Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grib knoglen - en gang imellem, og få nye kunder

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Vi taler næsten altid om SEO, keawords og hvad det nu hedder alt sammen - hvilket også er super vigtigt.

Men prøv engang imellem hvis du har nogle timer i overskud at tage en ringe runde til potentielle kunder. ( erhverv)

Langt de fleste er posetive ( min oplevelse) , idag f.eks nåede jeg 50 kunder på 3 timer, og blot en enkelt gnavpot imellem :)

24 ud af de 50 ville gerne have info tilsendt på mail, mens de resterende enten ikke måtte købe ( kommunale regler) eller af andre årsager ikke var interesseret.

Fra tidligere ved jeg at jeg konverterer ca. 20 %, så der burde være ca. 5 nye gode faste tilbagevendende kunder hjemme :) + en masse gode og interessante snakke med diverse mennesker..

Det vil selvfølgelig svinge efter produkt, kundegruppe osv.

Et par punkter der er vigtigt når du ringer ud, er ( min erfaring/mening)

1. Gør det ultra kort og informativt hvem du er og hvad du vil

Hvis kunden gerne vil snakke er det fint, men de fleste vil ikke forstyrres for længe.

2. Stil gerne et spørgsmål som du næsten ved de kun kan svare bekræftende på.

3. Tilbyd at sende dit tilbud/info på mail.

4. Opfølgning indenfor en uge.

Overraskende mange har faste indkøbsvaner - sådan har vi altid gjort... , så selv om du ligger nok så fint på google, ja så er det langtfra sikkert kunden overhovedet kigger efter din service - de er jo allerede på plads.

Derfor tror jeg det er vigtigt lige at nappe en ringerunde en gang imellem til netop de kundegrupper du gerne vil have fat i.

 

 

 

Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Rigtig interessant oplæg.

Jeg over nemlig præcis den metode som du bruger der. Mit problem er bare, hvordan man får fat i numrene, eller jo hvis man googler hver enkel virkosmhed.

Bruger du en software, eller en digital liste eller andet når du ringer ud til virksomheder, for at gøre arbejdet nemmere for dig selv?

Mvh

Rasmus

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Det lyder meget interessant. NU har jeg en skole hvor jeg tilbyder institutioner kurser i at bruge de midler de allerede har til rådighed. Nemlig projektor, overhead, digital kamera og bærbar computere. Men men men.......de er simpelthen så hårdt spændt for økonomisk at de ikke har råd til den slags.

Har du nogle gode forslag til hvordan man "psykologisk" griber den an: For jeg kan allerede høre den i mit øre nu...."jamen vi har desværre ikke penge i budgettet til den slags"

Jeg er desværre ikke sælger men kunstner :-) Men det kunne være jeg skulle blive lidt frækkere :-)

Tak for positivt indlæg.

Mille-Maj.dk Alle kan skabe deres egen kunst

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ja, jeg benytter selv google..

Langt de fleste "grupper" finder du i brancheforeninger mv. , hvor der også er telefonnumrene.

Jeg laver så excel ark, hvor der er plads til kommentarer - hvem, hvornår, opfølgning osv.

Men, jo en stor del af tidsforbruget er at finde/udforme ringelisterne :)

Det er bare at komme igang - det er ikke så farligt som det lyder, og de få negative kommentarer, opvejes af de positive..

Mille-Maj ;

Jeg ved ikke hvordan deres budgetter er skruet sammen, men kunne der findes nogle "uddannelses puljer" eller lignende i kommunerne de kunne trække på ?

Det havde været rigtig sjovt for dig, hvis du kunne undersøge den jungle - som det sikkert er - i kommunerne, og måske finde et "hul".

Og ellers må du forsøge at slå på "om de har råd til at lade være". Der er jo allerede investeret i de ting du nævner, så ikke at få fuld udbytte er jo en løbende omkostning :)

Forsøg at finde en række punkter du vil slå på - alle vore kunder må jo prioritere, så de med de bedste argumenter kommer længst..

