Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af udgifter til drikkepenge

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny, heller ikke hvis der er på regning og betalt med kort, skal det trækkes ud så mener du?

Og i ex USA hvor man ikke slipper under 20% mindst og helt fast kotume, heller ikke der fradrag, eller?
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:25

Hej alle

Det er min opfattelse, at der ikke gives et skattemæssigt fradrag for drikkepenge, idet der i forbindelse med regelændringerne for eks. restaurationsbranchen, hvor drikkepenge indgår i de anførte priser, så er dette en del af den samlede pris.

Yderligere betaling er derfor, som jeg opfatter det,  ikke fradragsberettiget, dog savner skattelovgivningen nærmere bestemmelser herom.

Derimod er det meget klart, hvordan modtagerne skal behandle drikkepengene jvf. dette link

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1976777&chk=205782#pos

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28

Hov tonny det var måske til bestikkelse du svarede, hvad tror du om ,fradrag for drikkepenge ellers, ok og fuldt eller som repræsentation?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:37

Tonny, heller ikke hvis der er på regning og betalt med kort, skal det trækkes ud så mener du?

Og i ex USA hvor man ikke slipper under 20% mindst og helt fast kotume, heller ikke der fradrag, eller?
Vh

Hej John

Jeg svarede på indlægget fra Provins omkring bestikkelseWink

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:40

Cookie:

Hov tonny det var måske til bestikkelse du svarede, hvad tror du om ,fradrag for drikkepenge ellers, ok og fuldt eller som repræsentation?

Som jeg skrev tidligere, så opfatter jeg ikke umiddelbart, at der fradrag for drikkepenge.

Hvis der er fradrag, så må det nødvendigvis følge ydelsen, således med fradragsbegrænsning for repræsentation og eks. fuldt fradrag for taxakørsel.

Men som sagt, så er stærkt tvivlende overfor fradrag for drikkepenge.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:41

Tonny Skov Pedersen:

Det er min opfattelse, at der ikke gives et skattemæssigt fradrag for drikkepenge, idet der i forbindelse med regelændringerne for eks. restaurationsbranchen, hvor drikkepenge indgår i de anførte priser, så er dette en del af den samlede pris.

Yderligere betaling er derfor, som jeg opfatter det,  ikke fradragsberettiget, dog savner skattelovgivningen nærmere bestemmelser herom.

Derimod er det meget klart, hvordan modtagerne skal behandle drikkepengene jvf. dette link

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=1976777&chk=205782#pos

Jeg er 100% enig med Tonny, hvilket også bakker op om min tidligere argumentation om, at såfremt man vælger at give et beløb i drikkepenge, så er der tale om en privat gave, uden fradragsret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Vi bliver ikke uenige om hvordan det skal behandles i DK. Nu går tråden på hvordan det skal behandles i udlandet.

Så linket som jeg udemærket kender er i forhold til tråden ikke meget bevendt.

Normalt har man ikke fradrag for bestikkelse men SKAT accepterer dette hvor det er kotume. Jeg vil bruge samme argumentation i forbindelse med drikkepenge der betales kotumemæssigt i udlandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Tonny Skov Pedersen:

Provins:

I nogen lande godtager skat bestikkelse, måske kan du bogføre det som sådan

Dette giver ikke fradrag I DK.

Tonny

Jo - der gives stadigvæk fradrag for bestikkelse under nogle forudsætninger i Danmarkl. En af forudsætningerne er netop det kutumemæssige, hvorfor jeg blandt andet også mener at samme argumentation kan bruges overfor de drikkepenge, som man kotumemæssigt betaler i udlandet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Henrik Koudahl:

Tonny Skov Pedersen:

Provins:

I nogen lande godtager skat bestikkelse, måske kan du bogføre det som sådan

Dette giver ikke fradrag I DK.

Tonny

Jo - der gives stadigvæk fradrag for bestikkelse under nogle forudsætninger i Danmarkl. En af forudsætningerne er netop det kutumemæssige, hvorfor jeg blandt andet også mener at samme argumentation kan bruges overfor de drikkepenge, som man kotumemæssigt betaler i udlandet.

For 15-20 år siden kunne man købe 2 bøger (privat/erhverv) med skattevejledninger, som udkom en gang om året. Den gang stod der i erhvervsbogen at man kunne trække bestikkelse fra, hvis det var kutyme i det pågældende land. Så om ikke andet, så har man kunne trække det fra. Om det stadig gælder aner jeg ikke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16

Bestikkelse er for mig pseudo svar på drikkepenge. I dk er det frivilligt og så nok ikke fradragsberettiget. I USA som ex er det så meget kotume at man jo ikke kommer godt fra ikke at give drikkepenge, der er det ikke fuldt frivilligt, men uanset hvad:
Bestikkelse NEJ
honorar NEJ

Stadigt uklart om, hvis det er med på regning om skat ville købe fradrag, sjovt hvis der ikke er et klart styresignal?
Vh

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)