Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg folk til at betale for at bruge min hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg vil gerne oprette en dansk hjemmeside hvor jeg spreder det gode budskab om veganisme. Jeg er selv passioneret veganer. Jeg forestiller mig at siden bl.a vil indeholde ernæringsråd, en brevkasse, et debatforum, en oversigt over veganske shops og der vil være ugentlig eller månedlige nyhedsbreve med opskrifter og artikler. Jeg drømmer om at gøre denne hjemmeside til min levevej, da jeg længe har haft en drøm om at være selvstændig, og det her er virkelig dét jeg brænder for! Mit problem er: hvordan hulen for jeg folk til at betale for det, så det kan blive min levevej? Der er jo masser af veganer-portaler derude allerede som er ganske gratis, så hvordan lokker jeg brugerne til at give penge hver måned for et medlemskab? Det eneste jeg kan komme på er noget med eksklusive rabataftaler hos veganer-bikser, men det er nok ikke helt nok. Måske det her affiliate marketing er værd at undersøge, men det kan man vel ikke leve af? Før nogen foreslår at jeg supplerer med en webshop der sælger veganske produkter vil jeg sige, at jeg flytter meget rundt i verden, og ikke ønsker at være bundet af et varelager. 

Supplerende spørgsmål:

-          hvem er bedste udbyder til hjemmeside (kender kun wordpress)

-          er der regler om at man skal have adresse i dk for at drive en dansk hjemmeside? Og hvordan med skat & moms, hvis jeg bor i udlandet men har danske kunder?

Håber på en masse gode tips fra jer kloge hoveder ;)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 21:13

Du skal enten tilbyde noget helt fantastisk som de andre portaler ikke har.. Eller droppe idéen med at kræve penge. Istedet kan du have affiliate reklamer oppe omkring veganer ting og sager. Nu nyder jeg selv gerne en god bøf fra tid til anden, så jeg ved ikke helt hvad der er af veganer butikker derude.

Til hosting vil jeg selv anbefale UnoEuro, da jeg selv har rigtig god erfaring med dem. Der kommer nok nogen og anbefaler den host dé anvender, og fred være med det. Jo flere muligheder der er at vælge imellem, jo bedre :).

Angående skat o.lign kan jeg ikke svare, men du kan godt have en .dk side selvom du ikke er i Danmark. Jeg har fx selv en .it (Italiensk) side, som foregår på Engelsk og målgruppen er International - jeg sidder ikke i Italien.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 21:20

Hejsa,

Efter at have drevet en meget velbesøgt hjemmeside i 3-4 år siger min erfaring mig, at det er svært at tjene store penge uden decideret at modtage penge fra brugerne. Sponsorer såsom webshops med vegetar-produkter kan selvfølgelig give lidt penge i kassen hvis du får gode besøgstal, men jeg tvivler på at det er noget du kan leve af.

Beklager pessimismen - jeg ser frem til at høre nogle Amino'er som kan komme med nogle lidt mere opmuntrende indlæg.

mvh
Tobias 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 21:23

Iværksætterdrømme:

Hej Aminoer!

Jeg vil gerne oprette en dansk hjemmeside hvor jeg spreder det gode budskab om veganisme. Jeg er selv passioneret veganer. Jeg forestiller mig at siden bl.a vil indeholde ernæringsråd, en brevkasse, et debatforum, en oversigt over veganske shops og der vil være ugentlig eller månedlige nyhedsbreve med opskrifter og artikler. Jeg drømmer om at gøre denne hjemmeside til min levevej, da jeg længe har haft en drøm om at være selvstændig, og det her er virkelig dét jeg brænder for! Mit problem er: hvordan hulen for jeg folk til at betale for det, så det kan blive min levevej? Der er jo masser af veganer-portaler derude allerede som er ganske gratis, så hvordan lokker jeg brugerne til at give penge hver måned for et medlemskab? Det eneste jeg kan komme på er noget med eksklusive rabataftaler hos veganer-bikser, men det er nok ikke helt nok. Måske det her affiliate marketing er værd at undersøge, men det kan man vel ikke leve af? Før nogen foreslår at jeg supplerer med en webshop der sælger veganske produkter vil jeg sige, at jeg flytter meget rundt i verden, og ikke ønsker at være bundet af et varelager. 

Supplerende spørgsmål:

-          hvem er bedste udbyder til hjemmeside (kender kun wordpress)

-          er der regler om at man skal have adresse i dk for at drive en dansk hjemmeside? Og hvordan med skat & moms, hvis jeg bor i udlandet men har danske kunder?

Håber på en masse gode tips fra jer kloge hoveder ;)

Hej Iværksætterdrømme,

Hvis du kan levere eksklusivt indhold, gode tilbud, som folk bare må have fat i, og giver 'kunderne', noget de virkelig gerne vil have, så kan du tage betaling for det. Og hvis der er nok mennesker, vil du også kunne leve af det.

Først og fremmest, skal du finde ud af, hvor stor en kundekreds du egentligt har, gider de betale for det, og hvad mangler 'kunderne' som de ikke har nu.

