Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele og ulemper ved at tage gebyr på dankort transaktioner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er jeres holdning til at tage kortgebyr på dankortet?

Pt. tager vi ikke gebyr på skiftselv.dk når kunden vælger at betale med et alm. Dankort

Men har til morgen regnet ud hvor meget de 2-3,- vores ordre koster i snit løber op i om året og det er ikke små penge vi vil kunne hente ved at tage gebyret?

Spørgsmålet er så hvor mange kunder der vil stoppe en handel når de ser det koster 2-3,- i dankort gebyr? Om det reelt udhuler gevinsten ved at tage gebyret? Er der nogle der har testet det?

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:14

Jeg følger spændt med, da jeg sidder i samme situation som dig :-)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:57

Jeg forstår ikke I kan være i tvivl ;-) : Lad være med at ulejlige kunderne med alle mulige mellemregninger. Læg det på priserne her og der, så I får pengene hjem, uden at irritere kunden.

Gebyrer er ALTID trælse, hvilket betyder, at der er stor risiko for, at plante en lille negativitet hos kunden, som vil skæmme købsoplevelsen i større eller mindre grad, uanset om han gennemfører handlen eller ej.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 08:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes nu altid det er meget fornuftigt at overveje hvordan man kan løfte ens overskud også selv om det måske går imod ens principper.

Lad os antage at vi tjener 100,- i snit pr ordre og vi har 150 ordre pr dag, og at det koster os 420,- at gennemføre disse transaktioner, og at prisen for at tage gebyret er at vi mister 3 handler.

Her stadig være en fornuftigt forretning at pålægge gebyret selv om man har mistet de knap 1.100 ordrer på et år, da det her stadig vil det give små 44.000,- ekstra på bundlinjen om året på de ekstra penge man henter på de ordre som går igennem.

Det vi også oplever, er at flere og flere vælger at benytte sig af deres mastercard og lign. kort hvor vi allerede nu tager gebyret, så et eller andet sted er der nogle som ikke bliver afskrækket af et kortgebyr. Samt stører danske webshops som f.eks. Wupti og Proshop tager gebyr på deres dankort betalinger...

Derfor vil det være meget relevant hvis der er nogle der ligger inde med viden eller har testet det, men du har ret I at det vil koste enkelte ordre, spørgsmålet er bare hvor den største gevinst ligger?

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:32

Nu er det jo forholdsvis dyre produkter du sælger - altså ikke dyre, men produkter der koster en del. Derfor vil jeg mene at du sagtens kan gøre det, da de få kroner ikke har betydning for kunden.

Jeg har dog valgt ikke at have gebyrer på nogle af mine shops, af én simpel årsag, nemlig fordi jeg tror på at når jeg skilter med ingen gebyrer, så giver det mig en højere konverteringsrate.

Det er jo faktisk kun et par få ordrer ekstra om måneden man skal have, før det bedre kan betale sig at droppe gebyret.

Derudover så var det også besværligt ift. Bogføringen af det, i hvert fald da jeg kiggede på det. Jeg vil nemlig have det skal køre fuldautomatisk, og det gav vidst lidt udfordringer.

Så man skal nok bare vurdere om man vil tabe nogle kunder på det. Evt. Kan man jo prøve at teste sig frem, og se hvad der bedst kan betale sig.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 10:29

Martin René Mortensen:
Jeg syntes nu altid det er meget fornuftigt at overveje hvordan man kan løfte ens overskud også selv om det måske går imod ens principper.

Jeg tror du har misforstået mit indlæg. Jeg forholder mig udelukkende til om kunden får en positiv købsoplevelse hos mig, fordi jeg er interesseret at han handler hos mig igen. Det er fx. også meget almindeligt, at en webshop sender en lille gave med i pakken; en lille pose vingummi, blomsterfrø, eller noget billigt tingeltangel, og det gør de jo ikke af deres hjertes godhed ;-)

Og så må jeg sige, at jeg er meget uenig med ovenstående i, at fordi man sælger dyre varer, så kan man også bedre tillade sig at lægge et lillebitte gebyr oveni prisen. Tværtimod vil jeg mene. Det fremstiller dig bare som endnu mere smålig, fordi jeg som kunde antager, at den dyre vare tjener du rigtig mange penge på, og hvis du ikke engang kan lade mig slippe for de par kroner, gud ved hvordan du så reagerer, hvis jeg fortryder mit køb, eller der er noget galt med varen, og mon ikke den egentlig kan findes billigere et andet sted....?

Bemærk lige at ovenstående ikke er min personlige holdning til dig, men mit bud på hvordan kunden kunne opfatte dig/din shop med gebyr.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 10:43

Jeg er lidt splittet med det her spørgsmål. Jeg ved at jeg ideelt selv ikke ville opkræve gebyrerne på min egen forretning, men når jeg tænker over det så har jeg aldrig været stødt over de shops der har trukket gebyret. Grunden til at jeg hælder mest til at stemme på intet gebyr, har bestemt noget med goodwill, markedsføring og at det som Casper Blom siger, gør det simplere rent regnskabsmæssigt.

Så jeg hælder umiddelbart til ingen gebyrer. Alternativt kan det være bedre at forøge priser på varerne en smule, i stedet for at præsentere stigningen som et nyt gebyr, men det kan være svært afhængig af produkter.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 10:44

Der findes mange eksempler på begge metoder. 

Der er selvfølgelig en bagtanke når virksomheder markedsfører (gennemsigtige priser, uden gebyr, gratis forsendelse og hvad de ellers kan finde på). Jeg er sikker på hovedparten vil give mig ret i, at det kan være en deal stopper og er det i mange tilfælde når kunden kommer til en af de sidste sider og ser der lige kommer lidt på til administration, miljøafgift, fragt mm.

På den anden side ser vi jo også flyselskaberne som lystigt reklamere med en meget lav pris, for efterfølgende at ligge diverse gebyr på som du i flere tilfælde slet ikke kan undgå.

Men når det er sagt, så er det god stil at være ærlige overfor kunderne og give den service det er, at fortælle prisen på varerne. Et gebyr er jo i bund og grund et forsøg på at hæve avancen. En avance der bør være udregnet på forhånd til at dække udgifter og overskud

Tilkommer der efterfølgende yderlige udgifter skal der efterkalkuleres og så må enten omkostningerne tilpasses eller også må prisen hæves - alt andet irretere kunderne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)