Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore selskab - anbefalinger ønskes

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KayaKoto:
og i realiteten ville DK jo være et offshore land for mig Idea Skype-BigSmile

Hej KayKoto

Hvis du sidder i udlandet og arbejder, så forstår jeg det. Sidder du i Danmark og arbejder med projekter i Udlandet, tror jeg bare ikke den holder.

Men det er op til dig. Held og lykke med projektet.
Det har du fortjent.

Bedste hilsener

Rolf
Rolf Høegh
Resultatskaber.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg ikke læst tråden som helhed, men vil blot gøre opmærksom på det som Rolf skriver!

Et udenlandsk selskab, offshore eller ej, som har en dansk ledelse, med bopæl eller størst tilknytning til DK beskattes, uanset det pågældende land skatteregler, efter dansk skattelov! Så med mindre trådstarter bor i udlandet er der ikke fordel i offshore! Denne kan dog indleje en udenlandsk ledelse, men dette koste også!

Om men vil det eller ej, så bruges offshore mest til skattespekulation, hvorfor der også skal være en formue, der betaler en hvis position skat, før det kan svare sig! Er der derfor kun tale om nogle få basøre, ville jeg ikk gide og bøvle med det, da det man spare kommer til at gå op i administation! Har du over 2 mil kr er det værd at se på, ellers vent!

Og så husk på, at diverse agenter der anbefaler offshore jo ikke er andet end dygtige sælgere, der vil sælge et produkt! Hver derfor på vagt overfor den rådgivning de giver!

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 19:32

Robert Kronberg:

Det, som man skal passe på ved offshore, er, at man ofte ikke har en kina-mands chance for at gennemskue, hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert, hvis man ikke selv er inde i pågældendes lands love og regler...........

1) Gøre det via en dansk "agent", så det er under dansk værneting.

2) Have en uvildig rådgiver fra pågældende land med på sidelinien.

Ja tak dejlige gode tips, dog er der måske et aber-der-bei omkring nr.1, noget som jeg har fundet ud af på baggrund af denne tråd, dog ikke direkte i tråden, men qua de private henvendelser jeg har fået. Igen måske forskellig fra land til land, men danske agenter vil typisk bare købe servicen af en lokal agent og problemet kunne være det samme. Så nok aller vigtigst at man finder frem til hvem der er officielle godkendte agenter i det pågældende land, som må formodes at gøre tingene ordenligt. Confused 

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 19:39

Rolf Høegh:
Hvis du sidder i udlandet og arbejder, så forstår jeg det.

og det gør jeg, har boet og drevet forretning ude i en årrække allerede, jeg er godt klar over at DK kan kræve skattepligt, såfremt ledelsen primært bor eller arbejder fra DK og det skal man passe på med, men så holder man sig heller ikke til reglerne og det har ingen hensigt til ikke at gøre. 1000 tak for lykønskningen, altid dejligt med lidt støtte, og i lige måde Yes

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 20:07

JesperMoeller:
Et udenlandsk selskab, offshore eller ej, som har en dansk ledelse, med bopæl eller størst tilknytning til DK beskattes, uanset det pågældende land skatteregler, efter dansk skattelov! Så med mindre trådstarter bor i udlandet er der ikke fordel i offshore! Denne kan dog indleje en udenlandsk ledelse, men dette koste også!

Korrekt og det er et vigtigt 'statement' for alle at huske  Idea

JesperMoeller:
Om men vil det eller ej, så bruges offshore mest til skattespekulation

Ja sådan har det nok primært været engang, men jeg tror altså der er mindst ligeså mange derude idag pga globaliseringen, der driver helt legitime forretninger og med helt rent mel i posen samt de skærpede regler worldwide og skats længere arme der gør det sværere for dem der bevist vil snyde, så jeg håber at denne holdning på et tidspunkt holder op med at generalisere som den har gjort. Yes

JesperMoeller:
Og så husk på, at diverse agenter der anbefaler offshore jo ikke er andet end dygtige sælgere, der vil sælge et produkt! Hver derfor på vagt overfor den rådgivning de giver!

YES! lige nøjagtig og det var derfor jeg startede tråden til at starte med, for det kan være lidt svært at gennemskue, derfor er anbefalinger fra godtfolk som jer derude utroligt vigtigt for at vi ikke kommer galt afsted, så tak til alle der har deltaget i denne tråd Beer

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 00:46

KayaKoto:
Ja sådan har det nok primært været engang, men jeg tror altså der er mindst ligeså mange derude idag pga globaliseringen, der driver helt legitime forretninger og med helt rent mel i posen samt de skærpede regler worldwide og skats længere arme der gør det sværere for dem der bevist vil snyde, så jeg håber at denne holdning på et tidspunkt holder op med at generalisere som den har gjort.

Hvis du sælger heller køber meget i et givent land giver det perfekt mening med et lokalt selskab. Så kan alle se at du tager markedet seriøst. Der er sikkert mange som følger sig mest tryg ved at handle med en dansk webshop.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:03

Rolf Høegh:
Sidder du i Danmark og arbejder med projekter i Udlandet, tror jeg bare ikke den holder.

Er det i forhold til loven du mener man ikke må drive et selskab i udlandet, med sine udenlandske aktiviteter, eller hvad er det der ikke holder?

Trådstarter skal naturligvis betale personskat i Danmark af de penge der trækkes ud som løn, men jeg kan virkelig ikke se hvad problemet ellers skulle være, enlighten me please :)

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 07:12

Cicoor Host & Saas ApS:
Hvis du sælger heller køber meget i et givent land giver det perfekt mening med et lokalt selskab. Så kan alle se at du tager markedet seriøst. Der er sikkert mange som følger sig mest tryg ved at handle med en dansk webshop.

Helt enig, men det er ikke tilfældet i min situation, men generelt set er det et rigtig godt tip Coffee

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kayakoto

Jeg har arbejdet med offshore siden 1987 og kan med sikkerhed konstatere, at 

emnet i Danmark har været tabuiseret i årtier, godt assisteret af en sagligt uvidende

presse og politikere og embedsmænd, der trives rigtig godt med tingenes tilstand.

Objektivt set har der været alt for mange useriøse skatte lykkeriddere, der har arbejdet

i det felt og det er en del af årsagen til tabuiseringen. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:18

Thomas Frost:
Trådstarter skal naturligvis betale personskat i Danmark af de penge der trækkes ud som løn, men jeg kan virkelig ikke se hvad problemet ellers skulle være, enlighten me please :)

Problemet er basalt set, at et udenlandsk firma, der ledes fra Danmark anses for at være skattepligtig til Danmark. Med andre ord - det gør "ingen" forskel skattemæssigt om du laver et aps eller et offshore-selskab, hvis du alligelvel sidder i DK og styrer virkosmheden (princippet om ledelsens sæde).

Tværtom risikerer du en masse ekstra omkostninger i administration af dit setup.

/Henrik

PS. Som jeg har læst tråden er trådstarter ikke skattepligtig til Danmark nu -og derfor er ikke tale om han "naturligvis" skal betale personskat til Danmark. Lad os da for god ordens skyld slå fast at offshore-selskaber ikke nødvendigvis er et fy-ord. Det er som med SMBA stort set kun på Amino at offshore er et fy-ord. Det er helt legale selskaber, at nogen så misbruger selskaberne er mere et spørgsmål om personerne bag end selskaberne bag.

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)