Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere virksomheder under én enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Jeg er kommet lidt i tvivl, selvom jeg har læst en masse omkring dette emnenettet. Som jeg har forstået det må en enkeltmandsvirksomhed godt drive flere virksomheder, på samme CVR nummer. Bare med et andet P eller SE nummer?


Eksempel:

Lige nu driver jeg virksomheden 'Style Guy' med en ven, virksomheden er oprettet som en enkeltmandsvirksomhed. Da vi begge er under 18 år, står virksomheden i min fars navn, men han har ikke noget med virksomheden at gøre udover han står som ejer.

Nu går jeg så med tanken om at oprette én/flere virksomheder, som meget gerne skal have et CVR nummer. Ikke fordi jeg forventer at få en omsætning over 50.000, men bare fordi det viser tryghed hos kunderne, synes jeg.

Nu til eksemplet, virksomheden vi har nu 'Style Guy' står alene. Men hvis man så ændre det navn til f.eks. 'Andreas Koncern' (ved ikke om det er oprettet men bare et eksempel). Så vores CVR nummer '33554494' står i navnet 'Andreas Koncern', så under 'Andreas Koncern' kan 'Style Guy' og evt. nye virksomheder så stå? Er det bare med et nyt P eller SE nummer? Hvad med branchekoder, hvilken branche er 'Andreas Koncern'? Kan de andre "undervirksomheder" godt have en anden branchekode så? Eller står alle "undervirksomheder" i den samme branchekode som 'Andreas Koncern' blev oprettet i?

Hvad med SKAT skal alle kvartalsopgørelser angives på samme blanket, eller vil der blive oprette en blanket til hver "undervirksomhed"? Ligeså hvis jeg nu har en dankort aftale med Nets, kan den samme aftale bruges til alle "undervirksomhederne". Hvis bare man kan holde styr på hvilken virksomhed der skal have pengene?

Forstod du ikke noget så tjek billedet herunder om det ser rigtigt ud..

Til undervirksomhederne og Style Guy skal der så bare oprettes et nyt P eller SE nummer? Hvordan gør man det?

Mvh.

Andreas K

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Du kan sagtens have flere virksomheder under samme CVR uden at skulle have flere SE numre. Du skal så bare angive at Virksomhed X er ejet af / er en del af den virksomhed med CVR nummeret. Med kun et CVR/SE kan du nøjes med kun at lave en samlet momsopgørelse pr. gang - i modsætning til hvis du har flere SE numre, hvor der seperat skal laves momsopgørelser for hver enkelt SE nummer.

 

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Kisby Willerup:
Med kun et CVR/SE kan du nøjes med kun at lave en samlet momsopgørelse pr. gang - i modsætning til hvis du har flere SE numre, hvor der seperat skal laves momsopgørelser for hver enkelt SE nummer.

Enig med Martin. Når der er tale om en forventet omsætning under 50.000 kr er det direkte åndsvagt at dele forretningen yderligere op. Først og fremmest bliver du bundet af ordningen i 2 år uden mulighed for fortrydelse. Dertil kommer at administrationen langt overstiger gevinsten ved at lave delregistreringer. Omkostninger skal fordeles, der skal fakturere med moms imellem dine enheder mv.

Dræb ikke digselv i administration men brug energien på at tjene penge. Så kan du når pengene ruller overveje alle mulige mere ellere mindre sindrige konstruktioner.

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, okay tak. Så hver "undervirksomhed" skal have et P nummer eller hvordan er det? Kan man godt bare skrive CVR nummeret på alle virksomheds siderne i stedet for at skrive P nummeret? Det nok smart kun at have ét SE nummer, så laver jeg bare en opgørelse fra hver virksomhed og ligger dem sammen hvert kvartal?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Forsøger lige at få svar fra aften menneskerne. :-)

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Et P-nummer er kun relevant, hvis din virksomhed har flere forskellige fysiske beliggenheder, hvorfra der drives virksomhed. Fx. både på Fremtidsvej 35 og Slotsgade 457. Hvis den ikke har det behøver du ikke at spekulere på P-numre.

Med hensyn til din dankort aftale med Nets er hovedreglen, at der skal indgås aftale for hvert hoveddomæne du ønsker en dankort løsning til. Ønsker du eksempelvis en webshop med dankort betaling på www.1234xxxx.dk og www.1234yyyy.dk kræver det to separate aftaler med Nets. 

Laver du et subdomæne på www.1234xxxx.dk (fx. 1234yyy.1234xxxx.dk) i stedet for www.1234yyyy.dk kan du nøjes med en indløsningsaftale med Nets. Det vil dog normalt ikke være at anbefale, da det typisk giver nogle længere og mere brugerfjendske URL'er.

Mvh. Martin

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så fik jeg det på plads.

Så hvis man har en "undervirksomhed" skal man ikke have noget nyt nummer til det? Alle ens virksomheder kører på samme CVR, SE og P nummer?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)