Hej Jeg har tidligere (3-4 år siden) overvejet at blive freelancer, men det blev ikke til noget dengang da jeg ikke fik mig taget sammen til at komme igang og gå ud og skaffe kunder. Men nu står jeg i den situation at kunderne står og banker på min dør og spørger om jeg ikke vil start som freelancer, så jeg kan løse nogle opgaver for dem og har tænkt mig at give det et forsøg. Da jeg i sin tid undersøgte muligheder/regler for at drive selvstændig virksomhed/arbejde freelance, mindes jeg at jeg stødte på en virksomhed som tilbød at hjælpe med alt det administrative omkring moms, regnskaber, fakturering og indkrævning af betaling fra kunder m.m. Konceptet var at man på papiret var ansat hos dem som lønmodtager, men selv gik ud og skaffede kunden og opgaverne. Man havde altså en freelancers frihed til at vælge arbejdstider, opgavemængde og priser, men kan fokuserer på at lave det arbejde man synes er spændende og ikke tænke mere på alt det administrative da man er almindelig lønmodtager. Jeg kan dog ikke finde firmaet via google så tænke om der er nogen herinde der kender dette firma, eller lignende, og som evt. kan komme med anbefalinger for eller imod, hvis de da stadig eksisterer. -- MooreHojer
|
Hej MooreHojer
Lyder som en god ide at starte som freelancer. Jeg kender ikke nogen der har et sådant system som du efterspørger, men det behøver ikke at være så omfangsrigt mht regnskaber, moms, etc. Hvis du finder dig en god bogholder kan du få det klaret for mindre månedlige beløb hvis du ikke har så voldsomt mange posteringer. Kan anbefale dig www.netaccounting.dk Her går det hurtigt og til rimelige priser.
(800-1500 kr vil jeg tro) Mht. freelancer så er Amino freelancer jo super og alternativt evt. www.elance.com, som jeg selv bruger som kunde rigtigt meget.
Held og lykke med det.