Hej Aminoer! Jeg vil gerne oprette en dansk hjemmeside hvor jeg spreder det gode budskab om veganisme. Jeg er selv passioneret veganer. Jeg forestiller mig at siden bl.a vil indeholde ernæringsråd, en brevkasse, et debatforum, en oversigt over veganske shops og der vil være ugentlig eller månedlige nyhedsbreve med opskrifter og artikler. Jeg drømmer om at gøre denne hjemmeside til min levevej, da jeg længe har haft en drøm om at være selvstændig, og det her er virkelig dét jeg brænder for! Mit problem er: hvordan hulen for jeg folk til at betale for det, så det kan blive min levevej? Der er jo masser af veganer-portaler derude allerede som er ganske gratis, så hvordan lokker jeg brugerne til at give penge hver måned for et medlemskab? Det eneste jeg kan komme på er noget med eksklusive rabataftaler hos veganer-bikser, men det er nok ikke helt nok. Måske det her affiliate marketing er værd at undersøge, men det kan man vel ikke leve af? Før nogen foreslår at jeg supplerer med en webshop der sælger veganske produkter vil jeg sige, at jeg flytter meget rundt i verden, og ikke ønsker at være bundet af et varelager. Supplerende spørgsmål: - hvem er bedste udbyder til hjemmeside (kender kun wordpress) - er der regler om at man skal have adresse i dk for at drive en dansk hjemmeside? Og hvordan med skat & moms, hvis jeg bor i udlandet men har danske kunder? Håber på en masse gode tips fra jer kloge hoveder ;) |
Du skal enten tilbyde noget helt fantastisk som de andre portaler ikke har.. Eller droppe idéen med at kræve penge. Istedet kan du have affiliate reklamer oppe omkring veganer ting og sager. Nu nyder jeg selv gerne en god bøf fra tid til anden, så jeg ved ikke helt hvad der er af veganer butikker derude.
Til hosting vil jeg selv anbefale UnoEuro, da jeg selv har rigtig god erfaring med dem. Der kommer nok nogen og anbefaler den host dé anvender, og fred være med det. Jo flere muligheder der er at vælge imellem, jo bedre :).
Angående skat o.lign kan jeg ikke svare, men du kan godt have en .dk side selvom du ikke er i Danmark. Jeg har fx selv en .it (Italiensk) side, som foregår på Engelsk og målgruppen er International - jeg sidder ikke i Italien.