Ved at få disse indblik, kan du finde ud af hvad du skal skrive om på siden, fordi det gælder jo om, at finde noget helt unikt, ved din side, som du kun har!

- Hvem den bedste udbyder til hjemmeside er.
Vi sælger selv Hosting, men om vi er de bedste til netop dit behov, det kan kun du svare på, det er meget forskelligt fra person til person, hvad de gerne vil have når de søger en udbyder til deres hjemmeside, helt ligesom med din side, der skal være noget unikt, for dig, som person, for at du vælger denne. Syntes du vi lyder spændende? Så er du velkommen til at tage et kig på vores hjemmeside

- Er der regler for at man skal have adresse i dk for at drive en dansk virksomhed
Både og, der er nogle regler man altid skal være opmærksom på, når du bor i udlandet, og starter en virksomhed i et andet land, det kunne f.eks. være dobbeltbeskatning.

Et lille tip er, at hvis du bygger din side i Wordpress, findes der nogle rigtig gode plugins, til wordpress, der kan lave præcis det med betalingsside :)

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 5. Sep 12
Skrevet kl. 08:22

Tak for jeres rigtige gode og konstruktive svar!

Ja jeg er enig med jer i at jeg skal tilbyde brugerne noget unikt, som de bare må have fat i. Jeg havde håbet på nogle gode idéer... tror jeg vil foretage noget markedsundersøgelse og ligeud spørge div veganernetværk hvad de kunne tænke sig at betale for. Det er nok mere frugtbart end at gætte mig frem.

Tobias: Hvordan fungerer sådan et sponsorat helt nøjagtigt, og hvordan adskiller det sig fra affiliate? Er det noget med at jeg kontakter en veganershop, siger "hvis i vil sponsorere mig med x kr pr md, så vil jeg omtale jer positivt i mine artikler"? Og vil den bedste strategi være at vente til jeg har fået siden etableret og en fast læserskare (gøre den attriktiv for sponsorer), og så kontakte mulige sponsorer, eller vil det være bedst at få nogle sponsorater i hus og derigennem gøre den attraktiv for læserene? Det er vist lidt som hønen og ægget...

Et teknisk spm: hvor og hvordan køber jeg et domæne (.dk)? Ja undskyld hvis jeg spørger dumt, men jeg er helt grøn i det her med at starte hjemmeside...

Domænenavnet: Findes der en side på google, hvor jeg kan se de søgeord folk oftest bruger, sådan at jeg kan inkludere dem i mit domænenavn og på den måde optimere SEO?

Tak for hjælpen!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:53

Du kan købe .dk domæner fx. hos gratisdns.dk, det koster 99kr første år :)

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 09:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror du skal overveje at lave det som en slags klub hvor man betaler xx kr. hver måned. Det vil dels give dig lidt ro i maven på sigt da du ved at der kommer ca antal medlemmer X  xx kr. hver måned. I klubben kan man så få gode tips til opskrifter, nye produkter, arrangementer, special tilbud, måske du kan lave interview med nogle inde for området mv. Lidt lige som Martin forsøger at gøre her på Amino. Du skal selvfølge nok også have noget gratis information som kan tiltrække folk.

Faktisk tror jeg at hosting mv. er det sidste du skal tænke på. Jeg ville tage det i følgende rækkefølge.

1) Forretningside - herunder hvad skal konceptet være, hvordan får du penge i kassen, hvordan vil du markedsføre dig mv.

2) Hvilke funktioner skal hjemmesiden have, mv.

3) Hvilken platform skal du vælge til hjemmesiden? Joomla, Wordpress mv. Herunder hvilke moduler findes til hver enkelt platform?

4) Udvikling af hjemmeside

5) Hosting

Grunden til jeg synes at hosting er det sidste du skal vælge, er at du først senere i processen ved præcist hvilke funktioner du får brug for. Det gør det meget lettere at vælge udbyder, da du kan sortere alle dem fra som ikke kan tilbyde det du har brug for.

Tilmeldt 5. Sep 12
Skrevet kl. 11:14

Ja, jeg er også meget inspireret af Martins måde at køre Amino. Jeg har tænkt mig at bruge det samme struktur; hvor noget indhold bliver låst så det kun er tilgængeligt for betalende medlemmer. I den første måned vil jeg dog gøre alt tilgængeligt for alle da jeg tror det vigtigste er at opbygge en læsergruppe først. Så skal jeg bare finde en platform/hosting side der understøtter denne lås-noget-af-indholdet-for-alle-undtagen-betalende-medlemmer struktur (?)

Jeg troede faktisk at platform og hosting var det samme, altså at man skulle vælge mellem ex wordpress eller unoeuro, med den forskel at wordpress er gratis så den sikkert ikke kan lige så meget. Jeg har meget at lære kan jeg høre, men så er jeg vidst kommet til det rette sted :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 11:21

Tilbyd en veganer-slankekur pakke ting :)

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 12:02

Du kunne også skrive en veganer e-bog og sælge den på siden. Er indholdet på din hjemmeside godt nok vil folk også være villige til at betale dig for en god e-bog Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)