Hej Anders,
Mht. prisen på 299 kr./måned, så lyder det jo umiddelbart ikke af meget, men på den anden side ville jeg tænke, at det vel kun er relativt få virksomheder, der kontinuerligt gennemfører spørgeskemaundersøgelser. Så for nogle virksomheder kunne det sikkert være irriterende, at skulle betale pr. måned fremfor efter forbrug. En fast pris pr. måned udelukker umiddelbart en masse helt små virksomheder.
Måske skulle I overveje at lave nogle pakker, hvor man fik en stigende rabat alt efter, hvor mange spørgeskemaundersøgelser man rent faktisk foretog.
I kunne også overveje, at servicen skulle kunne reselles af jeres kunder. Jeg tænker, at der f.eks. kunne være et site, der vil tilbyde deres brugere at oprette spørgeskemaundersøgelser imod et lille beløb pr. undersøgelse.
Ydermere kunne I se på omfanget af en virksomheds kampagner, f.eks. kunne betalingen baseres på (antal undersøgelser X antal brugere), således kan man sige, at prissætningen knytter sig mere til værdien af jeres system for den enkelte virksomhed.
Men det med prissætning må handle en hel del om positionering. Går I efter alle ejere af små websites eller satser I på at blive leverandør til større kommunikationsbureauer (AIM o.lign.). Derudover må det være muligt at gennemføre en lille konkurrentanalyse, der kan fortælle jer, hvad konkurrenternes prissætning er, og hvordan de positionerer sig i markedet. Hvilke features har de vs. jer osv.
Med venlig hilsen
Ole Rønberg WorldPartner Inc.
Offshore Staff Leasing
|