Jeg er kommet, nej det er ikke en rigtig formulering, jeg har bragt mig selv i en træls situation. Grundet sygdom og dødsfald i familien har jeg ikke fået indleveret årsregnskab til tiden og nu er mine to selvskaber sendt til skifteretten til tvangsopløsning. Jeg har et Holding selvskab som så ejer et drift selvskab. Har være tæt på en gang før og fik da også selskaberne genoptaget men nu er det så altså gået galt. Selskaberne er ikke overskuds givende bla. Grundet en par dårlige betaler, stilstand i selskaberne grundet de familiære omstændigheder. Kontoen er næsten tom, og skylder 15-20.000 i moms samt et par kreditorer enkelt kreditor på Ca. 15.000,- til 20.000,- jeg har gjort alt hvad jeg har kunne for at minimere andres tab pga. mig. Der er stadig noget udstyr i virksomheden, hvad der Ca. svare til 30.000,- (igen fordi jeg har solgt en del for at kunne få betalt så mange kreditorer som muligt) Har et par fakturaer jeg kan fakturere, det er små penge men måske en lille hjælp til at betale noget af det der skyldes. (under 5.000,- ) Bør/må/kan jeg gøre det når virksomheden er under tvangsopløsning? En sidste detalje, virksomhederne er registreret på hjemme adressen. Hvad gør man og hvordan sikre jeg mig selv bedst muligt? Hvordan forholder jeg mig til hele dette cirkus jeg har startet og hvad bør/skal jeg få gjort mens jeg kan? Gode råd og erfaringer er MEGET velkommende… |
Hvis du bare vil slippe af med byrden, kan du møde op i skiferetten, har du ikke taget noget ud fra firmaet som ikke kan forklares opløses selskabet, du taber dine anparter (alle firmaes aktiver inkl penge og tilgodehavender) og er en fri mand
har selskaberne været åbene i minst 3 år, kan du fra trække tabet for anparterne i din personlige skat :-)
Bagsiden er du er registret med et selskab som er blevet tvangsopløst, som kan ses af dine fremtidige forretnings partnerer.. vil du slippe for det.. (det er sikkert forsent nu) er modelen.. sælg selskaberne til en stråmand husk at ændre selskabets navn og adresse på selskaberne, så er det den nye mand og ikke dig som er registret med et tvangsopløst selskab..