Jeg sidder igen og nørder efter en del år hvor jeg har ladet hjernen få alt for meget frigear. Jeg har skrevet et par indlæg herinde og ligesom mange af jer andre er jeg en idemager. Det er ikke altsammen varm luft, da jeg heldigvis har prøvet at tjene penge på et projekt/firma - dog i en desværre kortere periode (et par år). Jeg drømmer om at komme tilbage på sporet, og en rigtig iværksætter bliver jo aldrig for gammel Et af mine mange projekter, som jeg delvist er kommet i tvivl om giver mening at arbejde videre med: App til Service-Fag I forbindelse med Service-fag hvor du skal lave bestillinger af arbejde / transport m.v., så vil man i nogen grad være forpligtet til at opholde sig et bestemt sted for at kunne få udført den opgave man har bestilt. Tiden for udførsel / Du er tvunget til at være et sted: App'en holder øje med hvornår tiden for dit arbejde, og når service opgaven er netop klar til udførsel og kræver at du er "til stede", så får du beskeden på mobilen. (Integration med service-udbyder) Mens du venter: Du er som beskrevet måske/måske ikke låst til et sted, for at vente på at det bliver din tur. For at belønne dig som bruger for din kæmpe portion af "tålmodighed" Derudover så deltager man for hver gang du har deltaget(alt efter typen af service du har brugt) points som giver lodder i konkurrencer, som giver dig mulighed for at vinde præmier for mellem 500-5000kr. The catch: Du skal som bruger se nogen reklamer mens du bruger app'en. Medie indholdet koster dig normal trafik-forbrug på mobilen. Jeg har været i markedet og brugt lidt tid på at undersøge muligheden for at få lov til at låne medieindhold som normalt er betalings-varer. Det er ikke nemt, men jeg er ikke i tvivl om at det nok skal kunne lykkes. Kan det lykkes ? * Ville du som forretning betale for en service der gav dine kunder mulighed for at "forsøde" ventetiden ? * Hvad synes i generelt om ideen som forbrugere ? Men lad mig høre hvad i synes om sådan noget ? Med Venlig Hilsen Niels |
Feedback : Mobil-app til Service-fag
- 1
Bare lige så jeg forstår rigtig, så vil du have en "app" som bruger gps funktion i tlfen og man skal derved kunne bestille en service feks. Til den lokation? Også skal man som bruger vente? Til der kommer en og kan udføre den service? Og mens man venter man man bruge. Række medier og deltage i en konkurrence? Er det forstået korrekt? Jeg tænker på hvad for dem der skal udføre servicen ud af det? Og hvilken services tænker du på? |
Hej Nu er det noget hvor jeg arbejder med selve programmeringsdelen indtil videre. Overskriften kunne også være : "Ville din virksomhed betale for denne service" ? Det kan være en forudbestilt service, hvor virksomheden advisere kunden om at de kan bruge servicen på telefonen eller det kan være kunden som selv bestiller en service igennem telefonen. Det er i teorien indtil videre ikke det vigtige. Det kunne være mens man venter på en låsesmed, TDC teknikeren (8-17) Mine tanker går mere på.. Hvad synes folk om selve ideen ? /Niels |
Hej, |
En anden gang ville jeg nok ikke skrive hele din ide her, da mere penge stærke folk ville kunne komme dig i forkøbet. |
Hej Martin Hvis nogen andre laver det, så beviser det bare at markedet er der. Så er der jo ingen tvivl om at man skal i gang.. Du må godt forklare den med SMS'en, da jeg ikke lige ved hvad du mener præcist. /Niels |
som jeg også skrev der er måske et marked men betvivler hvor stor den er. |
Ok, jamen så ved jeg godt hvad du mener. Tanken går i en lidt anden retning, men nu må vi se.. /Niels |
okay men hvis jeg var dig ville jeg ikke beskæftige mig med ios apps til at starte med men kun android, mener ikke android skal vidst ikke have penge for at du sælger der. |