Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Køreplan" for opstart af webshop - HVORDAN???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle!

Hvis I skulle opstarte en webshop ? Hvor ville I starte ?

Skulle det være med Adwords for at forsøge og finde nogle søgeord ? Og hvad med de gode søgefraser som ikke lander på ens side, men hos konkurenterne?

Finde hjælp hos konkurrenter men hvordan ?

Eller først finde designet ?

Eller allerførst SEO, før alt det andet ?

Eller ??

Jeg synes selv det er ”hønen og ægget” Hvor skal man begynde ? og hvordan ? og hvorfor

Simpelthen en ”ruteplan” for hvordan man gør det bedst.

Hører meget gerne jeres erfaringer, på godt og ondt.

Tak fordi du tog dig tid til at læse indlægget.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 13:16

Find først de produkter du gerne vil sælge. Ved du det endnu ikke, så en lille brainstorm og brug evt. så google til at finde ud af hvor stor konkurrencen er på hovedprodukterne!

God fornøjelse :-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:22

Hej Tom !

Jeg kender det produkt jeg vil igang med, herunder også konkurencen.

Det er indenfor alt det der vedrørende on-line synlighed jeg efterlyser, som f.eks. adwords, SEO, søgeordsanalyse,design, landingspages m.m. m.m. m.m.

Har bestående side i forvejen og med udgangspunkt i denne (udbygning/knopsskydning på denne).

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 13:51

Hvis du kender produktet, er næste skridt en analyse af hvad konkurenterne gør, hvilken priser osv.

Derefter skal du lave en plan for hvem du vil henvende dig til, hvem er dine kunder?? er der et overset segment inden for produktet, og hvorrdan vil du positionere dig i forhold til konkurrenterne?

Når det er på plads kan du finde et design/shopløsning der understøtter din plan, og hvis det er fra en seriøs leverandør er der taget højde for SEO allerede under udviklingen af shoppen.

Når shoppen er klar og du går i luften ville det være relevant med en Adwordskampagne eller andet, igen set i forhold til hvem du gerne vil sælge til.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:02

Tak for de indkomme svar !

For at blive lidt mere "konkret" er det bl.a. med udgangspunkt i denne www.raad-mal.dk

Kan man med ovenstående, som udgangspunkt, og med forskellige undersider som landingspage, lave f.eks. en adwords kampagne for at finde søgeod, design, målgrupperm.m.  og udfra disse undersøgelser lave en tilkoblet webshop, men på samme domæne.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 19:27

Når du kender produkterne, så skal du da igang med google søgeord, hvor du kan finde alle dem der fanger bedst og derfra bygge din shop.

Dit daglige arbejde med shoppen vil efterfølgende være optimering af Adwords kampagner, ud fra de søgeord der konverterer bedst.

/Tom

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 19:57
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:05

Tak for svar Martin & Tom !

Jeg kender godt til Google Adwords søgeværktøj.

Min måske kommende webudvikler har anbefalet mig, at køre en adwords kampagne i ½ år før vi laver en webshop.

Det er her "kæden hopper lidt af" for mig. Med hvilke formål. Webshoppen skulle i første omgang være til salg af maling.

Med udgangspunkt i nuværende www.raad-mal.dk som kun omhandler malerarbejde.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 45
Fra  TR - Tømrer/Snedker Skrevet kl. 20:25

Hej Ib

Det syntes jeg da lyder som et underligt råd.

Er det netop ikke ideen, at en annonce skal henlede til et salg?

Så hjælper det vel ikke noget, at der ikke er en butik til at sælge varen!! Så finder man vel hurtigt et andet sted!

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 20:54

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Min måske kommende webudvikler har anbefalet mig, at køre en adwords kampagne i ½ år før vi laver en webshop.

Du kan jo på ingen måde konvertere disse besøgende til kunder og vil højest få en marginal potion branding ud af det.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage fat i en med kendskab til optimering af din webshop platform og få fin tunet den før launch til den bedste start i søgemaskinerne, derefter kan du begynde at påtænke konverteringsoptimering m.v. 

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)