Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler penge til café, hva nu?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. :)

Efter som at overveje det længe, er jeg nu kommet frem til at jeg skal være selvstændig, og det skal være en café. har helst lyst til at kigge tilbage og midste motivationen, så nu ser jeg KUN fremadrettet.!

Ja, problemet er så, at jeg sidder her med 10.000 kr som ikke er ret meget til, at stifte en cafe, men til gengæld ved jeg også med sten sikkerhed, at hvis location er god, og caféen er fin, så er det sikre penge.

spørgsmålet til jer, kære venner:

nogle der har idé til hvordan jeg kan få stablet en cafe, eller mindst et kapital nok til opstart af cafe. Banken er desværre ikke så meget for dele penge ud fortiden :.

vh

Benjamin

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:26
Tilmeldt 28. Aug 12
Skrevet kl. 17:51

Benjamin.R:
har helst lyst til at kigge tilbage

har helst ikke lyst til at kigge tilbage - skulle der stå :)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 17:55
Tilmeldt 28. Aug 12
Skrevet kl. 18:26

Jesper Nerløe:
Du kan evt. finde investorer via Amino Kapital.

Det her med investore osv. hvordan foregår sådan noget?

er det noget nogle % af omsætning som investoren får eller hvordan?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du erfaring med at arbejde i en cafe?

Ellers tror jeg at det bliver op ad bakke at finde kapital til en. Mange drømmer jo om en cafe, restaurant eller lignende. Gå og nusse om kunderne, levere en fatastisk service, lave priser og tjene godt med penge.

Mvh Carsten

Tilmeldt 28. Aug 12
Skrevet kl. 18:36

Carsten Jacobsen:
Har du erfaring med at arbejde i en cafe?

Jeg har i ca 2 år været ansat som butikschef i en større café. men nu er det ingen stor café jeg er ude efter. lille, god, med en fin beliggenhed så tror jeg godt den kommer op og køre..

men spørgsmålet er bare op jeg kan skaffe kapital.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Jesper N. og Benjamin!

Amino kapital er godt! Men bare fordi det er kommet, er det jo ikke nødvendigvis at kapitalisterne smider om sig med penge! Jeg synes efterhånden at hver en lille ide der mangler penge herinde, uanset vision, sendes til Amino Kapital! Det er misbrug, undskyld min hårde tone!

Benjamin, har du overhovedet nogle tanker bag din ide? Hvor meget kapital du skal bruge, hvordan du vil drive stedet og alt det der? Eksempelvis hvor meget skal du sikre, for at huslejen kan betales. Det virker som om, det er en ide du bragt har fået og intet er gennentænkt!

Såfremt du inderligt har drømt om en cafe, burde dog også have sparer lidt mere end 10.000 op!

Vis du er seriøs for at blive taget seriøs!

Men for at svare på det spørgsmål! Ud og arbejde, spar nogle penge op - og bevis du er værd at investere i! Enten for banken eller en investor! Gør det ligeledes nogle beregninger, så du ved hvad du skal bruge af penge - og kom så igen!

Sorry den hårde tone, men her vrimler bare med folk der tager lidt for nemt på det at være iværksætter! Det er hårdt arbejde!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:26

Benjamin,

Godt at du har erfaring. Det er helt sikkert noget der tæller positivt. Men ja, nemt er det sikkert ikke at skaffe kapital. Som investor ligger begrænsningen jo nok i potentiel vækst. Altså medmindre der tænkes i at etablere en kæde eller franchise længere henne i forløbet.

Mvh Carsten

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:08

Benjamin.R:
Det her med investore osv. hvordan foregår sådan noget?

er det noget nogle % af omsætning som investoren får eller hvordan?

Det afhænger af, hvad du og en evt. investor aftaler. Men typisk låner investorer penge ud mod en andel af en virksomhed.

JesperMoeller:
Amino kapital er godt! Men bare fordi det er kommet, er det jo ikke nødvendigvis at kapitalisterne smider om sig med penge! Jeg synes efterhånden at hver en lille ide der mangler penge herinde, uanset vision, sendes til Amino Kapital! Det er misbrug, undskyld min hårde tone!

Jeg er som udgangspunkt enig i dine betragtninger - en investor ville være den sidste udvej for mit vedkommende, og det er i øvrigt heller ikke alle projekter, der behøver en investor for at blive realiserede.

Men, når det er sagt, så giver Benjamin.R udtryk for at banken ikke er en mulighed, hvilket efterlader ham med to muligheder: 1) At finde en investor, som kan overbevises om projektet. 2) At han arbejder røven ud af bukserne, og ser om han kan hive pengene hjem på den måde.

Mit forslag var nr. 1, dit foreslag var nr. 2 - der er ingen facitliste til iværksætteri, så begge forslag er lige berettigede (og kan være lige seriøse).

Hav en god dag.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)