Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på ansats arbejde på egne ejendomme

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har et aps der opkøber ejendomme på tvangsauktioner med henblik på videre salg, i den forbindelse er der blevet ansat en medarbejder til at renovere ejendommene før videre salg. mit spørgsmål går på skal der betales moms af det arbejde han ud fører.

Virksomheden er ikke moms registeret

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46838
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden på nogen måde at være ekspert vil jeg bare nævne, at du skal passe på du ikke krydser en eller anden grænse for hvornår du har et financielt ApS med ejendomsinvestering, og hvornår du med en ansat der renoverer og måske forbedrer, går i drift og måske skal være momsregistret i en eller anden form - men som sagt, ikke ekspert, vil bare nævne det, så kan eksperterne sige om det er helt ufarligt (det har ikke betydning for lønnen som jo ikke har med moms at gøre, men måske en fordel i forhold til materialer?)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

En virksomhed der ikke er momsregistreret kan ikke opkræve eller fratrække moms.

 

Ikke helt enig...

Selve momsregisteringen udløser ikke momsfradrag eller pligt til at afregne moms.

Det er momspligten, der uløser pligten til at lade sig registere... 

Lidt teknisk, men der er mange sager på netop det område og der er mulighed for fradrag for gamle udgifter og momsregistering med tilbagevirkende kraft.

Men enig i ingen moms på løn.

Mvh. Christian

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Frisoeren:

Jeg har et aps der opkøber ejendomme på tvangsauktioner med henblik på videre salg, i den forbindelse er der blevet ansat en medarbejder til at renovere ejendommene før videre salg. mit spørgsmål går på skal der betales moms af det arbejde han ud fører.

Virksomheden er ikke moms registeret

Hvis medarbejderen er ansat i det selskab, som opkøber ejendomme, så er der jo bare tale om en alm. lønomkostning til medarbejderen i selskabet, som selvfølgelig ikke er momsbelagt.

Hvis medarbejderen derimod er ansat i et andet af dine firmaer, og at du fakturerer hans ydelser videre til ejendomsselskabet, så skal du tillægge moms på ydelsen, og kan ikke fratrække momsen i ejendomsselskabet.

Der vil i så fald være tale om en håndværksydelse, som jo netop ikke er momsfritaget.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)