Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bogføre salg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger summasummarum prof..


Og nu er jeg kommet i problemer. Jeg er ved at indlægge mine varer i systemet..

Men når jeg så vil bogføre siger systemet at kontoen ikke eksisterer.

Hvad gør jeg galt, det fungerer fint med mine debitorer..


Det er vel ikke nok at bogføre alt salg under én konto varesalg? Jeg skal vel dele det ud under forskellige varesalgskonti? Det ville godt nok være lettere hvis det var muligt






Venlig

hilsen

Mette



Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Selve Summasummarum kender ikke noget til - men i alle andre regnskabsprogrammer vil den angivne fejlmeddelelse skyldes manglende opsætning.

 

Kontoplaner derimod, dem er jeg hård til.

 

For at kunne følge din virksomheds udvikling, så er det vigtigt, at du hele tiden kan følge med i dit salg og især din bruttoavance. Nu afhænger det jo noget af, hvad du handler med, om det vil være fornuftigt, at opdele dit salg efter den ene eller andet princip - men jo opdeles kan det - og det bør du gøre. Du skal en vareforbrugskonto for hver salgskonto - således kan du hele tiden følge din bruttoavence.

 

Det er vigtigt, at lave en gennemtænkt kontoplan inden du går igang med at bogføre - den skal ikke kun løse din nuværende opgave - der skal være plads til at du udvider forretningen - man skal vel have ambitioner. Lav god plads til nye konti og så lav et system, der er logisk sammensat, så det er nemt at huske dine konti.

 

Når du sammensætter din kontoplan, så skal du hele tiden tænke på, hvilken oplysninger du hele tiden vil være opdateret på. Det er bedre at lave en kæmpe kontoplan - i stedet for at blive lidt doven, og samle tingene - for det betyder at det tager en krig, at lave opgørelser over ting, som du i fremtiden finder er vigtige.

 


Det er tager lang tid, at sammensætte og udvikle en kontoplan - men tro mig - det tager 10 gange længere at skifte kontoplan om 3 år - og bogføre i

en kontoplan, der er blevet rodet, fordi der ikke var plads til nye projekter.

 

Et regnskab bør være et redskab, der bruges i virksomhedens dagligdag til aflæse virksomheden situation og udvikling - og effekten af forskellige tiltag - ikke blot et unødvendigt onde, som skal afleveres til en revisor.


 

Held og lykke

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Det tyder på, at du mangler at oprette "pegepinde" fra varerne til kontiene i finanssystemet.

 

Nård disse ikke er oprettet, kan systemet ikke finde ud adf, hvor posterne skal placeres, og

 

derfor får du fejlmeldingen.

 

/Peter

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
ok. Jeg har nu skrevet alle mine varer ind, så de fungerer når jeg skriver en faktura ud, men kan stadig ikke bruge dem i bogføringen, så nu prøver jeg om jeg kan lave en"konto under varesalg" som så virker i regnskabet.

 

 

Juhuuuu.. nu virker det jo... tusind tak for hjælpen.. Jeg ville give jer alle et knus hvis jeg kunne..

 

Mette

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)