Jeg har her en oplevelse at dele med Jer. Når der opstartes virksomhed, så er der mange venner og mange fjender. Ofte er fjenderne konkurenter ol. Ofte er det min erfaring at hvis du behandler folk godt, så behandler de også dig godt. Dog er der i Danmark en organisation der går under navnet SKAT. Jeg har haft den fornøjelse at de hvert år har undersøgt mine regnskaber, hvilket er lavet af revisor, med det formål at finde fejl. De startede i 2006 og er nu kommet til 2009. De har skrevet til mig, at de har ændret mit grundlag med 184.361, helt uden at vide hvorfor. Skat har bare ikke accepteret at jeg har haft udgifter med opstart af en ny butik, hvilket hat givet et negativt regnskab, men sådan er opstart jo. Jeg har ikke snydt, min revisor står uforstående, SKAT siger at jeg må dokumentere at deres skønmæssige ændring. Velkommen som selvstændig Prisen på deres ændringer gjorde at min kone gik ned med stress, syg ½ år. Jeg måtte støtte op omkring hende, derfor ringere omsætning. Endeligt resultat blev en lukning. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg sammenligner SKAT med mafiaen, de er griske og umenneskelige, de er ligeglade med hvad du siger og gør, når først de har kniven fremme, så stopper de ikke før man ligger ned. d.d. er vi ikke kommet et skridt længere, skat påbegynder nu år 2010, for jeg trækker jo stadig vejret, men indtil dato er der ikke noget konkret i regnskaberne der er forkert. Håber ikke andre får samme oplevelse. Venligst JAn |
Pas på SKAT, pas på mafiaen
- 1
SKAT har en begrundelsespligt - derfor skulle det undrer meget om ikke dette er opfyldt. Det samme er gældende ved skønsmæssige ansættelser. |
Jeg ved du har ret, dog er situationen den at SKAT flere gange har hentet regnskaber direkte på min adresse, lige indtil 2009 På intet tidspunkt har der været indvendninger. Meget af det bunder formentlig af anmeldelser fra evt. en enkelt person el. flere. Det er Stressende konstant at være under pres, når lige at komme ovenpå, så banker de på igen. Kan forstå hvis de havde fundet noget de andre gange, det er ikke tilfældet. Selv håber jeg på en hurtig løsning.
|
Jeg kan ikke umiddelbart læse ud af dit indlæg om det er bilag, som er underkendt for 184.000 eller om det er resultatet af en skønsmæssig ansættelse. Hvis en del af din stress er , at SKAT også forsøger at opkræve skattepengene, så overvej at søge henstand indtil klagesystemet har behandlet din sag. /Henrik |
|
Jeg ville være undrende over hvis revisor undrer sig. Han bør kunne gennemskue skats reaktion helt. Hvis han ved alt er korrekt dokumenteret så må han (eller en anden revisor) i kødet på skat. |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com