Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sælger ... måske provision ? Råd mangles

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg nu har noget at sælge som de fleste jo har.

og går lidt og overvejer om er sælger måske er løsningen.

så kommer der jo bare ca 1000 spørgsmål frem (skal nok begrænse mig)

1. hvad er fordele / Ulember ved en sælger?
2. Hvor meget skal en sælger sælge for pr måned før det render rundt?
3. kan det være en ide at ansætte vedkommende på ren provision? og hvordan regner man bedst den ud ?
4. kan det måske være en freelance sælger, og hvor mange timer vil det typisk være pr uge ?

jeg ved der er kompetente råd at hente herinde, så ser frem til nogle svar

Lars

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 12:53

Har du selv prøvet at sælge dit produkt? Jeg ved godt det er grænseoverskridende for mange, men "supersælgere", især dem der arbejder kun for provision, er på længere sigt måske ikke de bedste til at opbygge tillid til produktet. De tænker ofte meget kortsigtet.

Derimod har jeg har oplevet at "nørden" (ved selvfølgelig ikke om du er det), der selv ejer ideen/produktet, måske har lidt vanskligere ved at få fyldt salgskanalen til at begynde med, på sigt har et meget mere stabilt kundeflow.

Og sidder du med den direkte kundekontakt kan du også reagere hurtigere og mere præsist på indvendinger omkring produktet.

Ved godt det ikke var svar på det du spurgte om :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Hvis sælgeren er dygtig, er fordelen, at han sælger mere end du selv kunne have gjort. Men ofte er sælgeren mindre engageret end du selv, så ofte er det en fordel at sælge selv. En ulempe ved en sælger som ikke er ordentligt briefet, er, at der efterfølgende skal behandles klager over ydelserne, fordi de i enkelte tilfælde ikke vil leve op til de forventninger, som sælgeren har sat op. Det er næsten umuligt at undgå, så hvis du har en sælger, skal du også have en politik for håndtering af klager - og du skal afsætte midler til dette.

2. Det kan kun dit budget vise.

3. Ren provision er fint til en midlertidig løsning. Der findes mig bekendt ikke nogen standardmodel for beregning af provisionen. I må forhandle jer frem til en løsning, som I begge vinder på. Jeg har senest aflønnet en provisionssælger med 35%, hvilket vi begge var tilfredse med i dette tilfælde. Husk, at der skal tages stilling til, hvordan provisionen falder, hvis kunden efterfølgende ikke betaler - det er efter min mening nødvendigvis sælgerens ansvar alene, da han ellers kan lægge fup-ordrer ind.

4. Igen et umuligt spørgsmål. Jeg ville arrangere mig sådan, at mit projekt hænger økonomisk sammen (går i nul), hvis salget bliver nul. Herefter er både timetal og provision et spørgsmål om, hvor stort overskud dit projekt skal give.  Altså sælg selv indtil projektet hænger sammen. Lad en eksterne sælger skabe den store succes.

Held og lykke med salget.

Hans

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:08

Ja jeg har selv solgt produktet, og med fornuftig hitrate, men det at drive virksomhed i dagens danmerk er jo ikke bare at sælge en vare, der er så mange andre ting man også skal have tid til, og nu er jeg der hvor jeg godt kunne bruge mindst 2-4 timers arbejdsdag mere pr dag, så derfor må jeg jo overveje andre alternativer, hvad min løsning så bliver, kan jeg jo ikke svare på endnu, det er jo derfor jeg søger gode råd

Lars

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 14:39

Hej Lars

Hvis du har lyst, så tag et kig på www.oxeogco.dk. I forbindelse med UGE46 ("Power til iværksættere) giver jeg 2 timers gratis rådgivning og samtale omkring dine muligheder. Har du lyst, så tag fat i mig.

Du kan også bare gribe knoglen og ringe på 2218 1220. Jeg hjælper gerne og har den erfaring, du leder efter ..

Mvh

Henrik

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 21:28

Hej Lars

Det første der falder mig ind er "booker du selv salgsmøderne?" smil.   Jeg håber alt er vel hos dig.

Selvfølgelig kan du da ansætte en på ren provision, men uanset om du gør det ene eller det andet, synes jeg du skal kontakte nogen der er kloge på ansættelsesret o.l fordi ellers kan du meget nemt komme til at få skrevet en aftale der giver problemer i det lange løb. Når du ved hvad der er af konsekvenser for dig i forhold til de forskellige modeller, kan du langt bedre vurdere hvad der vil være den rigtige løsning for dig.

Men jeg vil umiddelbart tro at den billigste løsning vil være at du finder en der kører på eget cvr nummer som måske kører ud til den pågældende kundegruppe i forvejen, som kan have yderligere produkter med i porteføljen. Ulempen er at mange, blandt sælgere (det er jeg sikker på at du er rendt i tidligere også) opfatter den model som det man bruger hvis man ikke rigtig selv tror på produktet.

Har du lyst kan du kigge lidt på www.globiz1.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)