Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort på 480 gr papir - hvem kan løse opgaven?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg søger et kopi firma, som kan printe nogle visit kort på 480 gram bomuldspapir. Jeg skal kun have printet sort/hvid, og et par hundrede stykker. 

Ser frem til at høre fra jer 

Kh Emma 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

  Det får du svært ved at finde - ihvertfald hvis det er et kopi-firma du leder efter.
De fleste kopi-butikker kan ikke køre tykkere papirtykkelse end 200/300 gr.

Generelt vil små oplag (som dit på et par hundrede visitkort) bedst kunne betale sig at få digitaltrykt, men det er de færreste som kan digitaltrykke over 300/350 gr. I MediaMouse har vi som nogen af de få en maskine som kan køre på op til 400 gr., men det er også absolut maksimum.
Tykkere papirtykkelser (og større oplag) vil vi offsettrykke i stedet for - men så er du også ude i en noget dyrere produktion pga. opstartsomkostninger til trykplader, indretning m.m.

- Men en ting er så selve trykket og prisen på dette, noget andet er selve papiret.
For papir i 480 gr. er ikke noget der bare lige ligger på lager som "hus-papir" nogen steder - vi har det ihvertfald ikke liggende på hylderne.
Jeg har lige kigget i vores papirkataloger og jeg kan ikke umidlbart finde noget 480 gr. bestående af bomuldsfibre.
Så jeg ved ikke om du har et navn på papirserien og papirproducenten?


/Jesper

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emma.

Hvis du sender mig en mail på tina@favola.dk vil jeg gerne prøve og hjælpe dig :)

Fra Grenaa
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Billigtryksag.dk en del af GP-Tryk A/S Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emma

Tag fat i MediaMuose og spørg efter deres "Finske Visitkort" Det er et specielt koncept de kører kraftige visitkort i puljer, så du har lav opstartspris

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Fra  More to Come Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Emma!

Du skriver print, men jeg går ud fra, at du mener tryk. Jeg er ikke sikker på, at det overhovedet kan lade sig gøre at køre så tykt papir igennem en printer.

Vi bruger selv Centertryk i Holbæk. Har aldrig været ude for, at de ikke kunne løse en opgave..

Desværre for dig er det opstarten og ikke trykprisen, der koster mest. Det vil sige, at de første 500 kort er ret dyre, men når først maskinen er sat op så koster de næste kort stor set ingen ting.

Jeg håber, du kunne bruge svaret..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til, at jeg er meget specifik omkring de 480 gr, er pga. at jeg ønsker at "lakere" siderne med "spraymaling" - ser eksempel her: http://www.iscreativestudio.com/index.php?option=com_content&view=article&id=140:is-business-cards&catid=41:clients. Men tror I, at der er tyndere papir, som kan holde til en omgang farve på siderne? :-)

Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Det behøver du ikke selv gøre, det kan kan man gøre i trykprocessen :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hvis du vil lave det nummer med at farve kanterne på visitkortet, så skal det ikke være papir med bomuldsfibre.
Det vil suge som en svamp og derved vil den hvide forside og bagside få en ujævn diffus kulørt ramme hele vejen rundt, da farven fra kanterne bliver suget ind i papiret.

Du kan ikke få farvet siderne direkte i trykprocessen - dette skal gøres efterfølgende når kortene er renskåret. Men det kræver stadig at det er noget papir som ikke suger ret meget, ellers når farven ikke at tørre op inden det bliver suget for langt ind i papiret.

Men som der var en anden der nævnte, så kan du selv farve siderne med spraymaling - såfremt papiret ikke suger for meget.
Så umidlbart vil jeg anbefale dig noget 400 gr. papir (selvom det er lidt tyndere end 480 gr.), da du kan få det digitaltrykt. Og så på noget bestrøget papir som ikke suger så meget. Så kan du selv lave nogle "blokke" af visitkortene og spraye kanterne i den farve du ønsker (husk at skille blokkene ad igen inden farven når at tørre for meget - så du skal være hurtig).

/Jesper

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal vel laves som "letterpress" ?

Jeg snakkede fx med dem her om det for noget tid siden: http://letteramagica.pl/letteramagica-portfolio.php og http://yhotypo.com/realizacje.html

begge er fra polen, men skriver fint engelsk hvis du skriver med en forspørgsel :) 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)