Vi har haft opslået en stilling på Amino Freelancer, hvor vi søgte efter en ny ungdomsvært til Amino TV. Vi har i den forbindelse lavet et prøveinterview, hvor vi har haft Robin Juel Johansen inde i studiet, for at interviewe en gæst, som han fik til opgave at finde. Robin er 24 år, har journalistisk erfaring, er iværksætter, freelancer indenfor journalistiske opgaver, og har gået på journalisthøjskolen. Feedback på værten kan gives her, og feedback på selve indholdet, kan evt. gives i kommentarfeltet under videoen. Du kan se interviewet her: Why not use advertising to do good? Mvh. Rune Gjersvik. |
Jeg har ikke set hele interviewet, men har set de første par minutter og så bladret lidt igennem resten af videoen.
Generelt synes jeg, at værten, Robin, virker rolig og fattet helt fra begyndelsen af. Spørgsmålene kommer rettidigt og som perler på en snor (ikke noget væven og fumleri af betydning), og han formår at stille spørgsmålene uden at afbryde gæsten.
Det, jeg især bemærker er, at han (Robin) sidder roligt, når gæsten taler, hvilket gør at han som vært ikke fjerner fokus fra gæsten, når gæsten taler. Robin bevæger sig faktisk kun (gestikulerer), når han stiller gæsten spørgsmål, og holder inde, når gæsten skal svare - det fungerer rigtig godt, synes jeg.
Interviewet fremstår for mig flydende, der er en god ping-pong imellem vært og gæst og det virker naturligt og autentisk, synes jeg.
Thumbs up herfra til Robin, som efter min mening også kan gå an som vært til interviews med "ikke-unge".