Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Her er en ide som der er fremtid i

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis man kunne omdanne varmeenergi ved nedbremsning til el energi var der måske noget at hente her - eller f.eks gøre ligesom på cyklerne hvor vi inducerer spænding i hjulene til lys, de små el generatorer på cyklerne er da effektive, på bilen kan monteres større magneter og noget flere omdrejninger

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Med alle de forskellige ideer, må der jo være noget som kan forbedres.

Vil strømlignet møller monteret inden for bilens "rammer" også tabe mere strøm end den kan genere?
F.eks. samme sted som en ventilator sidder på alm. biler. I min verden bliver vindmodstanden på den direkte front af bilen da ikke større, hvis møllerne sad f.eks. mellem forlygterne. Om der sidder en plan plade eller møller er vel det samme.
Optager en flad "plade" ikke mere vindmodstand end strømlignet møller?
Du skal jo blot udnytte vindmodstanden ved kørsel, hvorved møllerne ikke skal bruge strøm fra batteriet.
Der skal selvfølgelig ikke stikke møller ud alle vegne, som er med til at øge vindmodstanden.

Tilmed skal der selvfølgelig suppleres med anden energi i form af solpaneler, bremsespoler, gnidningsmodstand, små el generatorer på fælgerne m.m.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Optager en flad "plade" ikke mere vindmodstand end strømlignet møller?

Nu er jeg ikke ingeniør, men jeg ved at luft har det ofte ligesom vand, der vil finde den nemmeste vej uden om et objekt. Det er også derfor at tanken om dråbeformede biler er god, så luften nemt kan komme uden om bilen med minimal bremseenergi. Målet er at få luften uden om bilen. Hvis luften skal gennem en mølle/turbine, så skal den ledes ud et sted. På luftens rejse gennem den strømlignede mølle, er der nogle flaskehalse, som man skal tage højde for. Jeg tor stadig ideen er smartest i forbindelse med nedbremsning af bilen. Samtidigt er solpaneler på bilens overflader ikke dumt, især når prisen på solpaneler kommer ned i en fornuftig pris.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:
Optager en flad "plade" ikke mere vindmodstand end strømlignet møller?
Du skal jo blot udnytte vindmodstanden ved kørsel, hvorved møllerne ikke skal bruge strøm fra batteriet.
Der skal selvfølgelig ikke stikke møller ud alle vegne, som er med til at øge vindmodstanden.

Nu er det ikke selve møllen der optager mest energi - yder mest modstand, men det er generatoren som skal omdanne rotation til strøm.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu har jeg tænkt lidt over det.

Og jeg tænker at det umiddelbart vil være et større projekt at lave den som "hjælpe" motor..

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)