Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tracker jeg om folk klikker på links på mit site og hvilke knapper de klikker på, på mit site

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 64
Fra  w Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne kunne se hvilke steder folk klikker hen på mit site plus statestik over hvilke udgående links de klikker på. Hvordan gør jeg det? Via Google Analytics?

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 40
Fra  CHLEOPATRA Skrevet kl. 00:44

Hej,

Ja, du kan sagtens anvende Google analytics. Det giver dig et godt overblik af rigtig mange detaljer omkring dine besøgendes færden på dit website.

Hvis du benytter WordPress, kan du i øvrigt også drage fordel af et plugin kaldet "Pretty Link Lite". Det kan du læse lidt mere om i min artikel herunder (bare scroll ned til Pretty Link Lite).

http://www.affiliateweb.dk/wordpress-plugins-du-bare/

Livsstil | Markedføring | Teknik | Personlig udvikling

Livsstilsentrepreneur - Morten Pauch.

Tilmeldt 2. Aug 12
Fra  w Skrevet kl. 00:48

problemet med google analytics, så skal en side åbne i nyt vindue og ikke bare skifte side for at tracke det

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Budskab Skrevet kl. 00:55

som amino plus medlem får du lige nu track af 10.000 kliks på dine sider ganske gratis på ehavior.net ..

det har jeg lige prøvet lidt.. der kan du se hvor præcis på siden folk har klikket .. det virker rigtig fedt .. 

skal links også åbne i en ny side med Google Analytics In-Page Analytics ... der tracker den også klik direkte oven på din side.

Tilmeldt 2. Aug 12
Fra  w Skrevet kl. 01:01

Mark Buskbjerg:
skal links også åbne i en ny side med Google Analytics In-Page Analytics ... der tracker den også klik direkte oven på din side.

forstår ikke hvad du mener her?

Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 02:38

Hej Esben

Husk på, at hvis du benytter Google Analytic, Bing eller andet som hostes af en server

du ikke har kontrol med, betyder det, at andre end dig selv og dem du giver lov, også

vil have adgang. Hvis dine data har stor værdi, har dette betydning.

En mulighed jeg selv benytter, der også tracker og laver rapporter, præcis som andre

analyse redskaber, er Piwik (piwik.org) Open-source, gratis og relativ overkommelig

indlæringskurve. Der er et væld af plug-inns og hvis du kan php kan du lave dine egne.

Det vigtigste er dog, at databasen hostes på en server du vælger og dermed kontrollerer.

MVH

Anders

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 07:02
esbenjensen:

problemet med google analytics, så skal en side åbne i nyt vindue og ikke bare skifte side for at tracke det

Det er ikke rigtigt Smile Du kan sagtens lave click events til Analytics uden links åbner i et vindue. Ja sågar kan du tracke når nogen klikker på noget der ikke er et link Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Fra  Budskab Skrevet kl. 10:40

esbenjensen:

Mark Buskbjerg:

forstår ikke hvad du mener her?

Det er heller ikke elegant formuleret - indrømmer jeg gerne :)

Jeg bruger Google Analytics funktionen "In-Page Analytics" til at tracke klik. Det fungerer rigtig fedt.

Og her tror jeg ikke det er et krav at linket skal åbne i nyt vindue for at du kan tracke det.

Tilmeldt 2. Aug 12
Fra  w Skrevet kl. 21:04

har ellers fået at vide at for at tracke klik via analytics, skal det åben i et nyt vindeu. Fik det atvide af en analytics ekspert.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Apr 12
Fra  Budskab Skrevet kl. 21:17

Har kigget lidt mere de data jeg får fra in-page analytics i GA. Det ser ud som om den kun tracker interne links og egentlig ikke særlig detaljeret.

Tror du kan tweake analytics til tracke alle kliks, men kan ikke lige give et effektivt svar på hvordan :)

Ehavior tracker til gengæld super godt alle klik på din side. Selv når det ikke er links eller knapper. Har lige opdaget en overskrift som flere åbenbart klikker på - selvom det ikke er et link (virkelig en god information at få)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)