Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore selskab - anbefalinger ønskes

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

KayaKoto:
Jeg vil gerne oprette et offshore selskab til en internet forretning

Jeg siger bare: PAS PÅ.
Hvis det er fordi du tror du sparer skat, så lad være.

Hilsen
Rolf

Rolf Høegh
Resultatskaber.dk

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:08

Rolf Høegh:

KayaKoto:
Jeg vil gerne oprette et offshore selskab til en internet forretning

Jeg siger bare: PAS PÅ.
Hvis det er fordi du tror du sparer skat, så lad være.

Nå der kom den ! Huh? ... den løftede pegefinger Smile

Det kunne være rart hvis det blev uddybet, hvad det var man skulle passe på ? Yes

Som jeg kort lige var inde på tidligere i tråden, så er der flere årsager til det (ønsket om et offshore) og skat er bestemt ikke den primære årsag, men dog en af fordelene Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20

KayaKoto:
Det var bl.a. en af de sider jeg har haft kigget på, men Henrik har du selv brugt dem og kan de anbefales som værende troværdige ?

De er hamrende dygtige og prisbillige i forhold til mange andre udbydere. Mange udbydere af selskabsløsninger bruger companiesmadesimple.com som underleverandør.

Bruger dem selv til et mindre engelsk selskab, hvor de varetager alt herunder regnskab og revision. Det har fungeret genem nogle år. Alt er forløbet perfekt, herunder alting lavet og leveret til myndighederne til tiden, hjalp med bank osv. Dygtige folk og hurtig respons.

/Henrik

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:47

KayaKoto:
Jeg vil gerne oprette et offshore selskab

Du kunne jo tage et kig på min hjemmeside :-)

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

KayaKoto:
Nå der kom den ! Huh? ... den løftede pegefinger Smile

Ja en løftet pegefinger kan være godt en gang imellem. :-)

Men hvis du mener der er andre fordele ved en offshore konstruktion end skat (en meget tvivlsom en iøvrigt) - og muligheden for at løbe fra ansvar hvis noget går galt) så hører jeg det gerne :-)

Hilsen

Rolf

Rolf Høegh

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 10:29

David Brodin Larsen:

KayaKoto:
Jeg vil gerne oprette et offshore selskab

Du kunne jo tage et kig på min hjemmeside :-)

Det vil jeg gøre, tak :-)

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 12:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rolf Høegh:
Men hvis du mener der er andre fordele ved en offshore konstruktion end skat (en meget tvivlsom en iøvrigt) - og muligheden for at løbe fra ansvar hvis noget går galt) så hører jeg det gerne :-)

Nu kan man jo læse de gængse fordele på alle de corporate service agenter der findes derude, men udover dem har jeg da nogle andre fordele, såsom at start-up kapitalen kommer fra udlandet, alt bliver fortaget i udlandet, indtægten kommer fra udlandet og evt overskud skal videre investeres i andre projekter i udlandet, så i princippet har dette intet med Danmark at gøre, andet end at jeg er født i Danmark. Der er vel ingen grund til at lave firmaet i DK, hvor der trods alt er langt større skatteregler og andre regler/begrænsninger iøvrigt når nu det intet har med DK at gøre ??? Så længe man holder sig til reglerne, så bør firmaet jo ligger derude hvor det hører til Paradise, og i realiteten ville DK jo være et offshore land for mig Idea Skype-BigSmile

Men man bruger jo naturligvis sit netværk fra DK, ligeså vel som jeg ynder at bruge arbejdskraft og ressourcer fra DK for at støtte DK i svære tider, for det synes jeg der er behov for, så en lidt god dansker er jeg altså alligevel. Desuden vil nogle af de projekter jeg har gang i kunne komme DK til gode i stor stil engang i fremtiden Yes

Fra Verden
Tilmeldt 24. Aug 12
Skrevet kl. 14:07

Nu kommer der så lige et amino noob spørgsmål, men jeg har lige fået en mail på at mit indlæg har fået 5 stjerner, hvad går det lige ud på ? Er det tråden som helhed, antallet af svar på tråden eller et specifikt indlæg. Er det systemet eller en bruger der giver ala likes, jeg kan nemlig ikke selv se hvor man giver stjerner !?!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:11

Det er et konkret indlæg som en bruger har belønnet med stjerner. Man skal vist ha et vist antal indlæg inden man selv kan uddele
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:02

Det, som man skal passe på ved offshore, er, at man ofte ikke har en kina-mands chance for at gennemskue, hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert, hvis man ikke selv er inde i pågældendes lands love og regler.

Jeg kender til flere tilfælde (om end i Thailand, der ikke er et typisk offshore land), hvor et fx kunne være, at en dansker oprettede et selskab i Thailand, hvor der blev lavet en investering. Investors danske revisor varetog dette. Efter en uenighed ønskede investor mere indsigt.

Jeg blev derfor kontaktet, hvorpå investors advokat kontaktede mig efterfølgende. Det lykkedes mig at fremskaffe de relevante papirer (og oversætte dem løsligt). Investor var slet ikke ejer på nogen vis og end ikke i bestyrelsen.

Jeg er ikke nok inde i sagen til at lave en konkret vurdering af ret og vrang, ligesom jeg heller ikke kan uddybe den nærmere. Jeg kender heller ikke til, hvordan retsagen blev afsluttet.

Teknisk set kan lignende uenighed ske i et typisk offshore land, selvom sproget er engelsk, men jeg vil nok anbefale:

1) Gøre det via en dansk "agent", så det er under dansk værneting.

2) Have en uvildig rådgiver fra pågældende land med på sidelinien.

Hilsen, Robert

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)