Hej alle på Amino, Jeg har sammen med en god ven oprettet en e-shop på www.mensstyle.dk Siden er ikke helt færdig endnu, men i grove træk ser den ud som vi gerne vil have den til. Vi har lidt problemer med forsiden, som en designer skal lave færdig i løbet af næste uge. Men hvis i ser bort fra forsiden vil vi da meget gerne modtage feedback på siden hvis i har lyst. Om tøjet vi sælger kan jeg sige, at det er to helt nye mærker som vi har fået lov til at prøve kræfter med. Den kollektion vi sælger vil i også kunne finde i Kaufmann, Din Tøjmand og flere små lokale butikker i løbet af de kommende uger. Vi har pt. som de eneste fået lov til at sælge tøjet via internettet, så vi håber at det bliver en succes for os. Vi har valgt at sætte priserne meget lavt her i startfacen i håb om at så mange som muligt vil prøve produkterne. Jeg glæder mig til at høre fra jer - og håber selvfølgelig at i vil prøve at købe nogen af vores produkter. Med venlig hilsen Anders Morsing www.mensstyle.dk er 100% ejet af MK-Trading I/S |
Hej Anders
Jeg vil gerne kommentere på jeres produkter/koncept.
I sælger herretøj og det er der desværre også tusindvis af andre i Danmark der også gør, hvilket ligger jer i en farezone.
Som jeg ser verden så bliver man nød til at skille sig ad fra mængden for at gøre sig synlig. Enten kan man være innovativ og nyskabende eller bare anderledes. Eller også kan man på den modsatte side være 100% kommerciel, så man bruger tonsvis af penge på reklamer og markedsføring. Da de fleste ikke har de penge der skal til for at kommercialisere sig 100%, og især ikke et par nystartede iværksættere med deres webshop, så må vi altså ligge os ovre på den side der hedder, innovativ, nyskabende eller anderledes for at blive synlig. Vi bliver synlig her netop fordi det rent PR mæssigt er noget medierne vil interessere sig for, i og med det enten er nyt, aldrig set før, ny måde at gøre tingene på, ekstremt eller bare anderledes m.v. Medierne leder ligefrem efter sådanne tiltag i deres dagligdag.
I derimod fomår desværre lige at ligge jer imellem disse to poler jeg omtaler her. I har (formentlig) ikke penge til at blive så kommmerciel at i kan lave helsides annoncer hver uge i i et landsdækkende dagblad og gå på TV i reklamerne eller lign, og på den anden side er der heller ikke noget nyskabende eller unikt ved jeres koncept og de produkter i sælger. Når man ligger sig her uden rigtigt at være eller gøre nogen af tingene, så ligger man der hvor rigtig mange også desværre vælger at ligge sig, og så forsvinder man i de grå masser og bliver ikke set, hvilket er lig med i ikke sælger noget. Synlighed betyder alt i dag. Uden den, ingen indtjenning. Uden indtjening ingen eksistens. Derfor er mit motto også, synlighed er eksistens!
Derfor... I bliver nød til at begynde at skille jer ud fra alle andre. Eks. ved at specialisere jer i t-shirt med tryk på, kvalitets polo t-shirt eller et bestemt populært og kendt tøjmærke osv. Eller også skal i finde på en anden måde at sælge tøjet på eller noget helt andet. Der er nok af ting der kan gøres.
Prøv at tænke på hvad der er det unikke ved jer og hvad der er det unikke ved det i tilbyder. Det er det der skal fremhæves frem for alt og det er det i skal bygge jeres shop op omkring. I må gerne tænke store tanker, men samtidig behøver i langt fra at genopfinde den dybe tallerken igen. Det drejer sig ofte om detaljerne.
Hvis du har lyst, kan du kigge ind på min hjemmeside www.ivaerksaetter-pr.dk under PR strategi, og finde flere gode fif til hvad du kan gøre.
Jeg håber du kan bruge det til lidt.
Med venlig hilsen
Jean-Michel Clemmensen