Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har mistet en ven...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
...heldigvis ikke en ven, som jeg brugte meget tid sammen med. Nok nærmere en bekendt på grænsen til at være en ven.

Årsag: Manden er fuld af undskyldninger og er pokkers konfliktsky! Og så betaler han ikke sine regninger...!

Jeg har i februar lavet noget for hans firma til en helt særlig vennepris (grænsende til kostpris) og han skylder mig nu et beløb i tusindkronersklassen. Jeg har flere gange ringet til ham for at høre, hvornår betalingen ville komme. Altid fik jeg svaret:

"Jeg kommer ind med pengene i eftermiddag" eller "Jeg forstår det ikke? Jeg HAR overført dem!"

Han veksler imellem ovennævnte to forklaringer hver gang, og har nu gjort det siden februar.

Faktum er, at jeg har haft udgifter i forbindelse med hans opgave, og har ikke taget arbejdsløn. Og nu tager han først telefonen, når jeg ringer fra et nummer, han ikke kender.

I går kom der et lille twist i historien: Jeg ringede op, og spurgte atter til pengene. Han sagde, at han var utilfreds med opgaven, og at jeg som professionel jo måtte være bedre til at rådgive omkring farver end det, jeg har gjort. At fakturaen så omhandler noget helt andet, jeg har lavet for ham, er så en anden sag.

Og... Helt ærligt... At skyde skylden på manglende professionalisme, når jeg har lavet opgaven til kostpris, er da så lavt, man kan synke! Især, når han selv stod og valgte farven!

I dag opdagede jeg så, at han havde talt grimt om mig og mit firma til en af minde andre venner - som han dog ikke vidste, at jeg kendte.

ARRRRGH!

(Skulle bare ud med det... Kører sq nok inkasso på ham. Ven eller ej.)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:56
Hans respons-mønster og forklaringer bærer tydeligt præg af at han ikke har så meget som en reje at betale dig med - han er selvfølgelig samtidig for stolt til at indrømme det - "konflikten" ville jo være løst tidligere hvis han kom clean og sagde: "Ved du hvad, jeg har nul og en prut penge lige nu - men jeg betaler dig som den første - kan vi lave en afdragsaftale - eller sætte en dato i løbet af året?"

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:05
ja, det er sgu surt!

Det er også grunden til at jeg ikke laver forretning eller lejer ud til venner, det bliver nemt noget rod, når der kommer penge imellem folk...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:20
Jeg er enig med Lasse, men det burde helt klart være "vennen" som kom med et betalingsforslag, og ikke dig, Peter. Du har sgu gjort din del, og leveret varen. Ellers kan du jo bare sige at der er 14 dages reklamationsret - som iøvrigt er udløbet for flere måneder siden   Men det er meget typisk. Hvorfor er det altid dem der har penge til gode der skal komme med et oplæg til afbetaling af et udestående?

Der er for meget strudse-mentalitet over den slags folk (tror at problemer forsvinder hvis ikke de kan se dem)

mvh Carsten
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:25
Dato: 26-06-2007 14:04:40 Forfatter: Brian Nielsen

ja, det er sgu surt!

Det er også grunden til at jeg ikke laver forretning eller lejer ud til venner, det bliver nemt noget rod, når der kommer penge imellem folk...

Forstår udmærket argumentet - men det er samtidig blandt venner man kan få nogle fordele - og gøre nogle forretninger, som gavner hinanden - og hvor netop "hvornår betalingen falder" ikke altid er så væsentlig - da der samtidig kan byttes rundt på tjenester, så penge ikke behøver bevæge sig mellem venner.

Eks. så har jeg utallige eksempler på hvordan man kan lave fantastiske små-forretninger blandt venner, som nærmest er umulige at matche.

Blot for at nævne et enkelt blandt mange i små-tings afdelingen, så har jeg en makker som driver et par tøjforretninger; han hjalp en kollega af med dennes inventar grundet konkurs. Det rent praktiske med at få flyttet inventaret stod jeg og en fragtmand for. Vores "tak for hjælpen" var tøj, ikke penge. Inventaret blev midlertidig opbevaret på min fars lager (pensioneret tømrermester) - "lejen" for lagerplads var heller ikke penge, men at min makker skulle købe nogle vinduespartier som min far havde...

Fragtmanden manglede ligeledes plads til midlertidig opbevaring for en kunde... det stod min far for, som så har en tjeneste tilgode hos fragtmanden....

Og vi kunne blive ved...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:38
--> Lasse:

Jeg kan sagtens følge den, men jeg samme oplevelser, som Peter med hensyn til prisen.

Venner forventer meget ofte at prisen er meget lav.

Jeg udlejer blandt min lejlighed ud i Bulgarien og vil egentlig helst tjene mest muligt på den og derfor kan venner ikke leje den, da de oftest forventer at de lige kan få en uge til 1000 kroner!

Det samme er det jo i dit tilfælde, bare på en anden måde, når det drejer sig om naturalier...

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 15:02
Den med at ringe fra en anden telefon har jeg også prøvet.

Det virkede, telefonen blev taget, men der kom nogle svære udfald,

hvorefter hans telefon helt gik ud. Det var heldigvis ikke så mange penge

der var på højkant.

Håber at du får dine.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:28
  Det med penge imellem venner og familie er altid en potentiel dødsejler..... .

Jeg kender det selv - oveni købet en kombination af ovenstående:
Min søster har en rigtig god ven som skulle bruge nogle t-shirts med tryk på. Hun spørger selvfølgelig om jeg ikke kan lave dem til en god vennepris. T-shirtene bliver lavet og sammen med dem vedlægges en faktura og et girokort.
En måned senere er pengene stadig ikke betalt. Jeg rykker min søster som så rykker vedkommende - sådan står det på i 3-4 måneder. Man sende jo ikke venner til inkasso... Eller gør man? . Lige pludselig kommer vedkommende med en ny opgave - denne gang til normal pris, da man har fundet en sponsor til 20 t-shirts.

Jeg siger ok til opgave - mod at vores udestående bliver betalt med det samme. En dag senere er penge gået ind.
Men problemerne sluttede desværre ikke her - Nu er det bare 20 t-shirts som der pludselig ikke kan betales. Så har vedkommende ikke penge, så har sponsoren svigtet dem, så har vennerne snydt og ikke betalt deres del - og midt i det hele besluttede vedkommende sig for at flytte.

Så nu er min holdning over for den slags venne-opgaver: Pengene først. Det kan godt være at det er venner og familie, men det skulle de også gerne blive ved med at være - og at sende dem til inkasso er ikke en måde at opretholde det på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)