 

 

Fra København N.
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Fra  Circles of Business Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mille-Maj

Du har ret de vil sikkert sige, at økonomien er svær, men som kunstner er du kreativ og det handler, så om at præsentere kort og præcist, hvilke fordele de får ud af at blive bedre til deres hjælpmidler, som vel også indbefatter smartboards i dag på mange skole. 

Og så handler det om at skabe en pipeline af institutioner, hvor du løbende kan vende retur, og ende med en aftale fordi du opbygger et tillidsforhold til den person i skolen som er relevant ift. til dine kurser, og er der på det rigtige tidspunkt, hvor der er penge i kassen igen. 

Start med et mindre mål med at ringe til 10 institutioner om dagen. I starten vil det være hårdt, og mange afslag, men langtsomt vil du få opbygget en lang række institutioner, som på sigt kan blive dine kunder. 

Henrik

Nyt Fokus

Fra Stenløse
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Sales Plus Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Bibliotekerne har gratis adgang til Greens opslagsværktøj, og der kan du lave udtræk på alt muligt, og du kan overføre dem til regneark. Hvad du end måtte have lyst til at lave udtræk på, kan du gøre som du vil. Det kræver at man lige leger lidt med det. Du kan søge på alle tilgængelige oplysninger i ét hug.

Der findes iøvrigt gratis CRM systemer på nettet, og også ret billige-, og brugbare CRM systemer, som vil være perfekte til dit formål. Selv bruger jeg b2bcrm. Det bruger jeg både til at skabe overblik over mine kunder, med ALLE oplysninger om dem, men også som en daglig to do. Det skurer mine øjne, når jeg ser, at folk bruger regneark som kundedatabaser. Det er meget lidt ambitiøst og ikke målrettet overhovedet. Med et crm system, som kan være meget enkelt, kan du styre salget, og gøre det meget målrettet. B2bcrm har iøvrigt integration med Kraks, så man automatisk kan hente firmaoplysningerne, og iøvrigt, så kan man hente oplysningerne over, via regnearkene, til CRM systemet.

Held og lykke.

Bedste hilsener

Ervin

www.salesplus.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Ervin

Det skurer mine øjne, når jeg ser, at folk bruger regneark som kundedatabaser. Det er meget lidt ambitiøst og ikke målrettet overhovedet. Med et crm system, som kan være meget enkelt, kan du styre salget, og gøre det meget målrettet.

Hej Ervin

Godt input -men hvad tænker du specielt på af fordele excelark med opl./ kontra crm system - bortset fra af excel sikkert er mere langsommeligt/gammeldags.. ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Clickmate ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt at hører du har succes med at lave salg vi telefon.

Du skriver at du bruger et excel ark til at holde styr på din salgskampagne. Som der også er andre der har skrevet vil det være oplagt af bruge et online CRM system, som du kan finde på nettet til en billig penge.

Nu er jeg selv udbyder at et CRM system, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at hører dig og andre, hvorfor i bruger excel i stedet for et CRM system? Har i prøvet af bruge et CRM system, virker det for omfattende eller.....?

Jeg vil påstå at hvis man bruge en time på at sætte sig ind i CRM løsning, så er man godt igang og den tid kommer mange gange igen.

/Jakob

Brugervenligt CRM system på dansk. Tjek det ud, Clickmate CRM, et online SalgsSystem

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Som jeg også skrev til Ervin, så efterlyser jeg konkrete fordele ved dette crm.

For mit eget vedkommende er jeg nok bare gammeldags, og har faktisk aldrig checket sådan et crm :), så ikke et bevidst valg overhovedet...

En ting der er vigtig for mig, er at det er så simpelt som muligt - ikke for teknisk, så ved jeg at jeg ikke gider benytte det.

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt med de gode og brugbare svar, man altid får herinde.

Det lyder spændende med sådan et system som også kunne være smart for mig, da der jo er temmelig mange institutioner at tage fat i ;-)

Tak fra MIlle-Maj

Mille-Maj.dk Alle kan skabe deres egen kunst

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)