Jeg er ambivalent. Jeg synes ikke de er så svære at afvise generelt, og der er mange virksomheder der lever af canvas, både med besøg og via telefonen, og de ville få et hulens besvær hvis de hele tiden skulle checke registre for telefonnumres sammenhæng med CVR numre, så jeg hælder til, at det er OK, og sørger for at være venlig (personen i røret sidder ofte med en besværlig opgave og sure svar) og bruger lige de 3 min på at lytte helt kort og tage stilling klar, og så er det ikke svært at få sagt farvel synes jeg. Det er lidt noget jeg synes vi måske skylder hinanden i forretningslivet, og jeg tænker altid på, at det kunne ha været min egen søn eller datter som for at skaffe indtjening, som sad i den anden ende af linjen og ville sælge noget. Så er det lettere med lidt tålmodighed op pæn behandling. Det er helt klart, at de enkelte firmaer der står for at ringe, skal sørge for at notere ned hvem de HAR ringet til og få dem på en liste over nogen der ikke skal ringes til mere vh |
Vi er blevet gjort opmærksom på denne debat, og har som opfølgning herpå i dag taget kontakt til Karsten Sønderup Hansen. Denne kontakt er, lige som tidligere, desværre sket til hans private mobil nummer, men dette er det eneste tilgængeligt nummer, da numrene på Karsten Sønderup Hansens øvrige telefonnumre ikke tillod indgående opkald, trods at vi var inde for normal åbningstid.
Det er naturligvis yderst beklageligt hvis nogen er blevet kontaktet flere gange af forskellige sælgere, men i en virksomhed flere eksterne salgsbureauer nært ved 100 sælgere, er det ganske uundgåeligt at der sker dobbelthenvendelser. Vi har investeret mange hundrede tusinde kroner i systemer til at modvirke dette, netop for at undgå problemer som disse, men det er desværre ikke muligt at undgå totalt.
Som Cookie også pointerer skal man huske på, at der er rigtige mennesker i den anden ende af telefonen, og de ringer ikke op med en intention om at være til gene. Jeg mener derfor at denne tråd er en smule voldsom, problemets størrelse taget i betragtning.
Vores kommunikationsdirektør har i dag taget telefonisk kontakt til Karsten Sønderup Hansen og tilbudt ham en undskyldning, hvilket Karsten Sønderup Hansen dog ikke ville tage i mod. Karsten Sønderup Hansen afviser ligeledes at handle med os, og ønsker ikke at sælge sine ydelser til os som følge af dette. Selv om det naturligvis er Karsten Sønderup Hansens egen afgørelse, er det stadig efter min mening en overreaktion på en uønsket telefonisk henvendelse.
Jeg kan kun endnu en gang beklage, at Karsten Sønderup Hansen har fået en dårlig oplevelse ved at være blevet kontaktet mere end én gang, og håber at dette kan afslutte diskussionen.
Med Venlig Hilsen
Christian Hornskov
Direktør, cand.jur