Vi taler næsten altid om SEO, keawords og hvad det nu hedder alt sammen - hvilket også er super vigtigt. Men prøv engang imellem hvis du har nogle timer i overskud at tage en ringe runde til potentielle kunder. ( erhverv) Langt de fleste er posetive ( min oplevelse) , idag f.eks nåede jeg 50 kunder på 3 timer, og blot en enkelt gnavpot imellem :) 24 ud af de 50 ville gerne have info tilsendt på mail, mens de resterende enten ikke måtte købe ( kommunale regler) eller af andre årsager ikke var interesseret. Fra tidligere ved jeg at jeg konverterer ca. 20 %, så der burde være ca. 5 nye gode faste tilbagevendende kunder hjemme :) + en masse gode og interessante snakke med diverse mennesker.. Det vil selvfølgelig svinge efter produkt, kundegruppe osv. Et par punkter der er vigtigt når du ringer ud, er ( min erfaring/mening) 1. Gør det ultra kort og informativt hvem du er og hvad du vil Hvis kunden gerne vil snakke er det fint, men de fleste vil ikke forstyrres for længe. 2. Stil gerne et spørgsmål som du næsten ved de kun kan svare bekræftende på. 3. Tilbyd at sende dit tilbud/info på mail. 4. Opfølgning indenfor en uge. Overraskende mange har faste indkøbsvaner - sådan har vi altid gjort... , så selv om du ligger nok så fint på google, ja så er det langtfra sikkert kunden overhovedet kigger efter din service - de er jo allerede på plads. Derfor tror jeg det er vigtigt lige at nappe en ringerunde en gang imellem til netop de kundegrupper du gerne vil have fat i.
|
Hej Jesper.
Rigtig interessant oplæg.
Jeg over nemlig præcis den metode som du bruger der. Mit problem er bare, hvordan man får fat i numrene, eller jo hvis man googler hver enkel virkosmhed.
Bruger du en software, eller en digital liste eller andet når du ringer ud til virksomheder, for at gøre arbejdet nemmere for dig selv?
Mvh
Rasmus