Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud af website i ApS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

80.000 i indskud for at starte et ApS

Hvis jeg vil bruge en af mine websites, eller dem alle for at indskyde i et ApS, hvordan beregner man så deres værdi?

Hvis et website giver f.eks. 80-120.000 i overskud årligt og man har et par stykker af dem, hvad kan den så indskydes for som ApS?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:21

Shoppen ligger jo som et aktiv og værdien kan du jo godt ligge i dit ApS. så er det "blot" at finde ud af hvad værdien er :-) Det tror jeg du skal snakke med revisoren om, så han også kan stå inde for det! 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 23:34

Tom Jensen:

Shoppen ligger jo som et aktiv og værdien kan du jo godt ligge i dit ApS. så er det "blot" at finde ud af hvad værdien er :-) Det tror jeg du skal snakke med revisoren om, så han også kan stå inde for det! 

Det er nok rigtigt.. Jeg læste lige et andet sted på Amino, at en portals pris skulle beregnes på 4 års indtjening. Hvis det er gældende for mine websites også, så er en 100.000 årlig overskud jo måske også 400.000 værd som indskud, eller måske jeg bare ikke forstår det her med ApS korrekt.

Vil prøve at tale med min revisor :) Men yderligere råd modtages med kyshånd :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 23:39

Læse også godt den tråd, men du kan ikke værdisætte så firkantet og typisk værdisætter du også i et regnskab så lavt som muligt. 

Generelt om værdisætning med salg for øje, har det jo også noget at gøre med forventninger om fremtiden og hvordan det er gået historisk set.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59

Der skal en revisor ind over til værdisætningen og det har intet med fremtidige forventninger at gøre men rent og skært med rene aktiver at gøre.

Det koster en del at få vurderingen, da revisor skal stå inde for den - så aktiver og ikke indtjening

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:04

Cookie: Det var også det svaret først var :-)

Ang. værdisætnings bemærkningen var det i forhold hvad et sites værdi er,  hvis det skulle sælges :-)

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 02:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er et overskud pr. år på kr. 100.000 ville jeg ikke bruge penge på at få en revisor til at vurdere værdien, men bare indskyde det som kapital, og tage den derfra hvis skat spørger på et tidspunkt Big Smile for det er jo mere end de kr. 80.000 værd uanset om det skal vurderes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51

marjoe:
Hvis der er et overskud pr. år på kr. 100.000 ville jeg ikke bruge penge på at få en revisor til at vurdere værdien, men bare indskyde det som kapital, og tage den derfra hvis skat spørger på et tidspunkt Big Smile for det er jo mere end de kr. 80.000 værd uanset om det skal vurderes.

Hvis man skal indskyde noget andet end penge - så skal man ha revisor til at underskrive for værdien, så den duer ikke (med mindre du mener at du ville tage 80 af de 100 t i kontanter efter skat - det er ikke skat der spøger men selskabsstyrelsen) - man får ikke lov at stifte (de 80 t skal stå på en ApS konto bekræftet elektronisk af enten revisor eller bank - for at stiftelsen godkendes eller skal hvis det er aktiver revisor godkendes for at stiftelsen kan gå igennem), men derimod ville jeg da heller ikke bruge værdi, men indskyde 80.000 kr selv kontant, da stiftelse via aktiver og revisor altid vil være dyrere og her burde der vel kunne rejses 80 t i cash

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 12:01

Hele udfordringen ved noget immaterielt er at revisor skal stå inde for værdien - og det gør han under ansvar.

Derfor er det som regel dyrere at få stiftet et selskab med apportindskud end ved kontant stiftelse. Så hvis du på nogen måde kan stille de 80k, så gør endelig det.

Men da det lyder som om du har dokumenteret indtægt, bør det ikke være så stort et problem. Jeg har hørt historier om folk der udelukkende vil indskyde idéer, sourcekoder mv. I de tilfælde skal de store overtalelsesevner frem. :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)