Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed som "ansætter" freelancere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tidligere (3-4 år siden) overvejet at blive freelancer, men det blev ikke til noget dengang da jeg ikke fik mig taget sammen til at komme igang og gå ud og skaffe kunder.

Men nu står jeg i den situation at kunderne står og banker på min dør og spørger om jeg ikke vil start som freelancer, så jeg kan løse nogle opgaver for dem og har tænkt mig at give det et forsøg.

Da jeg i sin tid undersøgte muligheder/regler for at drive selvstændig virksomhed/arbejde freelance, mindes jeg at jeg stødte på en virksomhed som tilbød at hjælpe med alt det administrative omkring moms, regnskaber, fakturering og indkrævning af betaling fra kunder m.m.

Konceptet var at man på papiret var ansat hos dem som lønmodtager, men selv gik ud og skaffede kunden og opgaverne.
Når så man havde en kunde som skulle faktureres oprettede man dem i deres system og så klarede de resten og man fik så sin "løn", som var det kunde havde betalt minus deres andel, overført til sin konto.

Man havde altså en freelancers frihed til at vælge arbejdstider, opgavemængde og priser, men kan fokuserer på at lave det arbejde man synes er spændende og ikke tænke mere på alt det administrative da man er almindelig lønmodtager.

Jeg kan dog ikke finde firmaet via google så tænke om der er nogen herinde der kender dette firma, eller lignende, og som evt. kan komme med anbefalinger for eller imod, hvis de da stadig eksisterer.

-- 

MooreHojer

Tilmeldt 20. Oct 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:27

Hej MooreHojer

Lyder som en god ide at starte som freelancer. Jeg kender ikke nogen der har et sådant system som du efterspørger, men det behøver ikke at være så omfangsrigt mht regnskaber, moms, etc. Hvis du finder dig en god bogholder kan du få det klaret for mindre månedlige beløb hvis du ikke har så voldsomt mange posteringer. Kan anbefale dig www.netaccounting.dk  Her går det hurtigt og til rimelige priser. 

(800-1500 kr vil jeg tro) Mht. freelancer så er Amino freelancer jo super og alternativt evt. www.elance.com, som jeg selv bruger som kunde rigtigt meget. 

Held og lykke med det. 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:37

Søg en erfaren bogholder eller lign. Der findes flere herinde, alternativt har alle de store revisionsfirmaer og lignende en bogholderi/administrations afdeling der kan klare det for dig.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:35

Jeg vil også anbefale dig at finde en bogholder - her opnår du jo samme situation, hvor der er en som gør det hele for dig.

Derudover har du jo som selvdtændig mange flere muligheder for at opnå fradrag, end du har som lønmodtager, så jeg vil umiddelbart synes, at det ville være en dårlig løsning at tilmelde sig en sådan ordning, som den du beskriver.

En bogholder vil sandsynligvis også være billigere, da du dermed ikke skal betale x% af din omsætning til dem, som varetager dit regnskab, og en bogholder er faktisk ikke så dyr, hvis man eks. bare skal have lavet sit regnskab kvartalsvist ved hver momsafregning.

Måske kan de ekstra fradrag, du som selvstændig har mulighed for, ligefrem betale for hele udgiften til en bogholder... Geeked

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Moorehojer

Jeg tror at du tænker på teknik & design, www.teknikogdesign.dk de tager op til 20% for servicen. Fordelen for dig er at du er ansat, og ikke risikerer noget hvis kunden ikke kan betale. Hvis du er på dagpenge kan du skrive timerne på dagpengekortet.

hilsen Jane

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

Det er ligepræcis noget som dem her som jeg fandt den gang. Eneste forskel er at dem jeg stødte på den gang ikke var så "branchespecifikke" som dem her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28

Siger tak for de mange indlæg og vil da helt klart overveje om jeg bare skulle holde mig som "selvstændig" og få fat i en revisor i stedet, selv om ideen om det andet stadig lokker lidt på grund af "sikkerheden" og det manglende administrative arbejde omkring regnskaber, skat m.m.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)