Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.. Jeg har gået i en del tid og tænkt over at starte en webshop der sælger Apple gadgets utrolig billigt i forhold til andre på marked.. Så derfor tænkte jeg, de af jer der har prøvet starte en webshop før, har i nogle gode ideer? Lige fra hvor meget jeg skal købe ind af varer? Til hvad omkostninger jeg har.. Jeg har tænkt at drive webshopen hjem fra, jeg har en kæmpe kælder alle varer kan stå i..

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 08:05

Forsøg først at få en drop aftale på de vare du vil sælge. Så skal du ikke binde lager. Du har lav risiko. Brug kræfter på markedsføring såsom seo og pr. Når du ser tendens for hvad der sælger - tager du hjem til lager. Se evt om der er etableret spiller til salg du kan overtage. God vind.

Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:08

Hej Mortada,

Har du på nuværende tidspunkt en leverandør af produkter? Konkurrence på markedet for tilbehør til apple produkter er meget hård. For at svare på dit spørgsmål afhænger det meget af, hvor meget du selv kan. Er du selv i stand til at klare webshoppen, SEO osv. kan du komme langt for relativt få midler. Derudover kan du overveje dropshipping medmindre du har en anden aftale, der er nogle fordele og ulemper herved, som du selvfølgelig også bør sætte dig grundigt ind i. Der er nogle løbende udgifter til vedligeholdelse af shoppen mv. men det er begrænset.

Når det så er sagt bør du undersøge markedet grundigt inden du kaster dig hovedløst ud i et projekt, hvor du pludselig brænder inde med en masse varer du ikke kan få solgt eller ligende.

My two cents..

Venlig hilsen

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 08:15

Som de andre siger, undersøg markedet både dine kommende konkurrenter men også leverandørerne. Synes du stadig om din ide, kan du bedre vurdere salgskanalerne.

Det marked du vil bevæge dig ind på er meget konkurrencepræget med mange sælger.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 08:34

Hvis du brænder for det, så er det også muligt at starte ud i det små, og få en føling med det at drive nethandel. at der er mange sælgere på markedet betyder vel også bare der bliver solgt en ting eller to via internettet ;) ikke at jeg siger et gør det nemmere, men sandsynligheden for du sælger noget er der!

Skiftselv startede ud med ca. 30 varer-numre og et lager som vi havde gemt under gæstesengen... Jeg ved godt tiden nok er en anden idag, end da vi startede op i 2005, men for os var denne måde at starte op på super sund og lærerig og stort set uden risiko da vi i starten også havde job ved siden af.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:44

Jeg er enig i de andres kommentarer.
Det er også værd at huske på at Apple hele tiden skifter produkter. Når den nye iphone5 kommer går der noget tid og så stopper salget af iPhone 4 udstyr mere eller mindre. Uden at vide det, kan jeg ikke forstille mig at der bliver solgt meget iPhone 2 og 3 udstyr nu. Men synes at dit projekt lyder spændende :)

Good luck!

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:02

En ting du skrev kunne jeg ikke lade være med at bide mærke i. Du skriver du vil sælge det meget billigere end andre. Det kræver at du køber meget stort ind for at kunne gøre det. Ydermere kender jeg indkøbsprisen på noget af det originale Apple tilbehør, og der advancen så dårlig at du nærmest er nød til at sælge det til samme pris som andre eller dyrere. Men har du flere millioner at skyde i projektet, kan det ikke gå helt gal ;)

Held og lykke

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 10:00

Hov, glemte lige at nævne leverandørerne rolle her. De lukker ikke alle ind som kunde. Og du skal komme med andre argumenter end pris for at overbevise dem om dit koncept. Mit råd; du skal være gadget fokuseret på din shop og ikke pris. Så bliver du knust af de andre. Alle kan sænke prisen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 10:10

Martin Olsen:
Mit råd; du skal være gadget fokuseret på din shop og ikke pris

Kan kun give Martin ret, fokuser på andre ting end pris - det er dræbende og kun dem med pengepungen i orden der vinder.

Giv i stedet kunderne noget de ikke får så meget af andre steder. Det kunne være kortere leveringstid, bedre beskrivelser og test af varerne evt. med små video, fleksibel ombytning mm. Kun fantasien sætter grænserne :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 11:39

Jeg ville finde et andet marked et andet marked at satse på. Markedet for Apple gadgets virker meget presset, og hvis ens eneste konkurrencemæssige fordel er lavere priser, så synes jeg sjældent, at det ender med at blive en god forretning.

Så ville jeg langt hellere finde et mindre og endnu mere nichepræget marked, hvor man måske ville kunne få en mere markant rolle.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)