Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af udgifter til drikkepenge

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når man er på forretningsrejse og betaler drikkepenge, står det som ofte ikke på kvitteringen, men er i mange lande nærmest et krav at betale ifm. restaurant og cafébesøg. Hvordan bogføres denne udgift, når der nu ikke er noget papir på den?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:35

Hvis du ikke har en kvittering kan du ikke bogføre det.

Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:52

@Remydk

Ja det ville jeg jo normalt også sige, men det her er jo et ret normalt problem i så fald... Tænkte at der måske var en eller anden "løsning", da det jo ofte er mange penge det drejer sig om (15-25% oven i regningen i USA f.eks.). Det kan da ikke passe at vi som selvstændige selv skal afholde den udgift.

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 07:39

På nogle regninger kan man vist selv påføre det beløb man gerne vil give i drikkepenge/ tips. Kunne man evt selv påføre på regningen hvor meget man har givet??? Så har du jo bon fra maden samt hvad du har givet ekstra. De kan vel stemple på bon eller kvitterer for dine penge på bon?? Bare en mulighed??

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 08:37

I skal bare have MasterCard Business kun til sådanne omkostninger! Den holder styr på rejseomkostnigerne og I skal ikke tænke på alle mulige små ligegyldige bilag!

Jeg synes tværtimod ikke at problemet har været manglende bilag når jeg rejser - nej nærmere problemet med bunker! :( Det er slut med et business kreditkort, som holder styr på alt det!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 14:37

Cookie, påtvunget drikkepenge ifb. med repræsentation er også en del af udgiften! Såfremt man ønsker at give drikkepenge af egen vilje, så er det et privat udlæg, der ikke skal blandes ind i virksomhedens drift! Eks. ved betaling af drikkepenge her i landet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48

Ja jesper det er da enig i, jeg ville bare mene, lidt modsat henrik, at de så fradragsmæssigt hørte til samme repræsentation som den tilhørende hovedregning og at de skal dokumenteres med regning eller kreditkortbon

Hvis det så ikke er som repræsentation, hvad da, gave? Eller hvilken type fradragsberettiget udgift er det Henrik mener det skal bogføres som?
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:51

I nogen lande godtager skat bestikkelse, måske kan du bogføre det som sådan

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:21

Provins:

I nogen lande godtager skat bestikkelse, måske kan du bogføre det som sådan

Dette giver ikke fradrag I DK.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22

Ok uklart. Jeg vil selv for ex USA bede om tjener håndskriver det på regningen og betale med kreditkort. Ud fra at det er en repræsentations omk vil kontere samme sted og benytte fradrag som repræsentation.
Jeg forstår Henriks honorar betragtning, men tror den kan gi bøvl, så indtil noget klart ligger, tager jeg det kun hvor jeg har bilag, minimum kortstrimmel sammen med regning, og samme fradrag som selve regningen
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)