Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate DM 2012 - Først til 50.000kr

Side 13 ud af 57 (563 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Joakim Kruse:

Hej Halfdan

Fed konkurrence!

Hvordan skal arbejdsfordelingen være for at man må være 2 om ét site? kan du ikke lige udpensle det :) 

/ Kruse

Det kan du tro! Jeg skylder også dig en mail eller to, jeg lige får ordnet her snarest muligt! :-)

I Lars Rasmussen' og Anders Saugstrups tilfælde, står Lars Rasmussen for at lave alt det praktiske, mens Anders Saugstrup agerer rådgiver på projektet. Præcis ligesom Saugstrup gør på en lang række andre affiliateprojekter. Benarbejdet gøres af Lars, men Anders sørger for, at benarbejdet ikke spildes.

Denne konstruktion er helt fin og vi kommer alle sammen til at benytte os af den i større eller mindre grad. Jeg ved, at Ken Schultz fra Partner-Ads fx hellere end gerne vil give konkrete råd til de deltagere, der har lyst til indspark fra en garvet mand i affiliatebranchen. Og det kan jeg kun anbefale at udnytte. Ditto med de dygtige folk fra NetBooster / Guava.

Hvor den ikke duer i forhold til konkurrencen er, når to personer er sammen om et site og reelt begge laver benarbejdet. Reelt set må man kun være én deltager om ét site, da vi gerne skal konkurrere på nogenlunde lige fod. Så 2 personer, der begge kan linkbuilde, skrive tekster osv. giver en stor fordel over de, der blot er én mand om sitet. :-)

Det skal dog vejes op mod, at jeg også forstår, at nogle gerne vil være 2 om et site. Jeg er selv involveret i et par projekter, hvor kun halvdelen er mit. Jeg kan bare ikke se, hvordan vi kan fixe den ifht konkurrencen og samtidigt holde det simpelt? At lade 2 personer deltager og så kræve de tjener 100k er ikke en optimal løsning i mine øjne, men jeg er åben overfor muligheder! 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:40

Okay - jeg syntes bare det er lidt en gråzone at bevæge sig i, når du nu har tilladt 2 personer at gøre dette.

Så vidt jeg kan se, er det Anders Saugstrups domæne der bliver brugt, hvilket man vel også kan kalde benarbejde? det er hans udviklere osv...

Det jeg mener er, det er enormt svært at trække en grænse, i forhold til dette - håber du kan følge mig? 

Jeg syntes bare du skal tillade hold at deltage også, således at folk som mig kan være med :) jeg har altid haft partner på alle mine affiliate projekter, da der er en hel del som jeg er "retardo" til... 

Men hvis i er bange for lidt konkurrence er det da også OK ;) 

/ Kruse

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Du har helt ret i, at vi er inde over en gråzone. Det er vi adskillige steder i konkurrencen, fordi jeg helst vil have så lidt regler som overhovedet muligt, og også hellere end gerne dispenserer for dem, der er. Så lidt regler og så frit spil som muligt giver i mine øjne den mest spændende konkurrence. Selvom det er fristende som jurastuderende at skrive et par paragraffer... :-)

Jeg vil ikke fortælle, hvordan Anders' aftale med Lars hænger sammen. Det kan de selv gøre, hvis de har lyst til dette. Men du kan roligt regne med, at Lars ender med at sidde på regningen for arbejdet, selvom det er udført af Anders' folk - Anders bidrager ikke med andet end gode råd og kontakter (hvilket han dog også er ekstremt dygtig til, ved jeg af erfaring).

Jeg vil gerne have, at alle deltager på nogenlunde lige fod. Derfor er redirects fra gamle sites heller ikke tilladt, da det ville give en uretfærdig fordel. Det vil 2 menneskers tid på ét projekt, når alle andre arbejder solo, også. Som nævnt kan jeg udmærket forstå, hvorfor du gerne vil deltage som et hold, men ligesom det er tilfældet med FB-apps og webshops passer de bare ikke til konkurrencens nuværende form, hvor der er én om at gøre arbejdet.

Jeg ville i hvert fald være ked af at tabe konkurrencen, fordi vinderen var 2 personer og derved havde dobbelt så mange timer til rådighed. Nu hvor vi ikke skal opgive vores egen tid på konkurrencen, er dette den reelt vigtigste ressource i forhold til at vinde, og Christopher og dig ville derfor opnå en, i mine øjne, uretfærdig fordel. 
I øvrigt er jeg også en retardo til webdesign. Så det har jeg outsourcet til Bangladesh i denne konkurrence, og den udgift posterer jeg sidst på måneden i min kommende statusrapport. ;-)

Jeg hører gerne fra andre i konkurrencen og deres mening. Hvis jeg er den eneste, der synes, hold ikke passer ind lige netop her, så skal det selvfølgelig ændres.

