« har indført skærpede ordensbøder i en del af afgiftslovgivningen, hvor overtrædelsen består i, at den pågældende er i besiddelse af varer, hvor det ikke kan dokumenteres, at der er betalt afgift eller pant, men hvor det vil være enten for ressourcekrævende eller umuligt at opgøre, hvor mange varer, der er omsat uden afgift.

Det foreslås, at ordensbødeniveauet for manglende navn/logo m.v. på en gulpladebil fastsættes, så første overtrædelse straffes med en bøde på 5.000 kr. anden gang, der konstateres samme forhold vedrørende virksomheden, fordobles bøden til 10.000 kr. Herefter foreslås det, at bødeniveauet stiger med 50 pct., svarende til 15.000 kr. for en tredjegangsovertrædelse, og 22.500 kr. for en fjerdegangsovertrædelse.


Foliekniven.dk -FolieKlistermærker, Bannere, messeudstyr mm.
Nem og hurtig online bestilling.. 

Fra Ørbæk
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 107
Fra  Foliekniven.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser det gælder det kun for gulpladebiler, der anvendes 100% erhvervsmæssigt, og altså IKKE for papegøjeplader.

Magnetskilte er tilgengæld ikke gyldige til formålet.

Foliekniven.dk -FolieKlistermærker, Bannere, messeudstyr mm.
Nem og hurtig online bestilling.. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Fru Hartmann

Krav fra SKAT omkring skiltning på gulpladebiler er kun et under element af en samlet lov som er vedtaget. Du kan læse om den her: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68744 .

Endvidere har der været skrevet om denne i alle nyhedsmedie de sidste måneder. Revisorforeningen FSR & Foreningen af Freelance Bogholdere FFB har også skrevet om den og givet deres medlemmer besked, således de kan rådgive relevante kunde herom.

Specielt om størrelse og placering kan jeg fortælle dig at skriften skal være minimum 5 cm. høj, farven skal være en kontra farve til baggrund. Skal placeres på begge side af bilen. Skiltningen må ikke anføres på noget der kan tages af og sættes på efter behov.   

Så der er efter min mening ingen grund at spare 300 kr. der er fuld fradragsberettiget for, i satset på man ikke får en bøde, første gang på 5.000 kr. uden fradragsret.  

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Aug 12
Indlæg ialt: 101
Fra  BIG Sportspræmier Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

vespa:

Er der nogen der ved hvad man skal når man har papegøjeplader og bilen er registreret til at køre privat også

Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på skat´s hjemmeside, der står kun 4 linjer

Og hvad magnetskilte er de godkendt til det ?

 

Der er ikke noget problem med papegøjebiler, da momsen jo er betalt, og du derfor godt må køre i den privat.

Det skat går efter er jo de store milion biler, som er på gule plader. det er jo lidt nemmer at spotte dem på Bilkas parkeringsplads, når der står navn på siden.

 

BIG Sportspræmier. Når kvalitet og service skal gå op i en højere enhed

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)