Fun fact: Dette er mit indlæg #888 på Amino.dk. :p

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej affilate venner :)

Jeg har også meldt mig på banen, men min kommende blog om sikkerhed. Om det bliver på sidelinien eller i konkurrencen må tiden vise, jeg er ihvertfald frisk for fight.
Mit fokus bliver kvalitet på bloggen, da det er et projekt der skal løbe mange år frem i tiden, og forhåbentligt få mig frem til mine drømme en dag.

Mit domæne er af ældre dato, men ikke brugt, og websitet fik jeg lagt online i går, dagen i dag skal så bruges på et par hundrede fejl.

Tilgengæld er jeg lige så grøn som man kan være :) og skal først til at finde kampagner og meget andet.... modsat har jeg ild i røven :)

Hvis ikke dette er muligheden for at lærer en masse, så ved jeg ikke hvad er!

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 09:59

Cap'n Halfdan Timm:

I øvrigt er jeg også en retardo til webdesign. Så det har jeg outsourcet til Bangladesh i denne konkurrence, og den udgift posterer jeg sidst på måneden i min kommende statusrapport. ;-)

Jeg hører gerne fra andre i konkurrencen og deres mening. Hvis jeg er den eneste, der synes, hold ikke passer ind lige netop her, så skal det selvfølgelig ændres.

Og det kan jeg godt forstå du gør Halfdan ;=).

Selvfølgelig skal der ikke være hold. Det giver en stor fordel (som er meget større end f.eks. at købe tekster). Hvad med at du betaler personen for hjælp, Joakim? 

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:00

Det kribler godt nok i fingrene.. en skam man ikke kan være med. Men bliver spændende at følge fra sidelinjen :)

:: HDMI kabel ::

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 10:03

Hej Halfdan

Jeg kender bestemt heller ikke deres Setup - det eneste jeg kunne se var at de deltog som et hold :)!

Personligt syntes jeg det kunne være fedt med hold, men det du har selvfølgelig nogle rigtig gode pointer, ingen tvivl om dette. 

Hvis vi skal omsætte for 100.000 er jeg også klar på det - jeg vil bare gerne være med... Jeg kan selvfølgelig også deltage alene og få nogle til at lave en masse ting for mig - men syntes bare det kunne være super sjovt at have projektet sammen med Christoffer, da vi har et rigtig godt mix af kompetencer og en fælles interesse/erfaring indenfor 1 felt bestemt felt. 

/ Kruse

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:08

Joakim Kruse:

Okay - jeg syntes bare det er lidt en gråzone at bevæge sig i, når du nu har tilladt 2 personer at gøre dette.

Så vidt jeg kan se, er det Anders Saugstrups domæne der bliver brugt, hvilket man vel også kan kalde benarbejde? det er hans udviklere osv...

Hej Joakim

Den måde Lars og jeg samarbejder på er, som Halfdan også skriver, at jeg rådgiver Lars. Ligesom hvis du spørger en mentor eller coach eller kollega om hjælp til at tage et kig på dit projekt og sparre med dig om prioriteter osv.

Som du kan se her, er Lars ejer af domænet. https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=ledpaerer.dk&submit=S%F8g

Og jeg er i praksis bare hans lønnede rådgiver (min løn er en procentsats af overskudet, som du kan se her: http://www.saugstrup.org/affiliate-raadgiver/ )

Så faktisk skulle Lars nok trække min del af overskudet ud som en udgift her i konkurrencen - det ville vel være mest fair?

Ja, han bruger mine folk, når han vil, og får lov at betale for dem :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Det syntes jeg bestemt også er cool og jeg er sikker på at i begge syntes det er fedt at være 2 om at træffe beslutninger osv.. Og jeg syntes det er fedt at i "begge" kan være med! 

Jeg er meget enig i din udtalelse om at du faktisk er en udgift for Lars, da du jo tilfører en betalt service i form af rådgivning, men det er jo op til Halfdan. 

Held og lykke til jer begge ihvertfald! Jeg skal nok se om jeg ikke kan komme ind og give lidt kvalificeret konkurrence :)

/ JK 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:21

Joakim Kruse:

Hej Anders

Det syntes jeg bestemt også er cool og jeg er sikker på at i begge syntes det er fedt at være 2 om at træffe beslutninger osv.. Og jeg syntes det er fedt at i "begge" kan være med! 

Jeg er meget enig i din udtalelse om at du faktisk er en udgift for Lars, da du jo tilfører en betalt service i form af rådgivning, men det er jo op til Halfdan. 

Held og lykke til jer begge ihvertfald! Jeg skal nok se om jeg ikke kan komme ind og give lidt kvalificeret konkurrence :)

/ JK 

Tak, Joakim!

Nu bliver jeg jo nok snart banned fra konkurrencen fordi jeg hele tiden opfordrer til mild ulydighed, men alligevel: :-) 

Hvis du gerne vil samarbejde med en anden på dit projekt, kunne du vel også bare gøre det som en konsulentudgift, som skal trækkes fra dit overskud?

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 13 ud af 57 (563 indlæg)